Huis Gemaakt

Ik vind dat koppel met hun haarbos wel echt hilarisch :D

Papa, gie fucking legend kerel !!! hahaha, die gast heeft toch echt grappige uitspraken. Maar winnen zullen ze niet doen denk ik.
Idem hier. Harry zou dikke maat van me kunnen worden, zijn humor ligt me, en in iedere zin minstens 1x het woord fuck zeggen. Ik vind trouwens van hetgeen ik gezien heb, dat dat koppel wel het trouwste is aan hun eigen goesting. De rest van de koppels houdt teveel in het achterhoofd " wat zou de jury denken"?

En Amber is volgens mij echt wel high maintenance.

Kenny en Amber hebben by far het beste resultaat geleverd. Hun living is duust keer beter dan die living waar random een spiegel boven de zetel hangt of die roze kamer waar ge elk moment een beer op een fiets kunt verwachten..

Toffe mensen wel, maar Kenny moet winnen en kan mij krijgen. Amber mag ook eens op mij spuiten

Allez man. Zoals die decorateur al ongeveer in andere bewoordingen zei: zelfs mijn bomma heeft een modernere smaak dan die twee. Zo conservatief. Zo braafjes. Zo wit en grijs. Ik voel gewoon alle levenslust uit mij wegvloeien als ik ernaar kijk.
En wat was dat met dat TikTok-filmpje? Nog eventjes willen benadrukken dat ze net de lagere schoolklas hebben verlaten? Maar wel al oud genoeg voelen om haar lippen te laten opspuiten en valse wimpers te steken. Die had wellicht de inzet van het programma verkeerd gelezen en was alvast begonnen met haar lichaam te verbouwen i.p.v. haar huis.

Dat koppel uit Lokeren: latjes waren wel geslaagd vond ik en ook de kleurencombinaties kon ik wel smaken. Jammer dat ze zo cringe en perfectionistisch zijn als koppel. Maar inhoudelijk wel het beste resultaat vond ik.

En dan Kortrijk: afschuwelijk resultaat met dat roze en die gordijntjes maar wat een zalig koppel. Die verdienen hun eigen TV-programma. Laat die maar een heel dorp verbouwen, het resultaat interesseert mij niet maar wat een prachtige televisie zou dat opleveren.
- "Fuck, ik was vergeten dat ik klein mannen had"
- "pa, gij zijt een fucking LEGEND!"
- "Fuck, die kaars ruikt zo duur, dat als een huis daarnaar zou ruiken, ik spontaan mijn schoenen zou afdoen als ik binnenkom".
Naast hun humor, zijn het ook gewoon de warmste en meest integere mensen. Ik had ook een heel herkenbaar momentje toen Harry het lastig had: beiden full-werken, een kleine grootbrengen en verbouwen allemaal combineren is echt niet simpel. I feel your pain, bro. Daar zou ik echt goed bevriend mee kunnen worden.

En dan Kortrijk: afschuwelijk resultaat met dat roze en die gordijntjes maar wat een zalig koppel. Die verdienen hun eigen TV-programma. Laat die maar een heel dorp verbouwen, het resultaat interesseert mij niet maar wat een prachtige televisie zou dat opleveren.
Ik zie Harry & Jerina nog in staat om hun voorgevel Juzcar-gewijs smurfenblauw te verven mocht de gevel niet beschermd zijn.

Dat schilderij van Harry in zijn speedo (excuseer: het "landschap van Mallorca") doet me meer en meer denken aan een mislukte renovatiepoging van een Monet.

1618734135727.png

Hoe zeker zijn we dat Jerina niet het meesterbrein achter deze topper is?

Maar ja, zalig koppel. :D

Allez man. Zoals die decorateur al ongeveer in andere bewoordingen zei: zelfs mijn bomma heeft een modernere smaak dan die twee. Zo conservatief. Zo braafjes. Zo wit en grijs. Ik voel gewoon alle levenslust uit mij wegvloeien als ik ernaar kijk.
En wat was dat met dat TikTok-filmpje? Nog eventjes willen benadrukken dat ze net de lagere schoolklas hebben verlaten? Maar wel al oud genoeg voelen om haar lippen te laten opspuiten en valse wimpers te steken. Die had wellicht de inzet van het programma verkeerd gelezen en was alvast begonnen met haar lichaam te verbouwen i.p.v. haar huis.

Dat koppel uit Lokeren: latjes waren wel geslaagd vond ik en ook de kleurencombinaties kon ik wel smaken. Jammer dat ze zo cringe en perfectionistisch zijn als koppel. Maar inhoudelijk wel het beste resultaat vond ik.

- "Fuck, ik was vergeten dat ik klein mannen had"
- "pa, gij zijt een fucking LEGEND!"
- "Fuck, die kaars ruikt zo duur, dat als een huis daarnaar zou ruiken, ik spontaan mijn schoenen zou afdoen als ik binnenkom".
Naast hun humor, zijn het ook gewoon de warmste en meest integere mensen. Ik had ook een heel herkenbaar momentje toen Harry het lastig had: beiden full-werken, een kleine grootbrengen en verbouwen allemaal combineren is echt niet simpel. I feel your pain, bro. Daar zou ik echt goed bevriend mee kunnen worden.
Wat is daar mis mee? Vond dat de mooiste living van de drie.

Kortrijk koppel is idd heel oprecht en echt. Heerlijk om naar te kijken.
Helemaal mee eens, maar wel kansloos qua verbouwskills vs de andere twee koppels.
Niet bij stilgestaan, maar voor Kenny moet dit wel (fysiek) erg lastig zijn. Weken- of maandenlang aan een stuk 7 op 7 fysieke arbeid doen. De anderen hebben allemaal denk ik rustiger jobs waar ze nog kunnen uitrusten in de week.

Even opgezocht en Kenny is al zelfstandige, weet wel van aanpakken voor zijn leeftijd. Hij en Amber hebben natuurlijk het gigantische voordeel dat de jury vooral naar de afwerking kijkt, en hij daar de professional in is. Als metser of zonnepaneleninstallateur is je voordeel beperkter.

Ik blijf dit een heel vreemd programma en concept vinden. Eerst drie koppels die kort mogen opdraven, maar na 1 aflevering mogen ophoepelen. Dan 3 andere koppels die 1 kamer mogen afwerken, maar dan ook allemaal afvallen. Dan nu drie koppels die zich uit de naad mogen werken, maar slechts 1 gaat er iets van over houden. De andere 2 hebben zich de pleuris gewerkt elk weekend voor niets.

Laatst bewerkt:
En wat was dat met dat TikTok-filmpje? Nog eventjes willen benadrukken dat ze net de lagere schoolklas hebben verlaten?
Zou het ook niet kunnen dat je zelf een verzuurde, oude zak aan het worden bent? :p

Viel mij ook op bij dit programma hoe jong de meeste kandidaten zijn, dat is bijna mijn leeftijd gedeeld door 2.

Nog een topwerk van Jerina, het logo van de rockband waar Harry lid van is: WHORSES.

Whorses_-_credit_jerina_malfait-740x370.jpg

My two cents: don't quit your day job als barista... :unsure:

Werk van Harry:

Zou het ook niet kunnen dat je zelf een verzuurde, oude zak aan het worden bent? :p

Viel mij ook op bij dit programma hoe jong de meeste kandidaten zijn, dat is bijna mijn leeftijd gedeeld door 2.

Haha, dat kan ook natuurlijk. :D

Neen, ik heb het gewoon niet begrepen op telkens die nieuwe app-hypes met 0,0 meerwaarde. Als openminded persoon wou ik wel eens horen wat TikTok nu precies was en wat voor fantastische meerwaarde die app niet moet creëren gezien zijn populariteit:
- Overhypte puber 1: "Je kan er filmpjes mee maken en delen!"
- mac-bc: "Euh... ja, zoals met Facebook, Instagram, Snapchat en eender welk ander social media platform dus? Jij moest nog geboren worden toen we al filmpjes deelden met YouTube"
- Overhypte puber: 2: "Ja, maar op TikTok doe je dan dansjes enzo!"
- mac-bc op ironische wijze: "Al een chance dat dat niet lukte op Facebook, Instagram en Snapchat natuurlijk."

Als die mensen elke dag met hun fiets naar de bakker rijden, kopen die dan ook plots een splinternieuwe fiets omdat ze eens naar de slager moeten fietsen? Dat vraag ik mij dan soms af. Maar soit, dat is misschien voer voor een andere discussie.
Dat het daarenboven nog eens een Chinese app is die al onze Westerse smartphones afluistert helpt er natuurlijk ook niet aan. Dat is voer voor opnieuw een andere discussie.

Wat is daar mis mee? Vond dat de mooiste living van de drie.

Same, heel amerikaans en hotel achtig, maar daarom niet minder mooi. Smaken en kleuren weet je wel.

Kortrijk is dan weer totaal niet mijn stijl en veel te schreeuwerig, maar het vertaalt perfect het koppel dus wel geslaagd. Lokeren vind ik duidelijk de minste.

Haha, dat kan ook natuurlijk. :D

Neen, ik heb het gewoon niet begrepen op telkens die nieuwe app-hypes met 0,0 meerwaarde. Als openminded persoon wou ik wel eens horen wat TikTok nu precies was en wat voor fantastische meerwaarde die app niet moet creëren gezien zijn populariteit:
- Overhypte puber 1: "Je kan er filmpjes mee maken en delen!"
- mac-bc: "Euh... ja, zoals met Facebook, Instagram, Snapchat en eender welk ander social media platform dus? Jij moest nog geboren worden toen we al filmpjes deelden met YouTube"
- Overhypte puber: 2: "Ja, maar op TikTok doe je dan dansjes enzo!"
- mac-bc op ironische wijze: "Al een chance dat dat niet lukte op Facebook, Instagram en Snapchat natuurlijk."

Als die mensen elke dag met hun fiets naar de bakker rijden, kopen die dan ook plots een splinternieuwe fiets omdat ze eens naar de slager moeten fietsen? Dat vraag ik mij dan soms af. Maar soit, dat is misschien voer voor een andere discussie.
Dat het daarenboven nog eens een Chinese app is die al onze Westerse smartphones afluistert helpt er natuurlijk ook niet aan. Dat is voer voor opnieuw een andere discussie.
*OK boomer*

De meerwaarde van dat TikTok-dansje begreep ik ook niet, maar ik ben dan ook niet mee met die hype. Er ligt weinig focus op het verbouwtechnische in dit programma en meer focus op het emo-gedeelte. Dat is een redactionele keuze en ergens snap ik dat.

Harry is wel nen baas.

Vind die stem van Harry eigenlijk nog meevallen.

En zoals ik eerder al aangehaald heb: Ik heb de indruk dat vooral Kenny en Amber heel erg naar de goesting en stijl van de juryleden werken. Ik zeg niet dat hun living niet mooi is, maar is te klassiek voor hun leeftijd. Het andere koppel durft tenminste experimenteren, binnen de grenzen.
Harry en Jerina doen tenminste wat hun hart hen ingeeft, en doen hun eigen goesting. En zoals ook al gezegd, die mensen zijn warm en integer, die mochten inderdaad hun eigen goesting moeten kunnen doen op tv.

Vind die stem van Harry eigenlijk nog meevallen.

En zoals ik eerder al aangehaald heb: Ik heb de indruk dat vooral Kenny en Amber heel erg naar de goesting en stijl van de juryleden werken. Ik zeg niet dat hun living niet mooi is, maar is te klassiek voor hun leeftijd. Het andere koppel durft tenminste experimenteren, binnen de grenzen.
Harry en Jerina doen tenminste wat hun hart hen ingeeft, en doen hun eigen goesting. En zoals ook al gezegd, die mensen zijn warm en integer, die mochten inderdaad hun eigen goesting moeten kunnen doen op tv.

Hoezo te klassiek voor hun leeftijd?

Kenny heeft enkele afleveringen terug letterlijk gezegd dat hij een oude ziel heeft of zo, dus ik snap niet waarom dat interieus te klassiek is? Les gouts et les couleurs.

Hoezo te klassiek voor hun leeftijd?

Kenny heeft enkele afleveringen terug letterlijk gezegd dat hij een oude ziel heeft of zo, dus ik snap niet waarom dat interieus te klassiek is? Les gouts et les couleurs.
Er is een verschil tussen een oude ziel hebben en die ook tonen in je doen en laten, of naar de pijpen van de jury dansen. En te klassiek is misschien niet het juiste woord, maar mij komt het over alsof ze een foto uit een tijdschrift hebben gekopieerd.

Er is een verschil tussen een oude ziel hebben en die ook tonen in je doen en laten, of naar de pijpen van de jury dansen. En te klassiek is misschien niet het juiste woord, maar mij komt het over alsof ze een foto uit een tijdschrift hebben gekopieerd.
Maar Kenny en Amber kregen juist kritiek van die Gert dat het allemaal te braaf en te klassiek is.

Als braaf en klassiek hun ding nu eenmaal is ...

Ik wil niet veralgemenen, maar als je je armen vol tattoo's hebt staan, dan ben je niet klassiek. Nogmaals, dit is geen sneer naar mensen met tattoo's, ik zie het ook graag, maar zou het zelf nooit doen. Ik vind hun living mooi, daar niet van, maar het is me te steriel, te gemaakt. Zeker als je nog zo jong bent, moet je durven experimenteren.

En ja, smaken verschillen, maar ik zou het jammer vinden, dat als Kenny & Amber winnen, naderhand blijkt dat ze hun living helemaal hebben omgebouwd....

Dit mis ik een beetje bij de huidige programma's zoals blind gekocht, Huis gemaakt, en meer human interest / reality tv. Het programma eindigt , en that's it. Geen verdere informatie bijvoorbeeld 2 jaar later. Zijn de mensen die een huis blind gekocht hebben naderhand toch gelukkig geworden in hun huis, of zijn ze gescheiden door de ontevredenheid? Zijn de mensen die jaren geleden deelnamen aan een programma over armoede ,uit de problemen geraakt , of nog dieper in de put terecht gekomen?

Zoiets mis ik.

Ik wil niet veralgemenen, maar als je je armen vol tattoo's hebt staan, dan ben je niet klassiek. Nogmaals, dit is geen sneer naar mensen met tattoo's, ik zie het ook graag, maar zou het zelf nooit doen. Ik vind hun living mooi, daar niet van, maar het is me te steriel, te gemaakt. Zeker als je nog zo jong bent, moet je durven experimenteren.

En ja, smaken verschillen, maar ik zou het jammer vinden, dat als Kenny & Amber winnen, naderhand blijkt dat ze hun living helemaal hebben omgebouwd....

Dit mis ik een beetje bij de huidige programma's zoals blind gekocht, Huis gemaakt, en meer human interest / reality tv. Het programma eindigt , en that's it. Geen verdere informatie bijvoorbeeld 2 jaar later. Zijn de mensen die een huis blind gekocht hebben naderhand toch gelukkig geworden in hun huis, of zijn ze gescheiden door de ontevredenheid? Zijn de mensen die jaren geleden deelnamen aan een programma over armoede ,uit de problemen geraakt , of nog dieper in de put terecht gekomen?

Zoiets mis ik.
Niets MOET hé. Als ik iemand zie met een hoop tattoos ben ik ook een beetje teleurgesteld als hun muzieksmaak niet verder gaat dan de gebruikelijke hitparademuziek op Q-Music, maar dat is het ding nu eenmaal met afgaan op iemands uiterlijk. Dat is misleidend.

Het is inderdaad interessant te zien hoe het enkele jaren later is. Bij Blind Gekocht deden ze dit toch, niet? Wel heel beperkt. Blind Getrouwd organiseert "enkele maanden later". Wat met Huis Gemaakt wordt gedaan weet ik niet, maar ik verwacht iets summiers. Bij dat een programma met Sieg Dendoncker van "Een frisse start met VTwonen" gebeurt dat ook. Dat was nog redelijk informatief.

"Wat na" is nog veel meer human interest en valt ook niet binnen de scope van zo'n verbouwprogramma, wat wel jammer is.

Terug
Bovenaan