Huis Gemaakt 2025

Die tuin klopt langs geen kanten, Lummen 10x groter dan Haasdonk, Iman meld zich toevallig 2 dagen ziek en Mo krijgt 2 dagen (geen idee hoelang Enis daar zat) een serieuze upgrade qua hulp. Dat terras trok op niets maar daar spreken ze precies al niet meer over.
Als Ashley moet werken, krijgt Emiel geen hulp, Mo wel.
Enfin, concept hangt inderdaad met haken en ogen aan elkaar. Badkamers rushed on 2 of 3 weekends terwijl ge daar niets van kent en ze verwachten perfecte toonzaal badkamers. Tuinen die enorm verschillen qua oppervlakte (7 paletten in Lummen vs 1 kruiwagen in Haasdonk)

Vond het grappig dat het volgens de regie 'te gevaarlijk was' om in de ondergelopen kelder te gaan, maar de camera man die gewoon in het midden van het water was aan het filmen wist dat dan blijkbaar niet.😅

In het voorstukje van vandaag zei Iman "we willen niet laatste eindigen" dus denk dat ze 3 of 4 punten pakken op de tuin. Er is nog de laatste kamer en de finale evaluatie kan nog alles veranderen als je telkens 4 punten kunt halen met respectievelijk makelaars, potentiële kopers en kijkers. Anything goes, faites vos jeux.

Toch ook weer geleerd hoe ik efficiënt stapstenen kan leggen. Gewoon op de gazon flikkeren en oneffenheden nivelleren met extra stukjes graszoden.
Ze hebben wel eerst nog geprobeerd om het gras uit te slijpen :laugh:

En het is er echt aan te zien dat niemand van de koppels ooit al een tuin heeft moeten onderhouden. Veel succes aan de sukkelaar die daar ooit het gras moet gaan afrijden. Denk dat de helft van de tapijten met de kantenmaaier zal gedaan moeten worden.

Zou die winnaar van vorig jaar contractueel moeten helpen, of doet die dat vrijwillig? 't Lijkt me wel iemand die dat tof vindt, maar een dag in een andere zijn tuin gaan helpen, en ook bij de badkamer, het moet ook maar uitkomen in uw eigen planning.

@Topperman Ik denk eerder dat die ervoor vergoed worden, een paar dagen kan nog van het programmabudget af en voor VTM rendeert een vertrouwd gezicht voor het gespendeerde geld.

Die afvallers die "heel graag gaan helpen" in Nieuwpoort, Lummen of Mechelen zullen wss meer contract of moreel gebonden zijn om (on)vrijwillig bij te springen (bvb 2 weekends vrij houden).

Ik zie ze er nog een draai aan geven dat ze Lummen hoog gaan ranken vanwege de gigantische tuin die ze hebben "klaar gekregen".
Om de punten terug in balans te brengen voor de finale zodat het lijkt dat iedereen kans heeft.

Vorig jaar was dat ook zo hé, op de finale had iedereen opeens evenveel punten, volgens mij spelen ze daar zeker mee in hun beslissing. Iemand die nog 0 kans heeft op het huis gaat ook zijn best niet meer doen zou ik denken.

Zoals voorspeld :)

Team geel maakt zich weer heel populair “kippen zijn niet japandi” echt slechte verliezers. En maar zagen en zagen 😂

Daar komt toch gene crowdfunding voor

Haasdonk 12
Nieuwpoort 10
Mechelen 10
Lummen 8

Die extra kamer was er niet vorig jaar, denk ik. Dus nu toegevoegd voor extra punten om die ranking nog gelijker te trekken met dan nog de afwerkingsweek?

Die extra kamer was er niet vorig jaar, denk ik. Dus nu toegevoegd voor extra punten om die ranking nog gelijker te trekken met dan nog de afwerkingsweek?
In de VTM TV Gids is het plots 30 afleveringen ipv 28 en we zitten nog amper aan 23. Dus ze zullen idd nog wat opdrachten mogen verzinnen.

De "eindstandronde" zal mss 2 of 3 afleveringen in beslag nemen want met 4 panden moet je ze (gestuurd) laten afvallen.

Emiel was in tranen uitgebarsten maar die ranking maakt eigenlijk weinig uit buiten een egoboost, op het allerlaatste einde is het "toevallig" allemaal gelijk. De emotionele rollercoaster is eerder voor een goed cameramoment.

Ik onthou

Kippen zijn voor de boeren van west vlaanderen, al zeker niet japandi

#Emiel en Ashley

Gelukkig was het toch in Nieuwpoort te doen :D

Een spelletjesavond met Emiel en Ashley zal toch wel snel ongezellig worden als je ziet hoe slecht ze kunnen verliezen. Tjongejonge. Mijn dochter van 4 kan beter tegen haar verlies.

Een spelletjesavond met Emiel en Ashley zal toch wel snel ongezellig worden als je ziet hoe slecht ze kunnen verliezen. Tjongejonge. Mijn dochter van 4 kan beter tegen haar verlies.
Volledig terecht dat ze zo lastig zijn met die doorgestoken kaart om Lummen terug in de race te krijgen.

Die mensen werken 4/5de en beulen hun de andere 3 dagen uit van 8h tot 24h en dan komt zoiets wel binnen hoor.

Tja idd, van wat wij zien steken Ashley en Emiel alles zelf in elkaar. Buitenkeukentje, schommel, serre, vrij goed getegeld. En dan zie je daar plots in Lummen een pergola uit het niets verschijnen waarbij je de helft van de spullen kunt weg gooien als het eens regent, en over dat terras wordt niet meer gesproken, alleen dat ze het eens moeten kuisen. Van de concepten die ik nu al gezien heb, Haasdonck met hun kinderkamer in de zolder zal em niet worden, dus laatste plaats (1), daarna Mechelen met hun boksbal naast een werkruimte (2), dan Nieuwpoort (3) waarna Lummen nog eens wint met hun dressing die al vanaf dag 1 in het concept zat en waarbij maatkasteononline nog eens lekker kan komen helpen plaatsen.

Nieuwe score:

Haasdonk 13
Nieuwpoort 13
Mechelen 12
Lummen 12

Zou die winnaar van vorig jaar contractueel moeten helpen, of doet die dat vrijwillig? 't Lijkt me wel iemand die dat tof vindt, maar een dag in een andere zijn tuin gaan helpen, en ook bij de badkamer, het moet ook maar uitkomen in uw eigen planning.

YO MENSEN
🤙

🚨
MEI DEAL: 10 Reels voor de scherpste prijs tot nu toe!
Wil je jouw bedrijf, evenement, of feestje in de spotlight zetten?
🎉
In mei krijg je 10 reels & stories voor de beste prijs die je ooit hebt gezien!
👉
Mis deze kans niet! Neem nu contact met ons op via [email protected] of stuur een DM voor meer info en een offerte op maat.
💡
Wacht niet te lang, deze deal geldt alleen in mei!
NEXT DEAL: September 2025
🤙

Enis / Reeltime Stories

Enis heeft van social media en die zever z'n beroep gemaakt, dus die verschijnt met plezier weer op tv. Als je dan ziet wat voor domme uitspraken hij op z'n facebook doet (die hij dan soms achteraf terug verwijdert nadat hij aan de reacties ziet dat hij dom bezig was), is hij daar eigenlijk niet voor geschikt.

Enis heeft van social media en die zever z'n beroep gemaakt, dus die verschijnt met plezier weer op tv. Als je dan ziet wat voor domme uitspraken hij op z'n facebook doet (die hij dan soms achteraf terug verwijdert nadat hij aan de reacties ziet dat hij dom bezig was), is hij daar eigenlijk niet voor geschikt.
Tenenkrommend en dan die kinderen die in heel die soap moeten meedoen...

Je zag aan de jury in lummen dat ze al vanalles dat gewoon standaard is aan het ophemelen waren.
"Dit is een echte meerwaarde" over dat afdak. "Hier liggen doeken over dat afdak, dat is echt veel werk en uniek". lol

Er is wss, zoals iemand eerder aangaf, nog de "redo" kamer dus er komen nog 4 extra punten aan. Ik zie ze allemaal nog gelijk eindigen aan 15-16 punten. De jury kan uit het niets nog punten toekennen voor "totaalconcept" of zoiets. Of anders "Ja met 1 punt verschil kunnen we jullie toch niet laten gaan? Het publiek wilt jullie mss. We laten het aan hen over.".

Je zag aan de jury in lummen dat ze al vanalles dat gewoon standaard is aan het ophemelen waren.
"Dit is een echte meerwaarde" over dat afdak. "Hier liggen doeken over dat afdak, dat is echt veel werk en uniek". lol
Toegegeven, dat zag er wel uitnodigend uit. Maar je gaat dat er toch elke keer moeten afhalen als het gaat regenen, want dat textiel gaat er snel vuil uit zien en beginnen rotten.

Terug
Bovenaan