Huis Gemaakt

Ik vermoed wel dat Laakdal zal winnen. Het is mijn smaak niet en ik vind ook niet dat er geen bezieling in zit (het lijkt een huis uit de boekskes in plaats van een huis om in te leven), maar de stijl is consistent en de afwerking is top. Het grootste mankement aan dat huis is dat je enorm veel inkijk hebt in de tuin, maar dat kan je oplossen. Lokeren heeft ook een doordachte stijl, maar dat huis heeft gewoon een vreemde indeling en ik denk dat ze dat anders hadden moeten aanpakken. Die TV hangt op een heel onhandige locatie.

Kortrijk heeft wél een ziel, dat ademt Harry & Jerina uit. Het is ook niet mijn smaak, maar daar zit een pak meer persoonlijkheid in dan in Laakdal. Maar daar vind ik vooral de badkamer niet mooi en, zoals gisteren aangegeven, dat is een donker hol.

Ik vermoed wel dat Laakdal zal winnen. Het is mijn smaak niet en ik vind ook niet dat er geen bezieling in zit (het lijkt een huis uit de boekskes in plaats van een huis om in te leven), maar de stijl is consistent en de afwerking is top. Het grootste mankement aan dat huis is dat je enorm veel inkijk hebt in de tuin, maar dat kan je oplossen. Lokeren heeft ook een doordachte stijl, maar dat huis heeft gewoon een vreemde indeling en ik denk dat ze dat anders hadden moeten aanpakken. Die TV hangt op een heel onhandige locatie.

Kortrijk heeft wél een ziel, dat ademt Harry & Jerina uit. Het is ook niet mijn smaak, maar daar zit een pak meer persoonlijkheid in dan in Laakdal. Maar daar vind ik vooral de badkamer niet mooi en, zoals gisteren aangegeven, dat is een donker hol.
Dat in Laakdal ademt Kenny en Amber uit

Maar dat in Laakdal is tenminste niet door prutsers gedaan, ze hebben Harry en Jerina nog geld moeten geven voor 'de klussenier' of dat was nooit afgeraakt. En wat ze hebben gemaakt is toch gewoon spuuglelijk als je daar in moet wonen?

. En wat ze hebben gemaakt is toch gewoon spuuglelijk als je daar in moet wonen?

Maar er zijn misschien andere kopers die dat wel Cava vinden?

Persoonlijk vind ik dat van Antje en Ruben veruit het slechtst. Te veel nagedacht en daardoor gewoon slechte keuzes gemaakt. Te veel gedacht ifv de jury ipv ifv zichzelf lijkt het soms...

Kortrijk is ook niet m'n ding, maar het ademt wel het koppel uit, het is een huis voor artistieke mensen/kunstenaars/alternatieven. Daar is niks mis mee, maar de kans om met zoiets te winnen is natuurlijk klein. Ik vrees dat makelaars het maar niks gaan vinden, het publiek misschien wel gezien het een heel sympathiek koppel is.

Lokeren blijft echt bizar met die livingindeling, maar ze hebben er uiteindelijk wel nog wat van weten te maken met die steel deur bv.

Ik zet m'n geld op Laakdal in ieder geval. Kenny <3

Zouden de verliezende koppels nadien een voordelig bod mogen uitbrengen op de huizen? Dat zou me fair lijken aangezien ze daar 8 maanden tijd in hebben gestoken en het huis hebben ingericht naar eigen smaak. Ik ken hun persoonlijke financiële situatie natuurlijk niet, maar met de sponsordeals lijkt me dit wel een goede deal te zijn.

Zouden de verliezende koppels nadien een voordelig bod mogen uitbrengen op de huizen? Dat zou me fair lijken aangezien ze daar 8 maanden tijd in hebben gestoken en het huis hebben ingericht naar eigen smaak. Ik ken hun persoonlijke financiële situatie natuurlijk niet, maar met de sponsordeals lijkt me dit wel een goede deal te zijn.
Volgens wat ik uit een krantenartikel kon verstaan, hebben de verliezende koppels geen voorrang bij de verkoop van het door hun verbouwde huis.

EDIT:
- Verliezers krijgen geen voorrang of korting bij een eventuele verkoop van het huis waarin ze gewerkt hebben.

Een beenhesp ruimte
Voor mij was dat zoals al de rest dat ze hebben opgeleverd: slechtste van de 3

En toen Dina met koffiekoeken afkwam om te zeggen 'gebruik dat geld aub voor uw badkamer te laten afwerken' was dat gewoon bevestigen hiervan

Laakdal heeft hele vloer getegeld
Lokeren heeft vensterbank gemaakt

Die van Kortrijk zijn toch gewoon de slechtste verbouwers + een kleurenpalet dat volgens mij heel weinig mensen zou kiezen in hun woning

Een hele vloer of een vensterbank? Ik wist niet dat de wedstrijd was: leg een vloer of bouw een vensterbank?

Je hebt het niet voor Kortrijk, dat hebben we ondertussen wel door.

Blijft ook wel een beetje dat VTM (opzettelijk?) vaag blijft over hoe er precies te winnen valt.

Het zou me niet verbazen als ze het aan Kortrijk geven want het voelde soms als een docu aan over hoe hard ze hun kindjes missen tijdens de verbouwingen. (no offence want ik heb het nog wel voor die van Kortrijk)

En dan is het voor vtm natuurlijk mooi meegenomen dat Laakdal en Lokeren makkelijker te verkopen valt ;)

Blijft ook wel een beetje dat VTM (opzettelijk?) vaag blijft over hoe er precies te winnen valt.

Het zou me niet verbazen als ze het aan Kortrijk geven want het voelde soms als een docu aan over hoe hard ze hun kindjes missen tijdens de verbouwingen. (no offence want ik heb het nog wel voor die van Kortrijk)

En dan is het voor vtm natuurlijk mooi meegenomen dat Laakdal en Lokeren makkelijker te verkopen valt ;)

Ware het niet dat ze met een gerechtsdeurwaarder werken voor de puntentelling.
Tenzij ze de punten vooraf al bepalen of beïnvloeden dan kunnen ze weinig 'geven'.

Ware het niet dat ze met een gerechtsdeurwaarder werken voor de puntentelling.
Tenzij ze de punten vooraf al bepalen of beïnvloeden dan kunnen ze weinig 'geven'.
"Het koppel dat zijn woonst met de grootste meerwaarde weet te verbouwen, krijgt het cadeau."
Rechtstreeks uit de communicatie van vtm (zie link van @TNTim ). Dus eigenlijk maken die punten niet uit?

Een sommeke in excel met de aankoopprijs, gedane investeringen en alle schattingen van die makelaars en meer heb je niet nodig dan?

Alé, ik blijf het gewoon een beetje raar vinden :p ineens nieuw dak, nieuwe deuren er nog in op het laatste moment etc. Ik had gewoon graag wat meer uitleg gekregen :p Als ik het mij goed herinner heb ik die twee koppels van lokeren ook zien prutsen op dat plat dak, dat zal ook proper zijn binnen een paar jaar.

"Het koppel dat zijn woonst met de grootste meerwaarde weet te verbouwen, krijgt het cadeau."
Rechtstreeks uit de communicatie van vtm (zie link van @TNTim ). Dus eigenlijk maken die punten niet uit?

Een sommeke in excel met de aankoopprijs, gedane investeringen en alle schattingen van die makelaars en meer heb je niet nodig dan?

Waarom dan punten geven door jury, makelaars en kijkers?
Je kan pas de effectieve meerwaarde weten bij verkoop.

Zoals in blind gekocht : huis geschat op 260.000 is verkocht voor 291.000€.
Dus op de schattingen mag je dan ook niet rekenen. Zeker niet omdat ze 2 van de 3 huizen gaan verkopen.

Terug
Bovenaan