Huis Gemaakt

Ik heb medelijden met het koppel dat er uit is gegaan in Kortrijk om Harry en Jerina erin te krijgen.
Dat jurylid kon het niet beter verwoorden: Chirolokaal of studentenkot.

Al dat blauw op die badkamer, leuk als dat uw keuze is maar dat trekt toch nergens op. Als dat oké is het "grijs" van Laakdal ook wel oké.
Harry was voor mij van het begin al wel duidelijk dat die het werk niet heeft uitgevonden, maar toen hij ging lopen en wat op zijn gitaar tokkelen omdat zijn madam zei dat ze toch iets harder moesten gaan werken.. Elk excuus is precies goed om niet te moeten werken :)

Het kan toch niet anders dan dat laakdal de badkamerprijs wint, dat is de enige badkamer die afgewerkt is
Jerina: "We zouden vandaag zeker de gipsplaten nog moeten gezet hebben, anders gaan we hopelijk achterop geraken"
Harry: "Ja, kzocht dat eigenlijk morgen te doen"
Jerina: "Nee Harry, da moet vandaag toch echt wel gebeuren"
Harry: "JAAG MIJ EENS NIET OP!!!" :laugh:

Om dan vervolgens als een koppige 10-jarige naar beneden te stormen. Die gast is er echt onderdoor van aan het gaan, lol.
Twee kleine kinderen en dan nog eens alle weekends opofferen om te werken in een huis waarvan ge 1/3de kans hebt om te winnen...
Ik hoop dat ze een vergoeding krijgen of een deel van de opbrengst van het huis. In hun geval gaan ze wel alles opnieuw moeten doen maar soit.

Ik heb medelijden met het koppel dat er uit is gegaan in Kortrijk om Harry en Jerina erin te krijgen.
Dat jurylid kon het niet beter verwoorden: Chirolokaal of studentenkot.

Al dat blauw op die badkamer, leuk als dat uw keuze is maar dat trekt toch nergens op. Als dat oké is het "grijs" van Laakdal ook wel oké.
Harry was voor mij van het begin al wel duidelijk dat die het werk niet heeft uitgevonden, maar toen hij ging lopen en wat op zijn gitaar tokkelen omdat zijn madam zei dat ze toch iets harder moesten gaan werken.. Elk excuus is precies goed om niet te moeten werken :)

Het kan toch niet anders dan dat laakdal de badkamerprijs wint, dat is de enige badkamer die afgewerkt is

Ik zie die nog verliezen omdat het weer niet kleurrijk genoeg is voor de jury :/

En allemaal een losstaand bad, gewoon omdat dat sneller gaat ofzo want voor een losstaand bad heb je imo veel grotere badkamer nodig om dat tot zijn recht te laten komen

Om dan vervolgens als een koppige 10-jarige naar beneden te stormen. Die gast is er echt onderdoor van aan het gaan, lol.
Twee kleine kinderen en dan nog eens alle weekends opofferen om te werken in een huis waarvan ge 1/3de kans hebt om te winnen...
Ik hoop dat ze een vergoeding krijgen of een deel van de opbrengst van het huis. In hun geval gaan ze wel alles opnieuw moeten doen maar soit.
Eerlijkheidshalve: ze hebben alleen theoretisch nog 1/3 kans. In realiteit is hun winstkans gewoon 0,00%. Tenzij de programmamakers het huis laten winnen waar nadien het minste werk is om het nog goed te krijgen maar dat kunnen ze imo nooit maken.
Dat ze om die reden nog switchen tussen Lokeren en Laakdaal zou wel nog kunnen maar Kortrijk dat zou er echt té dik op liggen.
En allemaal een losstaand bad, gewoon omdat dat sneller gaat ofzo want voor een losstaand bad heb je imo veel grotere badkamer nodig om dat tot zijn recht te laten komen
Allemaal een losstaand bad omdat dat tegenwoordig in is. Ik vind dat zelf ook schoon maar met huizen (en dus badkamers) die steeds kleiner worden is dat alles behalve praktisch. Niet alleen om visueel tot zijn recht te laten komen maar ook gewoon naar onderhoudt toe.
Zie Kenny & Amber: vrijstaand bad met losstaande kraan, die achter het bad staat, onder het schuin dak... da kunde dus nooit van zen leven deftig onderhouden en het gaat dus altijd nat zijn achter u bad...

Ligt het trouwens aan ons of maakt Quick-Step hier een gigantisch slechte beurt? Tis misschien omdat wij zelf vloeren moeten kiezen momenteel maar als je ziet hoe ze in Lokeren zaten te kloten vorige week en nu gisteren in Laakdaal ook. Ik denk dat het in beide gevallen van diejn Alpha Vinyl is... goeie reclame vond ik het alleszins niet.

Man man da koppel uit Kortrijk. Nul komma nul smaak. Da's natuurlijk wel persoonlijk, maar dit is gewoon in alle opzichten lelijk.

Natuurlijk heeft menne sjoe Kenny de schoonste kamer weer.

Ook een duidelijk verschil tussen koppel Kortrijk en Lokeren over die video:

Lokeren: "MOEST DA NU?!!!!"

Kortrijk: "oh das lief 🥰"

Man man da koppel uit Kortrijk. Nul komma nul smaak. Da's natuurlijk wel persoonlijk, maar dit is gewoon in alle opzichten lelijk.

Natuurlijk heeft menne sjoe Kenny de schoonste kamer weer.

Ook een duidelijk verschil tussen koppel Kortrijk en Lokeren over die video:

Lokeren: "MOEST DA NU?!!!!"

Kortrijk: "oh das lief 🥰"

Kenny-fanboy!! :shutup: :love:

Die vrouw uit Lokeren is echt onuitstaanbaar. Het verschil in karakter tussen haar en Jerina uitgelegd in dat ene tv-moment inderdaad.

Die vrouw uit Lokeren is echt onuitstaanbaar.
Op welk vlak dan?
Voor haar reactie op dat filmke?

Ze zei wat ze dacht en dat had ze idd misschien beter niet gedaan.
Maar heel veel zouden op dat moment, in dezelfde situatie, wel hetzelfde gedacht hebben. :p

Op welk vlak dan?
Voor haar reactie op dat filmke?

Ze zei wat ze dacht en dat had ze idd misschien beter niet gedaan.
Maar heel veel zouden op dat moment, in dezelfde situatie, wel hetzelfde gedacht hebben. :p

Op alle vlak vind ik, hoe die al deed tegenover dat ander koppel bv. Ok dat was geen match made in heaven maar hoe vol van jezelf kan je zijn vraag ik me dan af? Die vindt zichzelf toch overduidelijk kweetnie hoe goed en interessant. Zal wel weer voetjes op de grond zijn als Laakdal wint omdat ze de enige zijn die de badkamer af hebben. ALS de jury hun gebrek aan kleur nogmaals aanvaardt.

Badkamers... In Laakdal veel te klein voor een bad en op tv beetje kleine douche?
Lokeren nog beter dan gedacht met die roze tegels, tbad... Goja
Kortrijk mss de meeste plaats maar als je uw afvoer naast uw bad maakt, naja. Blauwe badkamer trekt op niet.

Dat toilet in de badkamer in Laakdal vind ik persoonlijk maar niets. En toch niet bij de ingang van de douche. Ze zaten al zelf te ruzieën waar het voetmatje moest komen, wil je op toilet en staan je voeten af en toe op een zompige mat. En als je wilt douchen moet je om de toiletpot lopen. Met een oudere woning kan je soms niet anders, speelt uiteraard wat mee.

Amber zat daar zelf ook wat gebogen in de douche omdat het dak daar liep, erg ruim lijkt het idd niet.

Een toilet in de badkamer ... had dat huis geen plaats voor aparte wc's? Als het echt niet anders gaat kan ik er wel mee leven, maar ik vind een toiletpot in een badkamer niet praktisch. Als koppel gaan kakken als de andere douchen is één ding (ik beschouw het toch ook niet als een couple goal), maar dat ga je toch niet doen als je kind aan het douchen is? En waarom zou je dat doen als je elders in het huis een wc hebt?

Living van Kortrijk was nog wel oké. Afwerking trok op niets en die twee schamele boekenplankjes vond ik wat ... schamel, toch zeker als je wil etaleren dat je graag leest. Die badkamer ... nee. Harry geraakt eronder door, maar vergeet niet dat dat koppel als enige kinderen heeft. Die hebben het mentaal toch wel een pak zwaarder dan die twee andere koppels zonder gezin. Je mag dat echt niet onderschatten. Ik zie die niet winnen, maar ze krijgen toch de hoofdprijs van sympathie. Harry'tje is een fantastisch figuur.

Laakdal heeft een consistente stijl. Goed en mooi afgewerkt, maar wel behoorlijk onpersoonlijk en meer gericht op vijftigplussers. Uit de boekskes, als je in zo'n afgewerkt huis zou stappen zou ik me eerder in een kijkwoning wanen dan in een huis van iemand die daar woont. Maar als zij daar content mee zijn, fine by me! Zoals ze nu bezig zijn zie ik ze nog wel winnen, ook omdat zij een deftige planning hebben die ze goed volgen. Die badkamerprijs zal wel voor hen zijn, omdat Lokeren en Kortrijk bijlange nog niet klaar zijn.

Lokeren heeft wel wat vakmanschap in huis, maar ik begrijp de kritiek van Gertjan wel op hun living. Nogal onpraktisch als de rest van het huis wordt aangepakt. Heel wat tijd verloren met hun badkamer, als ze wat vooruit hadden gepland hadden ze toch wel kunnen weten dat ze meteen op een muur gingen uitkomen? Te weinig tijd is geen excuus, want ze mogen in de week niet werken aan het huis. Ik zou die tijd benutten door de rest van het plan te overlopen en te anticiperen zodat je weet waaraan je kan beginnen als Dina aankondigt dat ruimte X nu aan de beurt is.

Die ruimte in Laakdal was al niet groot en dan nog overal wat gyproc om nog gigantisch veel ruimte verliezen.
Begrijp dat ook niet. Heel die huizen zijn in gyproc opgetrokken. Die buizen liggen daar gewoon in die metalen studs achter de gyproc. Je gaat daar toch constant vanalles horen lopen in de muren? Ik heb hier net mijn zolder in gyproc gedaan, en nooit van zen leven dat ik zo een huis zou moeten hebben waar alles gewoon gyproc is.

Die ruimte in Laakdal was al niet groot en dan nog overal wat gyproc om nog gigantisch veel ruimte verliezen

Begrijp dat ook niet. Heel die huizen zijn in gyproc opgetrokken. Die buizen liggen daar gewoon in die metalen studs achter de gyproc. Je gaat daar toch constant vanalles horen lopen in de muren? Ik heb hier net mijn zolder in gyproc gedaan, en nooit van zen leven dat ik zo een huis zou moeten hebben waar alles gewoon gyproc is.

Tijd besparen, als ze dat allemaal moeten inslijpen en over laten bezetten. Die bezetting moet lang drogen voor ge eigenlijk moogt verven (meeste wachten een jaar). Dus daarom alles in gyproc, heeft maar 24 uur nodig om te drogen dacht ik. Is spijtig en idd verspilling van ruimte, maar is voor het programma.

Denk dat iemand die geen prutser is nooit zo zou verbouwen als hij het op zijn gemak kon doen.

Een toilet in de badkamer ... had dat huis geen plaats voor aparte wc's? Als het echt niet anders gaat kan ik er wel mee leven, maar ik vind een toiletpot in een badkamer niet praktisch. Als koppel gaan kakken als de andere douchen is één ding (ik beschouw het toch ook niet als een couple goal), maar dat ga je toch niet doen als je kind aan het douchen is? En waarom zou je dat doen als je elders in het huis een wc hebt?

Living van Kortrijk was nog wel oké. Afwerking trok op niets en die twee schamele boekenplankjes vond ik wat ... schamel, toch zeker als je wil etaleren dat je graag leest. Die badkamer ... nee. Harry geraakt eronder door, maar vergeet niet dat dat koppel als enige kinderen heeft. Die hebben het mentaal toch wel een pak zwaarder dan die twee andere koppels zonder gezin. Je mag dat echt niet onderschatten. Ik zie die niet winnen, maar ze krijgen toch de hoofdprijs van sympathie. Harry'tje is een fantastisch figuur.

Laakdal heeft een consistente stijl. Goed en mooi afgewerkt, maar wel behoorlijk onpersoonlijk en meer gericht op vijftigplussers. Uit de boekskes, als je in zo'n afgewerkt huis zou stappen zou ik me eerder in een kijkwoning wanen dan in een huis van iemand die daar woont. Maar als zij daar content mee zijn, fine by me! Zoals ze nu bezig zijn zie ik ze nog wel winnen, ook omdat zij een deftige planning hebben die ze goed volgen. Die badkamerprijs zal wel voor hen zijn, omdat Lokeren en Kortrijk bijlange nog niet klaar zijn.

Lokeren heeft wel wat vakmanschap in huis, maar ik begrijp de kritiek van Gertjan wel op hun living. Nogal onpraktisch als de rest van het huis wordt aangepakt. Heel wat tijd verloren met hun badkamer, als ze wat vooruit hadden gepland hadden ze toch wel kunnen weten dat ze meteen op een muur gingen uitkomen? Te weinig tijd is geen excuus, want ze mogen in de week niet werken aan het huis. Ik zou die tijd benutten door de rest van het plan te overlopen en te anticiperen zodat je weet waaraan je kan beginnen als Dina aankondigt dat ruimte X nu aan de beurt is.
WC op de badkamer is vooral voor vlak voor/na of tijdens slapen he. Die zullen beneden nog wel wc hebben

Als je geen aparte plaats hebt dan moet dat, dat is echt niet zo ongewoon (zeker niet in huizen van minder dan 200m2)

Die living van Kortrijk daar was nu toch echt geen zak aan

Tijd besparen, als ze dat allemaal moeten inslijpen en over laten bezetten. Die bezetting moet lang drogen voor ge eigenlijk moogt verven (meeste wachten een jaar). Dus daarom alles in gyproc, heeft maar 24 uur nodig om te drogen dacht ik. Is spijtig en idd verspilling van ruimte, maar is voor het programma.

Denk dat iemand die geen prutser is nooit zo zou verbouwen als hij het op zijn gemak kon doen.
Volgens mij zijn er veel die zo verbouwen. Gaat veel sneller en is goedkoper (plakken is toch aparte stiel)

Terug
Bovenaan