Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?


  • Totaal aantal stemmers
    587
Dus indien mogelijk: je verkoopakte tekenen enkele dagen/weken vóór je akte aankoop+hypotheekruil, met een bewoningsrecht in je huidige woning tot aan je akte aankoop.
Dit is inderdaad de bedoeling. In de aankoop/verkoopbelofte van ons huidig huis is al opgenomen dat we nog 7 dagen genot hebben na de verkoop.

En je moet ten Allen tijde een hypotheek hebben. Dus de aankoop moet VOOR de verkoop vallen. Als je 2mnd verkoopt, voor je aankoop waar moet die hypotheek naartoe?
En als de aankoop 2mnd voor de verkoop is, dan heb je centen nodig of een overbruggingskrediet.
We zitten met een variantie van maximum 1 maand. En ik probeer die dus te beperken naar 1 week.

En bij ons moest het van axa naar kbc, en die zijn niet al te happig blijkbaar om te communiceren met elkaar...
Hoe gaat dat juist in zijn werk? Gewoon zorgen dat ik de bank genoeg chase dat ze hun werk doen?
En wie kan verifiëren of het wel juist is verlopen? De notaris? De nieuwe bank?
 
Wel ja, Chasen, maar je kunt niet op hun gezicht slaan. En de andere partij moet ook in orde zijn, als daar iets niet in orde is...

Ik kreeg de draft kredietakte uiteindelijk doorgestuurd voor aankoop en de hypotheekbedragen in de akte waren niet correct... daar sta je dan... dan moet er uitgesteld worden.

De pandwissel is snel weggesmeten, maar de herfinanciering was zelfs slecht doorgegeven. Ik zag zelf in de kbc app "herfinanciering" staan en het andere krediet (met juiste bedragen) "bij notaris". En dan staat er niks van in de akte... geen idee hoe dat kan. Uiteindelijk zelf de terugbetaling naar axa moeten regelen. "Hey notaris, je zult een bedrag na de komma krijgen van kbc, dat is voor de herfinanciering van axa, Gelieve door te storten...
 
  • Wow
Waarderingen: Lint
Wel ja, Chasen, maar je kunt niet op hun gezicht slaan. En de andere partij moet ook in orde zijn, als daar iets niet in orde is...

Ik kreeg de draft kredietakte uiteindelijk doorgestuurd voor aankoop en de hypotheekbedragen in de akte waren niet correct... daar sta je dan... dan moet er uitgesteld worden.

De pandwissel is snel weggesmeten, maar de herfinanciering was zelfs slecht doorgegeven. Ik zag zelf in de kbc app "herfinanciering" staan en het andere krediet (met juiste bedragen) "bij notaris". En dan staat er niks van in de akte... geen idee hoe dat kan. Uiteindelijk zelf de terugbetaling naar axa moeten regelen. "Hey notaris, je zult een bedrag na de komma krijgen van kbc, dat is voor de herfinanciering van axa, Gelieve door te storten...
Teh fuck, dat is toch echt schandalig?
Uiteraard kunt ge niks daarvan verhalen op Axa veronderstel ik? Want dat zijn toch serieuze verliezen dat ge doet? (woonbonus verloren + overbruggingskrediet + eventueel registratierechten die pas jaar later komen)

Wat ik vooral onthoud uit uw verhaal: Alles 87 keer checken + safety inbouwen :thumb:
 
passeert hier een zoekertje op facebook van een kennis die hun huis te koop zetten, wtf die prijs :shutup:

Ik vind dat precies helemaal niet duur voor wat je krijgt?
 
passeert hier een zoekertje op facebook van een kennis die hun huis te koop zetten, wtf die prijs :shutup:
Ik vind dat precies helemaal niet duur voor wat je krijgt?
Locatie he, bij ons in het Waasland vragen ze 320k voor zo'n huis en is dat binnen de week verkocht...
 
Wat is jullie mening hierover? Vind niets terug over de projectontwikkelaar. Geen ervaringen ofzo. Die huizen in pastorijstijl spreken mij wel aan, maar de totaalkost zal waarschijnlijk een pak meer zijn dan die op de site te zien is.
 
Laatst bewerkt:
Wat is jullie mening hierover? Vind niets terug over de projectontwikkelaar. Geen ervaringen ofzo. Die huizen in pastorijstijl spreken mij wel aan, maar de totaalkost zal waarschijnlijk een pak meer zijn dan die op de site te zien is.

Heb maar vluchtig het lastenboek bekeken dus vooral niet te hard op mijn mening afgaan. Ik zou het niet doen. Lastenboek geeft weinig ruimte voor goede afwerking dus mits enkele tierlantijntjes ga je niet binnen budget kunnen blijven. De aansluitingen voor nutsvoorzieningen moet je ook nog betalen en dat zijn toch snel enkele K's euro. Dan nog BTW op de constructie, registratie op de grond en notariskosten. Totaalplaatje schat ik tussen de 450 en 500. En dan zit je in een huis van 150 vkm. Voor een doorsnee gezin vind ik dat persoonlijk te klein: geen garage, geen bureau, geen dressing, geen wijnkelder, geen walk-in pantry, geen waskot,... Het is een basiswoning. Bij die pastorijhuizen heb je wel nog de zolder als uitwijkmogelijkheid maar dan gaan de kosten nog oplopen en moeten ze creatief ergens een extra trap kunnen plaatsen. En de oppervlaktes lijken me ook klein.

Aan de andere kant zal het qua technieken en isolatie wel goed presteren. Het is dus maar wat je zelf belangrijk vindt...
 
Heb maar vluchtig het lastenboek bekeken dus vooral niet te hard op mijn mening afgaan. Ik zou het niet doen. Lastenboek geeft weinig ruimte voor goede afwerking dus mits enkele tierlantijntjes ga je niet binnen budget kunnen blijven. De aansluitingen voor nutsvoorzieningen moet je ook nog betalen en dat zijn toch snel enkele K's euro. Dan nog BTW op de constructie, registratie op de grond en notariskosten. Totaalplaatje schat ik tussen de 450 en 500. En dan zit je in een huis van 150 vkm. Voor een doorsnee gezin vind ik dat persoonlijk te klein: geen garage, geen bureau, geen dressing, geen wijnkelder, geen walk-in pantry, geen waskot,... Het is een basiswoning. Bij die pastorijhuizen heb je wel nog de zolder als uitwijkmogelijkheid maar dan gaan de kosten nog oplopen en moeten ze creatief ergens een extra trap kunnen plaatsen. En de oppervlaktes lijken me ook klein.

Aan de andere kant zal het qua technieken en isolatie wel goed presteren. Het is dus maar wat je zelf belangrijk vindt...

Mogelijks is alles wel aan 6% btw volgens wat op hun website staat (als je aan de voorwaarden voldoet als koper).
 
Op basis van het lastenboek verwacht ik meerkosten voor :
algemeen :

de waterkosten, elektriciteitskosten worden verrekend aan u. Geen enorme bedragen, maar bon het is een extra kost. (250 - 500€)
De aansluitingskosten voor de technieken zullen worden doorgerekend aan u (dus alle kosten die fluvius gaat aanrekenen om de aansluiting uit te voeren). Tel hiervoor 2500 - 5000€ extra.
droogkosten / verwarming (100 - 700€)

specifiek :

1) vloeren en plinten (35€ excl BTW en 7€ EXCL BTW is gene vette, aangezien dit meestal de prijzen zonder korting zijn of worden gebruikt - de korting gebruikt de algemene aannemer namelijk voor de plaatsingskost te dekken). De gekozen vloer moet ook <= 45*45 zijn. Dat wordt tegenwoordig als klein ervaren.
2) tegels : 300€ excl BTW is weinig. Maar ik ga ook uit van de badkamer volledig te tegelen ipv enkel het spatwandje te doen zoals tegenwoordig de norm is.
3) wees ervan op de hoogte dat als je gaat willen verven, je ofwel serieus wat schuurwerk en egaliseerwerk gaat hebben, ofwel dat dit u nog een serieuze duit gaat kosten (kost van 10k€ voor alles te verven is een richtingsgetal, 1 - 1.5k indien je zelf verft voor de verf aan te kopen). Dit richtingsgetal is natuurlijk onvoldoende wanneer je begint met accentmuren en dergelijke meer.
4) ze werken met waar nodig raamroosters. Indien je de mogelijkheid ziet om te onderhandelen, dit er best uitlaten. zie later.
5) op de verdieping is laminaat voorzien (20€ ipv 35 glvl). Als je hier vloer, parket, kurk of iets anders wilt voorzien is dit een extra kost.
6) Basis schilderdeuren voorzien. Indien je gelakte deuren wilt, dus in fabriek gelakt, mag je de prijs verdubbelen. Indien je anyway deuren of dergelijke wilt, mag je de prijs *5 doen die hier vermeld staat. Dus zien of je met het principe van een schilderdeur (vlakke plaat zonder franjes of tekeningetjes of zo)
7) keukenbudget aan de lage kant. Zie het feit dat ze nog met keramische kookplaten werken als basis ipv inductie. Persoonlijk als ik de prijs zie en rekening houdende met mijn buren rond mij en afhankelijk van uw smaak natuurlijk van hoe uitgebreid je de keuken wenst meerkost van 6 - 20k. Een iets of wat navenante keuken gaat toch vlot richting de 11 - 12k€ incl BTW. Als je al naar de plannen kijkt zie je een keukeneiland getekend. Laat het duidelijk zijn dat voor de prijs die vermeld staat in het lastenboek, dit daar effectief niet inzit hé. Wens je dat, zie mijn hogermelde meerkost.
8) Sanitairbudget is voldoende voor basismateriaal. Maar ga je naar wat duurder materiaal, ga je 1 - 7k mogen opleggen. Let op, in veel gevallen ga je geen kortingen krijgen (al is dat niet bij alle SOD firma's het geval - maar wel de meesten waar ik al via via van gehoord heb).
9) niet echt duidelijk wat en hoeveel er voorzien is voor elektriciteit. Maar ik denk dat je daarvoor de plannen even gaat moeten diepgaander bekijken en zien of u dat ligt. Op basis van mijn ervaring zit je hier snel aan meerkosten van 3k - 25k (laatste indien je domotica, armaturen, en dergelijke meer wenst). Persoonlijk zou ik ook rekening houden met een meerprijs voor op een paar plaatsen al rj45s te plaatsen op het plafond zodanig dat je daar achteraf makkelijk een wifi antenne kunt plaatsen. (150 - 300€)
9) ik zou zeker vragen om leidingen extra te voorzien voor de afwatering van airco's en de eletriciteitskabels. Anders ga je u dit beklagen als je ooit die toestellen wilt zetten en dan in opbouw moet werken of moet breken. (300 -600€)
10) OPGELET er is een boeteclausule dat als jij, ook al heb je de goedkeuring van de bouwheer, een andere leverancier aanstelt voor vb de keuken (maar ook andere technieken / items). Dan betaal je 30% boete van dat budget. Dat is dus ook een meerkost indien jij die wijziging doorvoert.
11) versie 1 van de wijzigingen is gratis, versie 2 en volgende lijkt het alsof men 125€ administratiekosten aanrekent per versie. Natuurlijk is de prijs dat ze daarvoor geven te nemen of te laten. Laat jij het is het hetgeen er in basis voorzien is of een nieuwe versie waar je zaken hebt in veranderd en er dus een nieuwe offerte komt die te nemen of te laten is. Rinse and repeat.
12) eens iets getekend is, en je wenst wijzigingen door te voeren in de materialen -> 250€ kosten per heropening van het specifieke dossier.
13) raamdorpels gaan hoogstwaarschijnlijk meegenomen worden bij het materiaal van de ramen. Is goedkoopste optie. Enkel voor de deuren gaat men meestal over naar echte dorpels. Dus indien jij overal blauwe hardsteen wenst als dorpel -> meerkost. Binnen moet je dat ook niet aan de scheiding verwachten, daar is dat enkel een uitzettingsvoeg met een plaatje. Persoonlijk kon ik daarmee leven, voor de buitenkant vond ik dat spijtig dat het geen echte dorpels waren.
14) ik mis de vermelding van de grootte van de regenwaterput, noch ofdat de filters (al dan niet voorfilter) en de pomp voorzien is.
15) ventilatie : ik heb nergens geen toegangsmogelijkheid gezien tot het technische lastenboek waar beschreven staat wat er voorzien is. Dit is ook de later van 4) waarnaar ik refereerde. Ik gok dat het een C+ systeem gaat zijn. Indien mogelijk wijzig dat naar D. Normaal gezien gaat dat niet echt een meerkost zijn (want in de ramen geen ventilatieroostertjes nodig en dergelijke meer, en qua toestel zelf is het niet zo echt veel duurder). Maar wegens extra buiswerk en invloed op de dikte van de vloer gok ik dat ze dan zullen afkomen met een meerprijs van 2 - 7k. Afhankelijk van welk type je oplegt natuurlijk.
16) Hier is een gasketel voorzien als ik het zo lees. De specificaties staan in het ontbrekende technische lastenboek.
17) zonnepanelen : ik zie nergens iets hierover vermeld, noch welk E-peil men zal halen. Enkel dat men het gewenste k-peil zal respecteren.
18) spijtig dat men geen kelder heeft voorzien. Al heeft dat ook het voordeel dat het niet kan onderlopen natuurlijk :p.
19) Buitenschrijnwerk : aandachtspunt is dat men spreekt over dubbel glas. Geen driedubbel glas, geen spacers, geen seizoensglas...
20) er wordt nergens met een woord gerept over screens of dergelijke meer of de elektrische voorzieningen hiervoor. Indien je dit wenst ga je nu zelf al de nodige elektrische leidingen en dergelijke meer moeten laten voorzien hiervoor. En het uitvoeren ervan gaat natuurlijk nog een meerkost zijn indien je daarvoor kiest.
21) aanleg tuin / omheining van het stuk lijkt mij niet voorzien. Houdt daar rekening mee.
22) er wordt gesproken van een gemeenschappelijke muur. Indien er gekeken wordt naar de plannen zit daar toch nog iets anders tussen. Laat hen indicatief doorgeven wat de afstand is en of er akoestische isolatie wordt voorzien, en zoja hoe dik. Indien >4cm partywall of dergelijke. Dan moet je geen schrik hebben dat je enorm veel last zult hebben van elkaar qua geluid. Ik baseer mij op het feit dat qua opbouw dit bij mij gelijkaardig is en er partywall van 4cm voorzien is, en er geen echte geluidsoverlast is tussen beide (behalve als je met een drumstel of zo zit, of jij uw binnenluidsprekers van 400W op het maximum zet). Hoe weet ik dit : ik heb dit getest na overleg met de buren :p.
23) ik denk dat ik de prijs voor het aanleggen van het terras (de stenen) ergens heb gemist. Vergeet ook niet dat als je ooit een tuinhuisje of dergelijke wilt zetten, het altijd al nuttig is dat je elektriciteitskabels hebt die je kunt verlengen of waaraan je in de toekomst kunt aftakken voor eventuele verlichting of zomeer van de tuin. Ook zie ik niet direct iets staan over buitenkraantjes op regenwater of dergelijke meer
24) zelfde opmerking als 23 maar dan voor de carport. Vergeet ook niet als je ooit een elektrische wagen wilt of hebt, dat je in de toekomst een laadpaal kunt zetten (dus dat de kabels al minstens in de buurt aanwezig zijn). Ook lijkt het mij handig als er ergens een buitenkraan is indien je uw wagen wilt kuisen.
25) Men laat wel foto's zien van een mooie oprit en dergelijke meer, maar niets daarvan zit in de prijs inbegrepen. Dus daar moet je achteraf ook nog een kost voor aan de kant zetten.
26) Indien je die zolder ook nuttig wilt gebruiken, dan ga je daar ook nog een extra kost aan hebben. Hoeveel, dat kan snel oplopen.

Nu wat betreft de voorgestelde leveranciers :
1) keuken : Franssen, die zat bij de duurdere categorie in vergelijking met de eggo's of dergelijke meer.
2) Lambrechts : Was bij mij ook de voorgestelde leverancier : heeft deftig materiaal, maar prijs is ook navenant. Geen prijsbreker zoals een X2O. Vb mijn gekozen regenwaterdouche was 1 van 1200€ (daar komt dan nog 500 - 800€ aan bak bij en je hebt geen glaswand of dergelijke meer daarvoor al bij in de prijs zitten). Dit was uiteindelijk een tussencategorie maar qua materiaal nog altijd content van.
3) gavra : geen ervaring mee
4) Nordex : ben ik langs geweest voor prijsvragen gelakte dueren. Was duur ivgl met alternatieven.

Kortom, persoonlijk zou ik ofwel mij serieus voorbereiden en die wijzigingen vragen VOORDAT je tekent en dat ze u dan de effectieve prijszetting doorgeven. Willen ze dit niet dan zou ik het aan mij laten voorbijgaan.
Want mijn gedacht is dat je toch vlot een 18 - 30k aan meerwerken gaat tegengekomen op hun prijszetting ZONDER de nog te vorderen BTW/registratierechten die NIET verwerkt lijken te zijn in de aangekondigde prijs. Je kunt eventueel al wel eens vragen of deze verkocht worden aan 6% BTW. Deze meerkosten zijn niet voor een top afwerking. Gewoon iets of wat modaalwoning.

Daarnaast is voor mij het gebrek aan een kruipkelder al zeer zeker een probleempunt (maar dat is een keuze die je maakt waarvan je op de hoogte bent). Je kunt dus niet gemakkelijk eventjes van uw elektrisch bord een kabel naar uw carport bijtrekken of je hebt niet gemakkelijk toegang tot de rioleringsbuizen zodanig dat er ooit iets mis mee is, dat je er gemakkelijk aankunt om ze te manipuleren.

Laat het daarnaast duidelijk zijn dat ik het gebrek aan bureelruimte bij een pastorijwoning mij wel triggert. Ook heb je een deur naar buiten ipv een schuifraam of dergelijke meer.
 
Laatst bewerkt:
Teh fuck, dat is toch echt schandalig?
Uiteraard kunt ge niks daarvan verhalen op Axa veronderstel ik? Want dat zijn toch serieuze verliezen dat ge doet? (woonbonus verloren + overbruggingskrediet + eventueel registratierechten die pas jaar later komen)

Wat ik vooral onthoud uit uw verhaal: Alles 87 keer checken + safety inbouwen :thumb:

Welja. Was recht te zetten, maar dan moesten alle kredieten heronderhandeld worden en zo. Snel paar maanden extra kwijt en timeline helemaal naar de ****. Voor zelfde geld was het 1.3 ipv 1.12% geworden en dan meer kwijt dan die woonbonus ooit ging opbrengen. En het moet wat vooruit gaan ook. De verkoop was ook lopende, kunt dat moeilijk 3mnd uitstellen omdat de aankoop kromme loopt. Voor t zelfde geld gaat er bij de verkoop 20k minder binnen door het te laten schimmelen op immoweb...

We zijn enkel de woonbonus kwijt gespeeld (was alles samen misschien nog 12k), want cash genoeg voor overbruggingskrediet niet nodig te hebben. Dus all in all valt het wel mee in het grotere plaatje

De klucht is, uiteindelijk is dat axa krediet van oude huis volledig naar kbc verhuisd, terugbetaald door kbc en daarnaast een 90% normale hypotheek. Het was de bedoeling om alles samen 90% te hebben, nu is alles samen 115% aan dezelfde rentevoet en geen ssv op dat extra stuk. Die 77k staat nu op de beurs, op paar y is dat woonbonus debacle vergeten :)

in de hypotheekakte en waarborgen akte is de som van hypotheek en waarborgen zelfs 50k minder dan wat er totaal geleend is. Waarop de notaris zei "hoe heb je dat geflikt, nog nooit gezien". I guess someone really screwed up...
 
  • Wow
Waarderingen: Lint
Welja. Was recht te zetten, maar dan moesten alle kredieten heronderhandeld worden en zo. Snel paar maanden extra kwijt en timeline helemaal naar de ****. Voor zelfde geld was het 1.3 ipv 1.12% geworden en dan meer kwijt dan die woonbonus ooit ging opbrengen. En het moet wat vooruit gaan ook. De verkoop was ook lopende, kunt dat moeilijk 3mnd uitstellen omdat de aankoop kromme loopt. Voor t zelfde geld gaat er bij de verkoop 20k minder binnen door het te laten schimmelen op immoweb...

We zijn enkel de woonbonus kwijt gespeeld (was alles samen misschien nog 12k), want cash genoeg voor overbruggingskrediet niet nodig te hebben. Dus all in all valt het wel mee in het grotere plaatje

De klucht is, uiteindelijk is dat axa krediet van oude huis volledig naar kbc verhuisd, terugbetaald door kbc en daarnaast een 90% normale hypotheek. Het was de bedoeling om alles samen 90% te hebben, nu is alles samen 115% aan dezelfde rentevoet en geen ssv op dat extra stuk. Die 77k staat nu op de beurs, op paar y is dat woonbonus debacle vergeten :)

in de hypotheekakte en waarborgen akte is de som van hypotheek en waarborgen zelfs 50k minder dan wat er totaal geleend is. Waarop de notaris zei "hoe heb je dat geflikt, nog nooit gezien". I guess someone really screwed up...
Amai dat is goed verkeerd gelopen daar :p Een lening van 115%.
Aangezien de hypotheekakte en waarborgen akte een som heeft van 50k minder, hebben ze dit dan verkeerd geregistreerd en moet je die 50k dan niet terugbetalen? Als in: heb je 50k te veel gekregen of wat bedoel je juist met 'de som van hypotheek en waarborgen is 50k minder dan het totaal geleende'?
 
De krediet dossiers zijn mooi getekend, dus daar niks mis mee.

Er is voor 50k 0 waarborgen. Als ik stop betalen, kunnen ze 50k nooit recupereren.
 
Ik heb mijn gedachten rondom de nieuwe registratierechten even in een korte video gegoten voor degene die interesse hebben.
Tof initiatief!

Ik vind het wel raar dat je zomaar aanneemt dat de verhoging van de registratierechten voor tweede woonst "slecht nieuws" zou zijn voor huurders.
Uit internationale cijfers blijkt dat transactietaksen (of belastingen in zijn geheel) geen invloed hebben op de huurprijs.

De huurprijs op de markt wordt bepaald door wat de vraagzijde van de markt kan betalen.
Als het gemiddeld inkomen van de huurderspopulatie bv. daalt, dan zal het rendement van de verhuurder gewoon dalen.
Indien er te weinig aanbod is van huurhuizen, zullen de prijzen stijgen.
En dit allemaal onafhankelijk van verhuurbelastingen of transactiekosten.

Er is trouwens ook een tweede manier waarop huurrendement gelijk kan blijven bij stijgende belastingen: dalende koopprijzen ;-)
 
Ik heb mijn gedachten rondom de nieuwe registratierechten even in een korte video gegoten voor degene die interesse hebben.
Ook in uw Buy vs Rent video zeg je "je kan geen 300k huis huren voor dezelfde prijs als een 300k huis kopen, want geen enkele eigenaar zal zijn huis verhuren voor een bedrag lager dan hun eigen hypotheek" "daarom kan je als koper altijd een groter huis krijgen dan een huurder voor dezelfde prijs".

Dat is op de Belgische markt toch altijd zo?
De huur is toch altijd lager dan de afbetaling die je zou moeten doen indien je het huis koopt met 100% lening?

En 10% toekomstige return assumptie op VWCE ETF is ... stevig :)
 
Laatst bewerkt:
Ook in uw Buy vs Rent video zeg je "je kan geen 300k huis huren voor dezelfde prijs als een 300k huis kopen, want geen enkele eigenaar zal zijn huis verhuren voor een bedrag lager dan hun eigen hypotheek" "daarom kan je als koper altijd een groter huis krijgen dan een huurder voor dezelfde prijs".

Dat is op de Belgische markt toch altijd zo?
De huur is toch altijd lager dan de afbetaling die je zou moeten doen indien je het huis koopt met 100% lening?

En 10% toekomstige return assumptie op VWCE ETF is ... stevig :)
Het appartement dat ik net nadat ik was afgestudeerd heb gekocht is altijd verhuurd voor een bedrag dat boven de afbetaling lag. Bovendien had ik toen het volledige aankoopbedrag + een behoorlijk deel van de kosten geleend.

Nu, we moeten ook niet veronderstellen dat op alle woningen die verhuurd worden nog een hypotheek rust.
 
Het appartement dat ik net nadat ik was afgestudeerd heb gekocht is altijd verhuurd voor een bedrag dat boven de afbetaling lag. Bovendien had ik toen het volledige aankoopbedrag + een behoorlijk deel van de kosten geleend.
Dan was dat een uitzonderlijk koopje.
Of een uitzonderlijke huurder die veel te veel betaalde.
(Of eind de jaren 90, hét moment om vastgoed te kopen in België)
Nu, we moeten ook niet veronderstellen dat op alle woningen die verhuurd worden nog een hypotheek rust.
Dat staat er los van, het gaat om de opportuniteitskost van het alternatief.
 
Terug
Bovenaan