Ik snap uw vraag niet echt, wantIk heb een stuk(je) bouwgrond geërfd vorig jaar. Wat zouden jullie doen? Zelf bouwen of die bouwgrond verkopen om een nieuwbouwwoning kopen waar indien nodig nog aanpassingen kunnen gedaan worden voor de bouw begint.
- "nieuwbouwwoning kopen waar indien nodig nog aanpassingen kunnen gedaan worden voor de bouw begint" = bouwen m.i., dus ik lees uw vraag als "Zou ik bouwen? Of misschien toch beter bouwen?"
- Ge geeft echt 0 nuttige info mee om een beslissing te faciliteren...
Ik denk dat ge voor uzelf volgende vragen moet beantwoorden:
- Voldoet de grond die ik heb aan mijn wensen?
- Kan ik die grond verkopen voor een hogere prijs dan de aankoop van een grond die ik zou willen kopen? (incl. kosten tellen)
- Wat wil ik eigenlijk en past dat binnen mijn budget?

. Dat gezegd zijnde, als uw eis is om een instapklare woning te kopen, ga je het moeilijk hebben. Ik heb zelf met €60.000 euro inbreng weliswaar -het was misschien met 50 ook gelukt- een klein nieuwbouwappartement gekocht met tuin en één kamer. Ik wist dat dat een voorlopige investering was. Maar zoiets is wel haalbaar uiteraard, of een kleiner maar ruimer appartement. Qua huizen moet je met dat budget en dat loon geen luxueuze verwachtingen hebben. Maar da's misschien ook een overkill als alleenstaande...