Huis Gemaakt

Ik blijf dit een heel vreemd programma en concept vinden. Eerst drie koppels die kort mogen opdraven, maar na 1 aflevering mogen ophoepelen. Dan 3 andere koppels die 1 kamer mogen afwerken, maar dan ook allemaal afvallen. Dan nu drie koppels die zich uit de naad mogen werken, maar slechts 1 gaat er iets van over houden. De andere 2 hebben zich de pleuris gewerkt elk weekend voor niets.
Dat gevoel heb ik bij veel van die recentere programma's. Bijvoorbeeld: Mijn Keuken, Mijn Restaurant. Het moest precies allemaal zo snel mogelijk gedaan zijn en zo weinig mogelijk moeite in kruipen omdat de programma-makers (ook mede door corona die roet in het eten kwam gooien vermoed ik) er helemaal geen goesting meer in hadden.

Dat gevoel heb ik bij veel van die recentere programma's. Bijvoorbeeld: Mijn Keuken, Mijn Restaurant. Het moest precies allemaal zo snel mogelijk gedaan zijn en zo weinig mogelijk moeite in kruipen omdat de programma-makers (ook mede door corona die roet in het eten kwam gooien vermoed ik) er helemaal geen goesting meer in hadden.

Klopt, 'mijn restaurant' was veel beter van concept dan deze popup 'mijn keuken mijn restaurant'

Dit is gewoon duidelijk een programma met amper budget enkel maar inkomsten. Goed voor de projectontwikkelaar en de sponsors van dit programma. De deelnemers halen hier niks uit uiteindelijk.

Was te denken dat dat mannelijk jurylid een deftig ingeklede living niet goed ging vinden en die kakofonie in Kortrijk geweldig vindt.

L-ijzers met een plank op, dat doet ge toch niet in uw living? Maak daar dan deftige schapkes van.

Die living in Lokeren is echt slecht, de zetel gericht naar een raam gericht op een muur van de buren. En dan in 90 graden een mini tvke en daarachter een bureau. Wat een slecht gebruik van ruimte.

Voetjes op de grond want die dachten volgens mij in hun kopke al dat ze gewonnen hadden, vooral zij dan.

Tik tok is voor 10 jarige meisjes

on topic: Harry is de leider van dit programma 😎

Echt, geef die mensen een eigen programma. ZOOO oprecht, heerlijk koppel om naar te kijken. Ik word er insta gelukkig van.

In tegenstelling tot die Antje, wat een onuitstaanbaar mens.

@Soeplepel Kenny zijn kuiten gezien :|. Die zet u tegen de muur ze, if you know what I mean :shutup:

Echt, geef die mensen een eigen programma. ZOOO oprecht, heerlijk koppel om naar te kijken. Ik word er insta gelukkig van.

In tegenstelling tot die Antje, wat een onuitstaanbaar mens.

@Soeplepel Kenny zijn kuiten gezien :|. Die zet u tegen de muur ze, if you know what I mean :shutup:
Ik moet het nog zien, maar hij mag zijn gespierde billen altijd eens placeren op mijn gezicht :unsure:

Die wc haha amai. En die lavabo’s daar bij harry die waren bewust op de grond gezet ofzo? De kraanvoorziening zat toch nieveel hoger precies?

maar ja zalig koppel wel natuurlijk :D

Die wc haha amai. En die lavabo’s daar bij harry die waren bewust op de grond gezet ofzo? De kraanvoorziening zat toch nieveel hoger precies?

maar ja zalig koppel wel natuurlijk :D
Die WC was echt schitterend. Duidelijk niet gezien dat de poten uitschuifbaar zijn en de WC zo op de juiste hoogte moet komen.

Honestly, ik geloof wel minder en minder dat die kandidaten alles zelf doen van wat we uiteindelijk zien. Als ik zie wat er bij ons van tijd in kruipt voor allerhande prutserij... aan de andere kant is het bij ons wel steen/beton en geen metalstud/gipsplaat.

Laakdal gaat verliezen. Net omdat ze zo klassiek zijn.
Ze luisteren ook niet eens naar de jury om iets van kleur in te brengen, ja ze zijn van grijs naar beige gegaan. Maar als je masoleummarmer neemt in je badkamer dan ben je wel heel heel klassiek.

Kortrijk kan ik geloven dat het meer de mannelijk jurylid aanspreekt omdat er wel iets in zit. Het komt er niet uit omdat ze zo zijn en zeker met hun afwerking en materiaalkeuze. Had die badkamer afgewerkt geweest dan denk ik dat ze goeie kans hadden gemaakt. Ook al vind ik de kleurkeuze te veel van het goeie en dan nog alle muren in dat kleur :)

Lokeren : copy paste van Houserules Australia. Mijn vrouw kon voordien al zeggen hoe hun badkamer er ging uitzien en behalve dat het geen echt gouden kranen waren zat ze juist.

Die jury is toch ook van den hond zijn klote eigenlijk, ge moet een kamer inrichten naar de smaak van de jury want anders vinden ze het niet goed.

Ze konden niet anders dan Kenny en Amber hun woonkamer als beste beschouwen omdat het nu eenmaal het beste was afgewerkt al was dat tegen hun goesting denk ik.

Net hetzelfde met die badkamer, ze gaan die badkamer van die ander 2 wss wel beter vinden want kleur dit, kleur dat maar die zijn verre van af dus de winst gaat opnieuw naar Laakdal.

En ik snap echt niet wat er mis is met die hun smaak, dat is het meest verkoopbaar tegenover die ander 2.

Hebt ge dat voorstukske gezien van de tuin van die Harry en Jerina? Die zijn die omheining in't rood aant schilderen...als een tang op een varken!

Het is nu eenmaal een tv-programma en het moet toch een beetje spannend blijven. Ik denk dat, qua afwerking, Laakdal er met kop en schouders bovenuit steekt. Dus moet er wat gevit worden op iets en da's nu eenmaal de kleur geworden. Eerlijkgezegd vind ik het allemaal ook wat saai. Maar ieder zijn smaak natuurlijk.

Ze konden niet anders dan Kenny en Amber hun woonkamer als beste beschouwen omdat het nu eenmaal het beste was afgewerkt al was dat tegen hun goesting denk ik.
Beste afgewerkt... niet echt hé.

Ze zitten te melken (terecht wel) op die moluren die niet mooi aansluiten, die kastdeur die niet te goeie open gaat etc. In Lokeren zitten ze wel op die houten latjes te stoefen en hoe moeilijk dat is en weet ik veel. Maar nadien gaan ze wel zeggen dat ze "de 3 C's" verdeelt hebben gezien over de 3 woningen maar dat craftsmanship wel in laakdaal zat :wtf:
Het enige wat in Lokeren kwa craftsmanship het probleem was waren die witte vlekken op die groene muur als ik goed heb opgelet. Das imo véél minder erg dan die slecht geplaatste moluren.

Lokeren is vooral afgerekend op het feit dat ze van hun woonkamer 1/3 berging en een 1/3 bureau gemaakt hebben en dat er eigenlijk niks meer over schoot.

Maar die jury trekt idd op gene zak. Als oplossing voor die kastdeur die niet open gaat zitten ze dan bezig van "ja, die moluren moeten vroeger stoppen" :wtf: WTF zelfs? Hoe gaat dat OOIT op iets trekken? De enige propere oplossing daar is gewoon dat die kastdeur wat minder hoog komt en dat je boven die kast nog een plaatje steekt van een cm of 10. Ok je verliest 10cm kast maar het is wel veel properder afgewerkt.
En dan komt die kreft in Kortrijk binnen en begint ze van den elentriek en "oooeeeh gevaarlijke situatie!!! want de draden moeten in de preflex blijven tot de laatste cm" en "in sommige huizen is de aarding zelfs niet aangesloten!!!" (hoe dat laatste zelfs ter zake doet... I don't know)? Ja volgens het AREI en de regels van de kunst moeten u geleiders dubbel geïsoleerd zijn maar dat die draden daar een half meterke bloot in de muren liggen is echt wel geen gevaarlijke situatie.

EDIT: also, volgende week... DE TUIN! Ahja want dat is een topprioriteit voor iedereen die bouwt/verbouwt. Die keuken is bijzaak! :unsure:

Die WC was echt schitterend. Duidelijk niet gezien dat de poten uitschuifbaar zijn en de WC zo op de juiste hoogte moet komen.

Honestly, ik geloof wel minder en minder dat die kandidaten alles zelf doen van wat we uiteindelijk zien. Als ik zie wat er bij ons van tijd in kruipt voor allerhande prutserij... aan de andere kant is het bij ons wel steen/beton en geen metalstud/gipsplaat.

Inderdaad, wat steken die in Kortrijk allemaal uit jong :D

Maar echt schitterende televisie met die 2, ik word er gelukkig van om ze bezig te zien. Zo oprecht <3.

Ik heb medelijden met het koppel dat er uit is gegaan in Kortrijk om Harry en Jerina erin te krijgen.
Dat jurylid kon het niet beter verwoorden: Chirolokaal of studentenkot.

Al dat blauw op die badkamer, leuk als dat uw keuze is maar dat trekt toch nergens op. Als dat oké is het "grijs" van Laakdal ook wel oké.
Harry was voor mij van het begin al wel duidelijk dat die het werk niet heeft uitgevonden, maar toen hij ging lopen en wat op zijn gitaar tokkelen omdat zijn madam zei dat ze toch iets harder moesten gaan werken.. Elk excuus is precies goed om niet te moeten werken :)

Het kan toch niet anders dan dat laakdal de badkamerprijs wint, dat is de enige badkamer die afgewerkt is

Al dat blauw op die badkamer, leuk als dat uw keuze is maar dat trekt toch nergens op. Als dat oké is het "grijs" van Laakdal ook wel oké.
Harry was voor mij van het begin al wel duidelijk dat die het werk niet heeft uitgevonden, maar toen hij ging lopen en wat op zijn gitaar tokkelen omdat zijn madam zei dat ze toch iets harder moesten gaan werken.. Elk excuus is precies goed om niet te moeten werken :)
Jerina: "We zouden vandaag zeker de gipsplaten nog moeten gezet hebben, anders gaan we hopelijk achterop geraken"
Harry: "Ja, kzocht dat eigenlijk morgen te doen"
Jerina: "Nee Harry, da moet vandaag toch echt wel gebeuren"
Harry: "JAAG MIJ EENS NIET OP!!!" :laugh:

Terug
Bovenaan