Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Bedankt voor de input. Het zal dus spannend blijven tot we horen dat we het hebben of niet :).
Foto's vind ik wat lastig om te delen. Het is instapklaar in een niet standaard "makelaar renovatie stijl" met veel wit en zwart. Het is echt ons ding. We shall see en ook nog eens polsen bij de bank. De app kan wel groen kleuren, maar als er na een aanvaard bod toch een no go komt....durf er niet aan denken 😲

Zijn er mensen die ervaring hebben met een pandwissel? Heb in 2017 gekocht, ga dit nu verkopen (is reeds compromis getekend) en wil samen met de partner iets kopen.

Nog eens terug over dit huis:
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje...-den-berg/2220/9844927?searchId=625556c3d7a64

Antwoord gehad van "bouw & milieu". Je mag het niet afbreken en nieuwbouw zetten, je mag het niet uibreiden, en het mag niet voor andere doeleinden (lees: garage) gebruikt worden. Als je dat op voorhand weet, is er toch niemand die dat gaat kopen?
Misschien best eens een (lokale) landmeter raadplegen. Die kunnen beter inschatten wat de eventuele mogelijkheden zijn. En u zeker niet direct laten wandelen sturen door de gemeente, heb er ruimschoots ervaring mee ;)

Nog eens terug over dit huis:
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje...-den-berg/2220/9844927?searchId=625556c3d7a64

Antwoord gehad van "bouw & milieu". Je mag het niet afbreken en nieuwbouw zetten, je mag het niet uibreiden, en het mag niet voor andere doeleinden (lees: garage) gebruikt worden. Als je dat op voorhand weet, is er toch niemand die dat gaat kopen?
Soms is 1 stukje muur laten staan niet hetzelfde als afbreken, een woonveranda is soms ook geen uitbreiding.

Mss een aanvraag lanceren: woonst voor Porsche :ROFLMAO:

Daar woont nog altijd iemand...
Ik vind het meest opvallende dat ze zelfs aangeven dat slopen en opnieuw bouwen ook niet mag. En uitbreiden ook niet... Heel die woning is kleiner dan een 1-slaapkamerappartement he...
Maar je hebt zo wel je eigen huis verworven :unsure #iedereeneeneigenwoning.

Dus instandhoudingswerken hé.

Pure renovatie.
Ja, maar dat is dus een huis zonder enige vorm van isolatie. Als je dat moet gaan verbouwen naar de nieuwe normen, zonder het af te breken, dat is quasi onmogelijk.
Zeker gezien de zijgevel een gigantische barst bevat die aantoont dat de structuur ook gewoon niet goed is.
Ik vind het echt heel raar dat ze daar zo streng op gaan zijn. Dat ze niet akkoord zijn met het plan om een garage te zetten, dat snap ik. Maar "vernieuwbouw" zou toch op zijn minst moeten kunnen hier.

Daar woont nog altijd iemand...
Ik vind het meest opvallende dat ze zelfs aangeven dat slopen en opnieuw bouwen ook niet mag. En uitbreiden ook niet... Heel die woning is kleiner dan een 1-slaapkamerappartement he...

Uit de foto's kan je totaal niet opmaken hoe groot dat spel is maar we wonen niet allemaal in een nieuwbouwvilla he...
Er staan geen afmetingen bij van de woning zelf toch?
En aangezien ze voor nieuwbouw 1slaapkamerappartementen nu ook al tegen de 250k excl btw vragen, zou ik toch liever dat hebben, geen vervelende bovenburen en een schoon terras qua oppervlakte. :unsure:

Er staan geen afmetingen bij van de woning zelf toch?
En aangezien ze voor nieuwbouw 1slaapkamerappartementen nu ook al tegen de 250k excl btw vragen, zou ik toch liever dat hebben, geen vervelende bovenburen en een schoon terras qua oppervlakte. :unsure:
Ik denk dat het 3m breed is en 10m diep ongeveer. In elk geval heel klein. Nu heeft zo'n ding nog als extra nadeel dat er een trap in moet (=4m2 verloren ruimte). Nu is buiten de oppervlakte ook gewoon de staat een enorm probleem he. Zitten barsten diagonaal over de zijmuur, bijgevolg staat het gewoon op instorten. Vrij zeker dat het onbewoonbaar verklaard wordt bij controle.

Terug
Bovenaan