Huis Gemaakt 2025

2 maten, 2 gewichten was wel heel duidelijk.
Alle terrassen werden opmerkingen gegeven als ze beetje oneven lagen of kitnaad niet proper was. Lummen had ongelijke voegen en lag vol met cement aanslag en kreeg als opmerking 'eens kuisen'. Pergola die uit het niets ineens verschijnt, lounge gaan huren van buurman omdat Iman geen zin had om iets ineen te steken. Vervanging van Iman door extra man.
Respect voor Mo maar Lummen zou nooit zoveel punten mogen hebben gekregen en gewoon totaal geen kans meer maken. Waren nooit klaar, altijd slordig afgewerkt ook. Haasdonk mag van mij winnen, weinig drama en het trekt op nog iets ook.

Nadat de koppels geselecteerd waren (8->4) ben ik volledig afgehaakt. Ik gun het iedereen even hard, maar dit is geen wedstrijd wel een tv programma. Maar als ik fictie wil zien, kijk ik wel beter gescript materiaal.

Haasdonk 12
Nieuwpoort 10
Mechelen 10
Lummen 8

Die extra kamer was er niet vorig jaar, denk ik. Dus nu toegevoegd voor extra punten om die ranking nog gelijker te trekken met dan nog de afwerkingsweek?
Was die extra kamer niet o.a. de legokamer vorig jaar?

Oh lord, da waren die met hun kippekot in hun ingesloten stadstuintje... kwas ze bijna helemaal vergeten :p
En die gigantische unit van de warmtepomp :rofl:.
Toch plezant he die warmtepompen. Lekker gezellig buiten bbq'en naast je buiten unit. Kan je eigenlijk nog wel als walking dinner tafel gebruiken. Handig!!

Bij sommige woningen lijkt dit jaar de buitenunit nog niet altijd aanwezig. Ik zag ze in Haasdonk, maar die lag daar uit de weg aan grasmatten. Een mini-tuin zoals enkele seizoenen geleden was er dit jaar niet waar het probleem van die buitenunit wat kleiner (of onbesproken) laat.

Ik heb dat op ee week tijd zitten bingen tijdens het klussen door.

Ten eerste: Soumaya! Wat een vrouw <3
Verder ook gewoon een goed koppel, ge ziet dat die echt graag bij elkaar zijn, ze kreften ook zo goed als nooit op elkaar, ze kunnen ook bijna alles. Gedoodverfde winnaars als ge het mij vraagt.

Ik vind dat koppel uit West-Vlaanderen ook zalig. Zij is toch echt eindeloos lief, en hij ziet haar duidelijk ook echt graag doorheen al zijn droge opmerkingen heen. Ze zijn ook super eerlijk tegen elkaar en kunnen veel van elkaar verdragen. Vind dat heel schoon om te zien, zeker voor mensen die nog zo jong zijn.

Ik vond geen van de tuinen eigenlijk schoon, maar ik hou ook gewoon niet van aangelegde tuinen. Dat van Mo en Iman kon wel echt niet door de beugel. Dat weerstaat geen enkele regenbui. Wat dat betreft kan ik wel begrijpen dat Emiel van zijne neus maakt, die hadden 100% laatst moeten worden.

Laatst bewerkt:
Dit is de stand die voor 40% telt:

fnZVF0t.png

Maar de finale "globale" ranking die over enkele afleveringen bekend wordt gemaakt kan alles nog veranderen want die telt voor 60%. Zo kunnen Mo & Iman nog terug krabbelen naar een toppositie.

Volgende aflevering is er al 1 finalist bekend volgens het voorstukje, binnenkort de 2e. Op dit moment gaan ze uit van 2 finalisten maar of ze daar nog een "twist" uithalen, wie zal het weten.

ik snap het programma niet. Ik zie maar sporadisch eens stukken als de madam kijkt.

Maar waarom doen die Mo en Iman nog moeite ? Die staan helemaal achteraan en hun huis is nogal...specifiek. Die gaan toch geen punten krijgen van het publiek. Dus als je weet dat je niet kan winnen, waarom nog je *** afdraaien ?

ik snap het programma niet. Ik zie maar sporadisch eens stukken als de madam kijkt.

Maar waarom doen die Mo en Iman nog moeite ? Die staan helemaal achteraan en hun huis is nogal...specifiek. Die gaan toch geen punten krijgen van het publiek. Dus als je weet dat je niet kan winnen, waarom nog je *** afdraaien ?
De kaboutertjes doen daar het meeste volgens mij. Staan daar uren te sukkelen voor 2 planken en ineens zijn alle kasten af :unsure:

Elektrische kabouters in Nieuwpoort doen de lamp weer plots magisch branden.

Mo had wel een punt dat hun kamer de enige is die zo kan blijven bij eventuele verkoop.
Bij de rest gaat alles er gewoon uit en blijft er een lege kamer over die zelfs opnieuw in de verf moet (Haasdonk).

Ik gok dat ze Lummen laten winnen. Dat pand is nl. het minst verkoopbaar van allemaal, mede door de aparte stijl 😅

Had wat medelijden met Nieuwpoort want zijn wel lieverdjes.

Maar de keuze van daar een bar te steken was toch echt niet zo verstandig. Dat weet je op voorhand dat dat niet kan winnen tegen een kinderkamer of een dressing.

Alsook een bar op de bovenste verdieping van je huis, dat gaat letterlijk nooit gebruikt worden, klinkt allemaal zeer cool enal tot je met volk zit en uiteindelijk toch gewoon in de living gaat zitten. Je kon er toch ook maar echt met 3-4 man maximaal zitten?

Dat laddertje naar die extra ruimte in combinatie met flessen drank lijkt me ook alles behalve ideaal.

Maar wat was die ruimte eigenlijk? Dat was precies zo'n klein kamertje met dan een stuk zolder die er aan hangt?
Er leek me geen echt goede oplossing voor dat zolderkamertje er deftig in te integreren, als dat geen deftige trap heeft is dat ook hopeloos.

Op dit moment mag voor mijn part Haasdonk winnen, die mensen hebben het beste traject afgelegd, alles was altijd relatief proper afgewerkt, mooie stijl, creatief, geen drama, ze deden beiden gewoon doordacht door ipv als kiekens zonder kop.

Had wat medelijden met Nieuwpoort want zijn wel lieverdjes.

Maar de keuze van daar een bar te steken was toch echt niet zo verstandig. Dat weet je op voorhand dat dat niet kan winnen tegen een kinderkamer of een dressing.

Alsook een bar op de bovenste verdieping van je huis, dat gaat letterlijk nooit gebruikt worden, klinkt allemaal zeer cool enal tot je met volk zit en uiteindelijk toch gewoon in de living gaat zitten. Je kon er toch ook maar echt met 3-4 man maximaal zitten?
Echt hé, ik zie me al elke keer naar boven gaan met mijn gasten voor de aperitief om daar in zo'n een klein kot iets te drinken. Rare maar vooral strategisch een stomme keuze

Die mensen zijn 21 en 22. Het loopt hier in Leuven vol van leeftijdsgenoten die nog naar huis moeten om mama de was te laten doen.

Wat die twee daar neerzetten is ronduit impressionant. Dat ze wat ongelukkige keuzes maken is wat mij betreft normaal.

Volgens mij serieuze kandidaat om te winnen vanwege de gunfactor bij het publiek.

Volgens mij wint Nieuwpoort of Lummen. Het pand in Haasdonk is net genoeg om weg te doen en in Mechelen vallen kopers over elkaar heen om panden te kopen dus voor de foutjes kan al sneller een oog dicht geknepen worden.

De jury stuurt met die finale 60% sterk bij welk pand in de running is, het kan voor alle 4 nog (om niet te zeggen dat de tussenliggende puntentelling die we tot nu toe zagen compleet irrelevant is).

Volgens mij wint Nieuwpoort of Lummen. Het pand in Haasdonk is net genoeg om weg te doen en in Mechelen vallen kopers over elkaar heen om panden te kopen dus voor de foutjes kan al sneller een oog dicht geknepen worden.

De jury stuurt met die finale 60% sterk bij welk pand in de running is, het kan voor alle 4 nog (om niet te zeggen dat de tussenliggende puntentelling die we tot nu toe zagen compleet irrelevant is).
Heeft Antwerpen de afgelopen 2 seizoenen niet gewonnen? Ik denk niet dat dat echt een grote reden is. Lummen kan bijna niet winnen tenzij ze weer een enorme 360° gaan doen met hun scores maar die hun afwerking is vaak onvoldoende en ook hun concept heeft zen grenzen en dat zie je ook aan de beoordeling van de jury.

Puur objectief gaan ze Haasdonk niet uit de finale kunnen houden en dan moet je echt al Nieuwpoort hebben om die de sympathy vote nog te ontfutselen. Mechelen gaat nooit van zen leven de sympathy vote winnen, Ashley is het meest gehate karakter van het seizoen... en mijn inschatting is dat Imen de laatste weken toch ook een heel deel mensen knettergek gedraaid heeft.

Ook naar kwaliteit van afwerking toe is Haasdonk gewoon beter dan de rest op basis van de beelden die je ziet. Die gaan er imo toch dicht bij zitten.

Puur naar locatie toe is Haasdonk ook niet de meest gewilde plaats. Er is niks in dat dorp buiten nen bakker, nen beenhouwer, een frituur en een café. Daarnaast is de druk op de huizenmarkt waarschijnlijk ook eerder beperkt, er staat redelijk wat te koop in Haasdonk momenteel en net als op veel andere plaatsen geraken ze het aan de straatstenen niet kwijt.

Terug
Bovenaan