Huis Gemaakt 2025

Idd dit zal het wel geweest zijn. Zoals die keer dat Emiel met grote glimlach naar de kelder liep om de kraan dicht te zetten. Geinig.

Maar alle wat kost nu zo'n gardena koppeling. Toch klungelaars hoor

Ik heb wel gardena koppelingen (voor buiten, niet voor binnen). Maar als ik klaar ben draai ik de kraan alsnog toe. Zo een gardena koppeling is ook maar plastic dat het water tegenhoudt met een o-ring.
Als je een kraan openlaat staan met een gardenakoppeling (of geen zoals hier) verdien je niet beter.

Ik heb wel gardena koppelingen (voor buiten, niet voor binnen). Maar als ik klaar ben draai ik de kraan alsnog toe. Zo een gardena koppeling is ook maar plastic dat het water tegenhoudt met een o-ring.
Als je een kraan openlaat staan met een gardenakoppeling (of geen zoals hier) verdien je niet beter.
Ik laat de kraan vaak openstaan met Gardena koppelingen, zeker nu ik dagelijks 2 tot 3x de tuin moet sproeien. Dan moet ik niet elke keer naar de kraan lopen om de sproeiers terug te starten. Het is nu niet dat zo'n Gardena koppeling opeens gaat lossen he. Die kan inderdaad gaan lekken, net zoals een kraan kan gaan lekken. Zo zonder Gardena koppeling zoals in Lummen is gewoon dom.

Ik laat de kraan vaak openstaan met Gardena koppelingen, zeker nu ik dagelijks 2 tot 3x de tuin moet sproeien. Dan moet ik niet elke keer naar de kraan lopen om de sproeiers terug te starten. Het is nu niet dat zo'n Gardena koppeling opeens gaat lossen he. Die kan inderdaad gaan lekken, net zoals een kraan kan gaan lekken. Zo zonder Gardena koppeling zoals in Lummen is gewoon dom.
Toch al eens meegemaakt dat die plots los kwam. Waarschijnlijk door enkele jaren zomer en winter buiten te hangen dat de schroef toch stilaan kan lossen? Ik heb geen zin om op een dag te constateren dat heel de regenput leeggepompt is, dus hier gaan de kranen ook telkens dicht na het sproeien.

2 tot 3 keer uw tuin sproeien? Zit jij dan in vlakke zon te bewateren?

2 tot 3 keer uw tuin sproeien? Zit jij dan in vlakke zon te bewateren?
Ik ben volledig opnieuw begonnen met m'n gazon. Had een mengelmoes van allerlei grassoorten en wou 100% raaigras. Graszaad mag niet uitdrogen om te ontkiemen.

Wat mij toch weer het meeste stoort is dat onbeperkt budget. Denk dat dat het toch een pak interessanter zou maken, moesten ze een budget hebben. Nu gaan ze naar de plantenwinkel en kopen ze ne kingsize cactus. Moest het met een budget zijn zouden ze wel 2 x nadenken en opzoeken voor ze zo ne kingsize cactus zouden kopen die ze toch nie kunnen zetten. Maar voor een gardena koppeling is er dan geen geld.

Dit seizoen is er ook geen enkel koppel dat ik het meer gun dan het ander. Vind ze vaak niet sympathiek overkomen, maar misschien ligt dat aan mij.

Topmoment van deze week was toch wel. Sebiet nen tegel tegen u bakkes 🤣🤣

Wat mij toch weer het meeste stoort is dat onbeperkt budget. Denk dat dat het toch een pak interessanter zou maken, moesten ze een budget hebben. Nu gaan ze naar de plantenwinkel en kopen ze ne kingsize cactus. Moest het met een budget zijn zouden ze wel 2 x nadenken en opzoeken voor ze zo ne kingsize cactus zouden kopen die ze toch nie kunnen zetten. Maar voor een gardena koppeling is er dan geen geld.

Dit seizoen is er ook geen enkel koppel dat ik het meer gun dan het ander. Vind ze vaak niet sympathiek overkomen, maar misschien ligt dat aan mij.

Topmoment van deze week was toch wel. Sebiet nen tegel tegen u bakkes 🤣🤣
Met een realistisch budget zou het inderdaad interessanter zijn, maar je gaat dan ook geen kant-en-klare tuinen hebben zoals dat meestal is in Huis Gemaakt. "Normale mensen" planten kleinere planten omdat het een pak goedkoper is, zaaien graszaad en moeten dan toch wel even wachten voor alles eruit begint te zien zoals het eruit hoort te zien. Maar voor andere delen van het huis: dat kan wel zeker. Er zijn gelijkaardige programma's die met budgetten werken en waarin harde keuzes gemaakt moeten worden.

Het programma draait dan ook volledig rond sponsoring. Als men met budgetten zou werken, zouden de kijkers plots zien dat zo'n keuken of nieuwe badkamer toch niet zo haalbaar is. Nu zien ze een mooie keuken en gaan ze eens gaan horen bij Donald wat dat kost. Dan kan zo'n gladde verkoper mss nog iets aansmeren, maar als het budget al op tv is geweest, gaan er veel al gewoon niet meer binnenstappen in de winkel.

Ik vraag me ook af wie die bestellingen doet van die rollen. Dat krijg je toch nooit op 1 dag gelegd. Na dag 3 kan je ze weg smijten dus vermoed dat er nog wel kabouters aan het werk gaan ? Ik zou echt iets hebben van. Ik leg hier de eerste 100m2 rond het terras en de rest volgt wel als ik er woon. Die hele tuin willen doen is gewoon harakiri.

Zelfde met die tegels enzo. Hebben ze die dan allemaal op stock ? Hier moesten we minimaal 3 maand wachten.

Ik neem aan dat ze bij die sponsors mogen kiezen uit een select aanbod dat ze op voorhand al opzij zetten voor de deelnemers. Voor de keukens en badkamers zullen ze wss ook enkele tweede keuzes hebben die ze voor de camera fantastisch beschouwen.

Hier en daar is er toch een probleem zoals in Lummen met de verf en visgraatlaminaat. Maar denk dat de meeste zaken al op voorhand "vast" liggen.

Vraag mij ook af waarom ze voor visgraat laminaat gaan als ze nog nooit laminaat hebben gelegd …ze gaan ineens voor het moeilijkere patroon inplaats van simpel wildmotief te leggen . ;),

Die buurman die bij Mo kwam helpen. Kwam spontaan over, maar kans is redelijk groot dat het een ingestudeerd toneeltje was. Effe tijd maken om te komen helpen tot het donker is.

Iman weekje thuis geschreven door oververmoeidheid. Zo een huisartsen mogen gerust inspectie krijgen van de RSZ.

Dat die tuin dan toch opeens vol met grasmatten lag zeg in Lummen.

Ben benieuwd, vond die tuin van Ashley en Emiel nu toch niet zo spectaculair, die buitenkeuken is tof, maar verder weinig sfeer imo.
Nieuwpoort en bij Eros leek het me toch veel gezelliger.

In Lummen heb ik ze wel geen 1 plant zien planten?

Ik zie ze er nog een draai aan geven dat ze Lummen hoog gaan ranken vanwege de gigantische tuin die ze hebben "klaar gekregen".
Om de punten terug in balans te brengen voor de finale zodat het lijkt dat iedereen kans heeft.

Vorig jaar was dat ook zo hé, op de finale had iedereen opeens evenveel punten, volgens mij spelen ze daar zeker mee in hun beslissing. Iemand die nog 0 kans heeft op het huis gaat ook zijn best niet meer doen zou ik denken.

Dat die tuin dan toch opeens vol met grasmatten lag zeg in Lummen.

Ben benieuwd, vond die tuin van Ashley en Emiel nu toch niet zo spectaculair, die buitenkeuken is tof, maar verder weinig sfeer imo.
Nieuwpoort en bij Eros leek het me toch veel gezelliger.

In Lummen heb ik ze wel geen 1 plant zien planten?

Ik zie ze er nog een draai aan geven dat ze Lummen hoog gaan ranken vanwege de gigantische tuin die ze hebben "klaar gekregen".
Om de punten terug in balans te brengen voor de finale zodat het lijkt dat iedereen kans heeft.

Vorig jaar was dat ook zo hé, op de finale had iedereen opeens evenveel punten, volgens mij spelen ze daar zeker mee in hun beslissing. Iemand die nog 0 kans heeft op het huis gaat ook zijn best niet meer doen zou ik denken.
Iman is duidelijk aan het capituleren. Daar zit nog nul motivatie in en ze heeft haar handdoek al lang in de ring gegooid.

Het concept blijft ook echt absurd. Wekenlang uw kl*ten afdraaien, uw lijf kapotmaken met een grote kans om met niets achter te blijven.

Iman is duidelijk aan het capituleren. Daar zit nog nul motivatie in en ze heeft haar handdoek al lang in de ring gegooid.

Het concept blijft ook echt absurd. Wekenlang uw kl*ten afdraaien, uw lijf kapotmaken met een grote kans om met niets achter te blijven.
Gohja, langs de andere kant leer je wel enorm veel. En als je het verprutst, is het een grote kans dat het niet in je eigen huis is.

Ik begon me toch ook al af te vragen of ik zo een langzame werker was, als ge ziet wat daar ineens op een weekend gedaan is 😂

‘s morgens meldt Iman zich ziek. Regie schakelt hulp in. Mo zit daar met de buitenlatten van een frame voor dat dek. Tegen dat die Enis arriveert is dat hele dek al voorzien van latten. En hebben ze nog tijd om die plastieken tegels te monteren. Iman arriveert diezelfde dag ook nog om die Enis af te lossen.

Staat opeens ook een pergola helemaal gemonteerd.

Ik zie ze nog winnen voor hun concept haha. Iman zei in de komende aflevering ook nog iets van, we moeten dit goed doen om niet laatst te worden ofzo. Dus ze zullen nog wel iets of wat in de race zitten.

Die wadi’s trouwens overal. Man man wie heeft dat weer bedacht dat da verplicht moet zijn. Concept lijkt me wel ok, maar ge verliest een deel en ge gaat uw gras wel handmatig kunnen afrijden.

Toch ook weer geleerd hoe ik efficiënt stapstenen kan leggen. Gewoon op de gazon flikkeren en oneffenheden nivelleren met extra stukjes graszoden.

En ondertussen dan wat vrienden uitnodigen om een tuinfeestje te houden nog voor de deadline verstreken is.

Sorry hoor, maar dan verdien je gewoon laatste te worden met de tuin.

Terug
Bovenaan