VTM Huis Gemaakt

125000 is een mooi bedrag om al eens in te stappen op de beurs en het meer te laten opbrengen. Ze zijn vrij om met die centen te doen wat ze willen natuurlijk als naïef Vlaanderen ze op een schoteltje brengt.
Is dat zo? Volgens mij mag je een crowdfunding niet misbruiken om iets anders mee te doen dan voorgesteld in de crowdfunding. Lijkt me niet meer dan logisch, anders zou het wel een open goal zijn voor criminelen he...
Om u een voorbeeld te geven: die crowdfunding is door iemand anders opgestart om het geld aan hun te geven voor hun droomhuis. Dat wil dus zeggen dat die crowdfunding niet op hun naam staat, en dat de opstarter dat geld ook mag houden.
 
Is dat zo? Volgens mij mag je een crowdfunding niet misbruiken om iets anders mee te doen dan voorgesteld in de crowdfunding. Lijkt me niet meer dan logisch, anders zou het wel een open goal zijn voor criminelen he...
Om u een voorbeeld te geven: die crowdfunding is door iemand anders opgestart om het geld aan hun te geven voor hun droomhuis. Dat wil dus zeggen dat die crowdfunding niet op hun naam staat, en dat de opstarter dat geld ook mag houden.
Uit het artikel:
Het grootste deel van de som is intussen gestort op de rekening van Harry en Jerina.
Tja, ze hebben natuurlijk nét lang genoeg gewacht om met het nieuws te komen. En ja, heel die cirque over hun "droomhuis"... Alsof ze toen nog niet wisten dat het een probleem zou zijn dat niet elk gezinslid een eigen kamer ging hebben :sarcastic:

Arm Vlaanderen loopt daar natuurlijk met open ogen in.
 
Uit het artikel:

Tja, ze hebben natuurlijk nét lang genoeg gewacht om met het nieuws te komen. En ja, heel die cirque over hun "droomhuis"... Alsof ze toen nog niet wisten dat het een probleem zou zijn dat niet elk gezinslid een eigen kamer ging hebben :sarcastic:

Arm Vlaanderen loopt daar natuurlijk met open ogen in.
Maar het is natuurlijk niet dat "geld is overgeschreven" een definitie is van "je mag het houden". Vaak genoeg dat een bank een foutje maakt en een paar miljoen overschrijft op een bankrekening...
 
Maar het is natuurlijk niet dat "geld is overgeschreven" een definitie is van "je mag het houden". Vaak genoeg dat een bank een foutje maakt en een paar miljoen overschrijft op een bankrekening...
Dit is de omschrijving van de crowdfunding:
Harry en Jerina grepen naast de overwinning in "Huis gemaakt". Bèrejammer. Wat een pure zielen, wat een goedzakken! Voor alle weekends waarin ze hun kinderen hebben moeten missen: deze crowdfunding!

PS wij kennen Harry en Jerina niet persoonlijk maar willen hen via deze weg een hart onder de riem steken!
Lijkt me vaag genoeg om er mee weg te komen. Er staat geen enkele referentie naar de aankoop van hun "droomhuis".
 
In een ander artikel zeggen die weners uit lokeren dat hun rijhuisje 370000 zal waard zijn als alles af is, yeah right. Echte arrogantertjes, nog geen 170000 is dat kot waard.
 
Dom genoeg zijn om geld te geven aan iemand en arrogant genoeg zijn om te denken te mogen beslissen wat ze ermee moeten kopen.
 
Ondanks crowdfunding van 125.000 euro: Harry en Jerina zullen hun pand uit ‘Huis Gemaakt’ toch niet kopen


:unsure:

Toch pure waanzin, ipv da geld terug te storten of aan goed doel te schenken gaan ze het gebruiken om een ander huis te kopen…

Werkt er is godverdomme voor zoals elke normale mens.

:rofl:

Schitterend. Een scenario-schrijver zou het niet durven bedenken.
Hoe je van het meest geliefde naar het meest gehate koppel van Vlaanderen kunt gaan. Of zouden de crowdfunders zich hier niets van aantrekken?

Als ze nu niet minstens de helft terugstorten of aan een goed doel schenken, vind ik er dat nu ook wel los over eerlijk gezegd. En dit zeg ik als iemand die altijd veel sympathie heeft gehad voor het koppel (doch gelukkig niet zo zot was om te crowdfunden).

"Droomhuis droomhuis".... De "droom" zat er hem vooral in omdat het gratis zou geweest zijn blijkbaar. Nu blijkt dat ze het zelfs nog niet moeten hebben voor een contante korting van 120 000 euro. Ook geen reclame voor potentiële kopers: "Hier heb je een huis die zelfs de eigen verbouwers nog niet moeten hebben, zelfs niet na 120 000 euro korting. Maar voor de rest is het fantastisch hoor!".
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het probleem echt niet. Staat er ergens in de crowdfundingvoorwaarden dat de giften voorwaardelijk zijn, enkel te gebruiken voor de aankoop van dat specifieke huis? Nee? Dan is het einde verhaal; gegeven is gegeven.
 
Ik zie het probleem echt niet. Staat er ergens in de crowdfundingvoorwaarden dat de giften voorwaardelijk zijn, enkel te gebruiken voor de aankoop van dat specifieke huis? Nee? Dan is het einde verhaal; gegeven is gegeven.
Uiteraard, het is gewoon lomp van de Vlaming om geld te geven aan dit koppel terwijl ik 1.000 goede doelen kan bedenken die dat veel meer verdienen. Maar bon, iedereen doet met zijn geld wat ze willen natuurlijk.
 
Dit is geen crowdfunding. Dit is gewoon doneren aan een ""goed doel"". Die zijn meer dan vrij om te doen wat ze willen met dat geld.

Maar dat zoveel Vlamingen, voor zo'n bedrag, geld doneren.. w-t-f. Geef uw geld aan een echt goed doel.
 
Doneren aan onbekenden terwijl de doneerders zelfs niet weten hoeveel geld de onbekenden hebben 🤷‍♂️
 
Ook hoe snel de ambities plots zijn meegegroeid met het geld:
- Een jaar geleden: "Wij zouden super graag een eigen stekje hebben maar kunnen het niet betalen!"
- Nu: "We willen eigenlijk niet gewoon een eigen stekje maar we willen dat onze kinderen toch ook over voldoende ruimte kunnen beschikken".
 
Laatst bewerkt:
dat huis is natuurlijk groot genoeg, maar ze weten zelf beter dan wie ook met welke standaarden dit huis gemaakt is. Logisch dat ze dit niet kopen als ze voor een gelijkaardig bedrag ook een woning kunnen kopen welk niet volledig uit gyproc bestaat die half men gat aan elkaar hangt.
Gyproc waar zelfs gene OSB achter zit. 1 keer tegen de muur botsen en er zit een gat in. Dat is dan ook mijn grootste ergernis in het programma. Langs 1 kant dikke vette sponsoring van Velux etc, langs de andere kant worden die huizen niet deftig gerenoveerd.
 
Huis zou effectief maar 2 slaapkamers hebben die niet verder op te delen zijn. En die kamer die nu als kinderkamer ingericht is die vond ik niet eens zo groot. Dan snap ik het wel dat ze liever een huis kopen met 3 slaapkamers?
 
Goh, het is zo een beetje gelijk geld meegeven naar school voor in het huisje van de arme kindjes (in de tijd dat de dieren nog spraken) en dat ze in de plaats snoep gaan kopen. Dat is geen drama en je misgunt ze in wezen dat snoep (ander huis) niet maar je voelt je toch een beetje bekocht. Het is op zich al nogal West-Vlaams om zo achter een programma te gaan hollen gewoon omdat er ene ‘fak’ en ‘vint toh’ zegt.
 
Tuurlijk is dat te snappen. Die mensen hebben er uiteindelijk niet om gevraagd, zelfs niet om dat bepaald huis te verbouwen. Ze wilden gewoon mee doen aan een programma om een huis te winnen. En alles wat erna gekomen is, van opzetten van crowdfunding tot het binnenhalen van 120k en dan nu die mensen betichten is allemaal te danken aan de meute die zich als een groep weet ik veel wat gedragen en lijden aan het syndroom van ik-ken-die-mensen-persoonlijk-nu-ze-op-tv-zijn-geweest.

Ze waren niet mijn grootste favorieten, ik heb het voor harde werkers die elke dag hun beste beentje voorzetten in de hoop iets op te bouwen en niet rekenen op de goodwill van de dop of anderen, maar amai hoe hypocriet om hen nu te betichten van al die zever.
 
Huis zou effectief maar 2 slaapkamers hebben die niet verder op te delen zijn. En die kamer die nu als kinderkamer ingericht is die vond ik niet eens zo groot. Dan snap ik het wel dat ze liever een huis kopen met 3 slaapkamers?
ja? En vinden ze het huis ook nog te klein als ze die 125k niet krijgen? Want ik denk dat dat huis dan plots ruim genoeg zou zijn.
 
Terug
Bovenaan