D
Deleted member 984
Guest
Sociale bescherming is daar door den band veel minder (zaken zoals hospitalisatieverzekering, groepsverzekering, tandheelkunde, etc...)Daar heb ik geen volledig beeld op. In mijn vriendenkring zijn er 4 die in NL werken. Die hebben daar toch allemaal een goedbetaalde functie, maar die hebben er uiteraard ook het diploma voor. Zij betalen in ieder geval een stuk minder belastingen dan ons, voor wat het waard is![]()
Het is uiteraard een ander verhaal als ge een profiel zijt dat ze ab-so-luut willen binnen halen, maar door de band genomen is Nederland ondertussen een land van bijna uitbuiting aan het worden. Interim is er schering en inslag, lonen liggen er relatief laag, 0-uren contracten (dus waar ze u gewoon de week op voorhand zeggen 'volgende week moogt ge 18u werken op die en die en die momenten) komen er meer en meer voor.
Ge ziet dat ook in Belgie bij bedrijven met een Nederlandse moederfirma, heb er bij 3 gesolliciteerd en bij alledrie einde traject geraakt. Altijd heel duidelijk mijn verwachtingen gegeven van in het begin, einde rit komen die dan af met een voorstel dat er makkelijker 30% onder ligt (zowel qua loon als extralegale voordelen)
De uitleg is dan dat ze al meer betalen dan aan de Nederlandse collegas.

Dat doet toch even pijn..