Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Een paar weken geleden was het 3 weken vakantie. Binnen 7 weken is het 8 weken vakantie.

Op dagen zoals vandaag is het rustig, maar het is niet zo het hele jaar door. En met een 3 en 1 jarige in huis is het uiteraard anders dan met 2 pubers.

Ik ben alleszins blij dat ik een afzonderlijke ruimte heb waar we duidelijke regels kunnen stellen dat ik daar niet gestoord moet worden. Iedereen reageert daar anders op natuurlijk
Maar in die grote vakanties zijn uw kinderen toch ook niet constant thuis of heb je een partner die dan ook altijd vakantie heeft? Ik zit dan ook liever niet in de leefruimte als daar kinderen rond lopen.

Maar in die grote vakanties zijn uw kinderen toch ook niet constant thuis of heb je een partner die dan ook altijd vakantie heeft? Ik zit dan ook liever niet in de leefruimte als daar kinderen rond lopen.
Vrouw is leerkracht, dat helpt er niet bij idd. Maar in de vakanties zijn de kinderen momenteel wel veel thuis.

Een paar weken geleden was het 3 weken vakantie. Binnen 7 weken is het 8 weken vakantie.

Op dagen zoals vandaag is het rustig, maar het is niet zo het hele jaar door. En met een 3 en 1 jarige in huis is het uiteraard anders dan met 2 pubers.

Ik ben alleszins blij dat ik een afzonderlijke ruimte heb waar we duidelijke regels kunnen stellen dat ik daar niet gestoord moet worden. Iedereen reageert daar anders op natuurlijk
Ja maar als je voor uw kinderen moet zorgen tijdens de vakanties dan moest je dat vroeger ook. Als mijn kinderen thuis zijn moet ik ook thuis zijn, als ze dat niet zijn kan ik gelijk waar zitten

Ja maar als je voor uw kinderen moet zorgen tijdens de vakanties dan moest je dat vroeger ook. Als mijn kinderen thuis zijn moet ik ook thuis zijn, als ze dat niet zijn kan ik gelijk waar zitten
En bekijk het nu eens met 2 ouders.
Waar vroeger misschien afwisselend 1 ouder verlof had en thuis was met de kinderen en de andere op kantoor, is het nu 1 met verlof thuis met de kinderen en 1 thuiswerken...

Voor de meeste mensen zijn die kosten best groot. Namelijk (minstens) 1 extra kamer. Als je die ruimte niet voorzien hebt in je originele woning, dan spreek je vrij snel over 100k€ extra om zoiets toe te voegen.
In praktijk weet ik mensen die en bureau in een caravan hebben gemaakt. Een ander koppel hebben hun tuinhuis omgebouwd tot bureau.

8k/M2 voor een bureauke? :unsure:

8k/M2 voor een bureauke? :unsure:
Tzal zoiets moeten zijn dan:

inrichten_directie_kamer_big.jpg

Hier is de opvang van de dochter dankzij corona beperkt tot 10 kinderen (1 bubbel dus) ipv 35, dat betekent 25 ouders die een oplossing moeten vinden in coronatijden.
Week voor de paasvakantie kreeg ik telefoon dat mijn bevestigde opvang door de nieuwe maatregelen, niet door kon gaan. Daar sta je dan, regel je zo last minute ook geen oplossing meer voor he...

Hier is de opvang van de dochter dankzij corona beperkt tot 10 kinderen (1 bubbel dus) ipv 35, dat betekent 25 ouders die een oplossing moeten vinden in coronatijden.
Week voor de paasvakantie kreeg ik telefoon dat mijn bevestigde opvang door de nieuwe maatregelen, niet door kon gaan. Daar sta je dan, regel je zo last minute ook geen oplossing meer voor he...
Ik spreek nu wel van normale tijden want het ging hier over huizen kopen of bouwen met dat in gedachten

yep, en tijdens mijn werkuren let m'n vrouw op de kinderen en als ik dan niet in een afgesloten ruimte zit is het onmogelijk om productief te zijn.

Normaal gezien is dat geen probleem, maar met het quasi permanente thuiswerken nu ervaar ik wat voor een rust het kan geven om een aparte ruimte te hebben.

Nog afgezien van het mentale, het is een ruimte die ik als het ware kan afsluiten als ik gedaan heb met werken, ipv dat m'n werk helemaal door het huis ligt en werk en prive nog meer verstrengeld geraken dan het al is.

en de normale tijden die er nu aankomen spreken van maximaal 40% op kantoor te zijn + de werkgevers zijn al bezig met kantoren af te stoten (mijn klant alleszinds al wel). Dus dat gaat nog duidelijker worden naar de toekomst toe.

En bekijk het nu eens met 2 ouders.
Waar vroeger misschien afwisselend 1 ouder verlof had en thuis was met de kinderen en de andere op kantoor, is het nu 1 met verlof thuis met de kinderen en 1 thuiswerken...
Dus dan gaan jullie hier allemaal uit van 2 bureau’s? Wij hebben 1 bureau op onze slaapkamer en 2 in de living ( onze gaming setups). De ene zit boven, de andere beneden. Dus als er 1 met verlof thuis is dan zit de andere boven. Maar in de dagen dat we normaal beide werken zit ik zonder probleem in de living

Dus dan gaan jullie hier allemaal uit van 2 bureau’s? Wij hebben 1 bureau op onze slaapkamer en 2 in de living ( onze gaming setups). De ene zit boven, de andere beneden. Dus als er 1 met verlof thuis is dan zit de andere boven. Maar in de dagen dat we normaal beide werken zit ik zonder probleem in de living
Tis voor iedereen verschillend. Ik werk met meerdere schermen. Mezelf zomaar efkes neerploffen op de zetel met de laptop op m'n schoot gaat niet.

Eigen situatie projecteren is blijkbaar de standaard.

Stel nu eens voor dat je op je slaapkamer geen plaats hebt voor een bureau... Voor veel mensen is een slaapkamer dat, enkel om te slapen. Dus plaats voor een bed, 2 nachtkastjes en kleerkasten.

Heel de discussie is begonnen dat mensen eerder op zoek zijn naar iets groter door het thuiswerken. Dit voor 1 of meerdere personen binnen het huishouden die thuiswerken. Die, zelfs zonder kinderen, indien men met 2 tegelijk thuiswerkt zich ook willen concentreren. Dit betekent beide in een andere ruimte. En niet alle woningen zijn er op voorzien dat dit mogelijk is.

Wij komen van een appartement met twee kamers, en dat thuiswerken was toen gewoon kak. Mijn vrouw (horeca) zat initieel thuis door de lockdown, en die mocht dan niet teveel lawaai maken want zo groot was het allemaal niet en ik zat maar enkele meters verder in een van de kamers. Eind vorig jaar verhuisd en het is gewoon zalig om op zolder te zitten waar niets of niemand mij stoort en ik niemand stoor.

Dus ik snap wel dat een afsluitbaar bureau voor veel mensen belangrijk is. Ook mentaal is het inderdaad leuk om in een kamer te werken en dat zo nog wat te kunnen scheiden. Zou ik daarvoor nu een hoop geld extra over hebben, dat is iets anders en het lijkt me eerlijk gezegd wat overkill om daarvoor een bijbouw te zetten.

Laatst bewerkt:
wij wonen nu nog in een 2 slaapkamer appartement https://www.wellimmo.net/nl/te-koop/appartement/deurne-2100/4359 (zojuist verkocht) en zijn toch ook blij dat volgende woning 3 kamers heeft. Dat is 1 slaapkamer, 1 bureau en 1 bureau/logeerkamer. Thuiswerken zal idd niet weg gaan , en het is ook gewoon leuk om uw eigen plek te hebben. Uiteraard besef ik dat dit een luxe probleem is van mensen zonder kinderen. Heb je 2 kinderen dan zou je al 5 kamers moeten hebben of dergelijke.

Morgen een afspraak om een huis uit 1990 te gaan bekijken met een stevig stuk tuin aan.
Vraagprijs is mijn maximumbudget ineens (met nog eens 30.000 euro notariskosten) dus benieuwd of er geen lijken uit de kast gaan rollen want ben het zoeken ook wat beu....
Zaterdag nog naar 1 gaan kijken waar volgens de buurvrouw maandag en woensdag ook kijkers voor waren geweest. Zaterdagnamiddag was het al offline gehaald: verkocht.
Corona-effect, Joy! 😟

Voor de meeste mensen zijn die kosten best groot. Namelijk (minstens) 1 extra kamer. Als je die ruimte niet voorzien hebt in je originele woning, dan spreek je vrij snel over 100k€ extra om zoiets toe te voegen.
In praktijk weet ik mensen die en bureau in een caravan hebben gemaakt. Een ander koppel hebben hun tuinhuis omgebouwd tot bureau.

Het ergste vind ik eigenlijk recente woningen waarbij er gekozen werd voor een "open bureau" omdat je dan connectie hebt met de leefruimte. Dat zijn dingen die vaak door een architect gepusht worden, of die ze hebben gezien op tv/in de boekskes. Dat werkt echt langs geen kanten.
Ik ben in elk geval heel blij dat wij 2 bureaus voorzien hebben, zodat we elk onze vaste thuiswerkplek hebben.
Goh, dat hangt er van af, mijn vrouw haar bureau is met onze renovatie wel in het oude stuk van de living geplaatst en dat werkt hier heel goed. Ik heb zelf een bureau in de kinderen hun speelkamer want kan mijn focus dan weer niet houden in de living.

Morgen een afspraak om een huis uit 1990 te gaan bekijken met een stevig stuk tuin aan.
Vraagprijs is mijn maximumbudget ineens (met nog eens 30.000 euro notariskosten) dus benieuwd of er geen lijken uit de kast gaan rollen want ben het zoeken ook wat beu....
Zaterdag nog naar 1 gaan kijken waar volgens de buurvrouw maandag en woensdag ook kijkers voor waren geweest. Zaterdagnamiddag was het al offline gehaald: verkocht.
Corona-effect, Joy! 😟
Succes gewenst Mulan en de moed niet opgeven. Ook niet te snel kopen omdat je het zoeken beu bent. Been there, done that.

Succes gewenst Mulan en de moed niet opgeven. Ook niet te snel kopen omdat je het zoeken beu bent. Been there, done that.
Neenee, doe ik zeker niet! Belangrijkste voor mij is absoluut de omgeving en die is daar top! 👌Die krijgt probleemloos een 9/10 van mij! Minder dan 1km van openbaar vervoer, op 300m van een wandelpad/"fietssnelweg" en de achterburen zijn links een boomgaard en rechts een weide 😍

Het huis heeft het potentieel om er volledig mijn goesting van te maken zonder grote structurele werken te moeten doen als er terug wat spaargeld is dus als er geen dure, onverwachtse lijkjes uit de kast gaan vallen, volgt er een bod! 💪

Terug
Bovenaan