ThomasMore
Well-known member
Dat huis in Asse was ook echt een veel te hoog geprijsd krot... ik stelde het wat scherp voor maar bon. Er is overigens niks mis met rijwoningen hoor. Ik heb zelf als eerste woning op een app. van 50 vkm gewoond en vond dat heel ok... Ik vind het gewoon jammer dat huizen ondertussen een voorrecht van de happy few begint te worden. Ik heb in 2020 zelf een huis verkocht en eentje gekocht (scheiding enz, ik bespaar jullie details) en ik kan geen enkel argument verzinnen waarom ik zelf de prijs van de aankoop kan rechtvaardigen. Het is te duur voor wat het is maar ik heb weinig alternatieven dus bon dan slikken we maar en leggen de euro's neer.Belangrijke kanttekeningen erbij:
Ik ga ermee akkoord dat de stijging niet proportioneel was t.o.v. inflatie/koopkracht; maar er komt wel wat meer bij kijken.
- Vraag en aanbod. In 1980 zaten we nog met <10miljoen inwoners in België, nu met 11,5miljoen+.
- Een huis uit 1980 zou jij als krot bestempelen, afgaand op je vorige uitspraken in deze thread. De bouwtechnieken en voorzieningen kan je niet vergelijken met recente woningen (denk isolatienormen om een duidelijke te noemen).
- Verder gaat een huis dat sinds de jaren 80 niet gerenoveerd is en dus nog steeds zich in die staat bevindt, ook niet voor die prijs weg hé.
- Begin jaren 80 was ook wel de periode van de devaluatie van de Belgische Frank. Inflatie lag rond de 9% en intresten rond de 15%....
En om op je vraag te antwoorden: je moet er niet akkoord mee zijn. Maar genoeg anderen zijn dit wel, dus dan ga je niets vinden als je bij he principes blijft![]()