Huis Gemaakt

Waarom dan punten geven door jury, makelaars en kijkers?
Je kan pas de effectieve meerwaarde weten bij verkoop.

Zoals in blind gekocht : huis geschat op 260.000 is verkocht voor 291.000€.
Dus op de schattingen mag je dan ook niet rekenen. Zeker niet omdat ze 2 van de 3 huizen gaan verkopen.
Ik vermoed ook dat ze en cours de route criteria hebben bijgevoegd omdat het anders geen leuke tv meer was.
Als ik Laakdal was én niet zou winnen, zou ik het er alvast niet bij laten als dit het geval is...

Indien de schattingen gebeuren door een hoog aantal personen, gaat dit toch een grote mate van betrouwbaarheid geven...

Een hele vloer of een vensterbank? Ik wist niet dat de wedstrijd was: leg een vloer of bouw een vensterbank?

Je hebt het niet voor Kortrijk, dat hebben we ondertussen wel door.
Sympathiek koppel absoluut
Maar niet de handigste Harry's (wel de harigste) en ik ken werkelijk niemand die in zo een kleurenpalet woont/wilt wonen

"Het koppel dat zijn woonst met de grootste meerwaarde weet te verbouwen, krijgt het cadeau."
Rechtstreeks uit de communicatie van vtm (zie link van @TNTim ). Dus eigenlijk maken die punten niet uit?

Een sommeke in excel met de aankoopprijs, gedane investeringen en alle schattingen van die makelaars en meer heb je niet nodig dan?

Alé, ik blijf het gewoon een beetje raar vinden :p ineens nieuw dak, nieuwe deuren er nog in op het laatste moment etc. Ik had gewoon graag wat meer uitleg gekregen :p Als ik het mij goed herinner heb ik die twee koppels van lokeren ook zien prutsen op dat plat dak, dat zal ook proper zijn binnen een paar jaar.
Meerwaarde in een stad creëren is eenvoudiger dan in Laakdal lijkt mij
Kortrijk en Lokeren zijn niet de duurste steden maar zelfs dan nog

Dus puur daarop zou beetje vreemd zijn. Was er niet ooit een versie van 'the block' waarbij ze huizen zelf kochten, verbouwde en meerwaarde moesten creëren en er een huis minwaarde had?

(en dan nemen we het werk + de kost van de 'vaklui' nog niet mee, dat kan ook verschil maken waar je niets aan kan doen)

Ik vermoed ook dat ze en cours de route criteria hebben bijgevoegd omdat het anders geen leuke tv meer was.
Als ik Laakdal was én niet zou winnen, zou ik het er alvast niet bij laten als dit het geval is...

Indien de schattingen gebeuren door een hoog aantal personen, gaat dit toch een grote mate van betrouwbaarheid geven...

Maar dat is 1 van de problemen met schattingen : het zijn schattingen.

Zeg nu dat Laakdal wint omdat ze bv 10% meerwaarde hebben gecreërd
Proficiat blablabla

Ze verkopen dan de twee andere huizen en je hebt een artistieke ziel (of zot het is te zien hoe je het bekijkt) en die geeft veel meer dan de geschatte waarde waardoor Kortrijk bv 15% meerwaarde heeft.

Wie is er dan de winnaar?

Een schatting is en blijft een gok. Weliswaar een berekende gok maar nog altijd een gok. Kan je zo een winnaar aanduiden voor zo'n prijs want een woning is wel een deftige prijs en gerustmoed voor alle deelnemende koppels.
Denk je niet dat er rap een advocaat zal worden ingeschakeld als blijkt dat de andere huizen effectief meer meerwaarde hebben gecreërd.

Als er in de regels staat dat het op geschatte waarde is, dan is op geschatte waarde toch het fairst?

Jouw visie kan trouwens mee gefoefeld worden.
Werk met een stroman en laat die 30% overbieden als je ziet dat de concurrentie 29% meerwaarde heeft.
Koop huis over van stroman -> 30% betaald en toch een compleet huis gekregen.

Als er in de regels staat dat het op geschatte waarde is, dan is op geschatte waarde toch het fairst?

Werk met een stroman en laat die 30% overbieden als je ziet dat de concurrentie 29% meerwaarde heeft.

Idem met schattingen hé.
VTM : ja schat dat eens veel lager in. Dat is een huis waar we meeste winst mee kunnen maken en heel die show is hier betaald.
Kortrijk pffffff dat is max 250.000€ dat we aan kunnen verkopen.

Laakdal en Lokeren zijn 300.000 en 320.000. Veel meer winst in.

Eu nee als die stroman 30% meer wilt betalen en dat is meeste dan heb je het huis gratis want de winnaar krijgt het huis :p

Idem met schattingen hé.
Als er 50 schatters zijn en enveloppes worden toegeplakt bij deurwaarder gebracht, dan moet ofwel de deurwaarder omgekocht worden ofwel die 50 schatters. Dat lijkt toch moeilijker om te beïnvloeden.
Eu nee als die stroman 30% meer wilt betalen en dat is meeste dan heb je het huis gratis want de winnaar krijgt het huis :p
Klopt, is dus nog makkelijker. :tongue:

Als er 50 schatters zijn en enveloppes worden toegeplakt bij deurwaarder gebracht, dan moet ofwel de deurwaarder omgekocht worden ofwel die 50 schatters. Dat lijkt toch moeilijker om te beïnvloeden.

Klopt, is dus nog makkelijker. :tongue:

en de punten worden ook in envelop naar gerechtsdeurwaarder gebracht.
Waar om al die moeite dan doen als enkel de geschatte meerwaarde telt?

en de punten worden ook in envelop naar gerechtsdeurwaarder gebracht.
Waar om al die moeite dan doen als enkel de geschatte meerwaarde telt?
Ik denk ook dat ze er een draai aan gegeven hebben en dat het niet enkel de meerwaarde zal zijn die telt.
Of het eerlijk is om onderweg de regels aan te passen, dat is iets anders...

Straf eigenlijk dat dees programma een huis gaat weggeven van uit de losse pols ongeveer 300.000 euro.

Ben ik verkeerd of is dat één van de grootste bedragen sinds jaren? De Mol en Big Brother zijn maar schraal dan...

Straf eigenlijk dat dees programma een huis gaat weggeven van uit de losse pols ongeveer 300.000 euro.

Ben ik verkeerd of is dat één van de grootste bedragen sinds jaren? De Mol en Big Brother zijn maar schraal dan...
Zal wel wat meer zijn dan 300.000 euro, denk ik. Zelfs met sponsordeals gaat het wel om totaalverbouwingen met een hele inboedel. En die komt niet van IKEA.

Zal wel wat meer zijn dan 300.000 euro, denk ik. Zelfs met sponsordeals gaat het wel om totaalverbouwingen met een hele inboedel. En die komt niet van IKEA.
Daarom, losse pols. Het waren ook echt de zo goed als allergoedkoopste krotten, ne mens zou het bijna vergeten... mooie recap gisteren.

Ik neem aan dat ze de bijkomende kosten wél allemaal zelf mogen betalen, registratierechten en dergelijke?

tja dat wordt natuurlijk voor een heel groot deel al goed gemaakt door de meerwaarde op de twee andere huizen.

Dat in combinatie met wellicht een aantal flinke sponsordeals om iedere 5 sec in beeld te komen doet mij vermoeden dat de kost om dit programma te maken quasi nihil zal zijn :-)

tja dat wordt natuurlijk voor een heel groot deel al goed gemaakt door de meerwaarde op de twee andere huizen.

Dat in combinatie met wellicht een aantal flinke sponsordeals om iedere 5 sec in beeld te komen doet mij vermoeden dat de kost om dit programma te maken quasi nihil zal zijn :)
Eigenlijk een geniaal concept dus als ge het vanuit financieel oogpunt bekijkt.

Alleen wel op de kap van het bloed, zweet en tranen van de andere deelnemers :rofl:

Dat in combinatie met wellicht een aantal flinke sponsordeals om iedere 5 sec in beeld te komen doet mij vermoeden dat de kost om dit programma te maken quasi nihil zal zijn :)

+ reclamedeals en speciale reclames puur gemaakt voor in de blokken van dit programma, VTM zal zijn broek er zéker niet aan scheuren. Integendeel.

Rijhuis in Lokeren of Kortrijk en huis in Laakdal

Volgens mij kosten die toch geen 300k (toch zeker niet met al die sponsoring en gratis werkuren)
Blijf dat dan ook vreemd vinden dat die allemaal zeggen 'dat kunnen we zelf niet betalen'

Denk dat je vergeet dat het loon van de gemiddelde beyondgamer iets hoger ligt dan de gemiddelde vlaming ;)
Harry en Jerina dat kan ik snappen dat die geen geld hebben
Maar de andere 2 (ook al weet ik niet precies wat voor werk die doen), zeker met al het verbouwwerk dat ze zelf kunnen doen moet dat toch mogelijk zijn lijkt mij. Dat zijn niet de duurste regio's he

Vraag me soms wel af wat de jury ziet als creativiteit. Het houtwerk in Lokeren, combinaties van kleuren zoals Kortrijk of 't ophangen van de gitaar ter uiting van persoonlijkheid?

Harry en Jerina dat kan ik snappen dat die geen geld hebben
Maar de andere 2 (ook al weet ik niet precies wat voor werk die doen), zeker met al het verbouwwerk dat ze zelf kunnen doen moet dat toch mogelijk zijn lijkt mij. Dat zijn niet de duurste regio's he
Kenny (24) schilder & amber (21) uitzendconsulente.
Ruben was 25 en productontwikkelaar en Antje ook 25 ergens in de media.

2de wat moeilijker in te schatten maar een gewoon profiel in de media is nu ook geen grootverdiener. Als schilder in loondienst ben je nu ook niet de grootverdiener hé.

Ben es benieuwd of je met die profielen aan een lening van 300k geraakt zonder al te veel hulp ;)

Terug
Bovenaan