Huis Gemaakt 2023

Hasselt hun manier van tegels leggen vond ik ook maar raar, zit toch niks van specie onder die tegel ze strijkte het gewoon helemaal uit, dit kan alleen lukken als uwe stabilizee 100% vlak ligt. Bij mijn weten moet een tegel ingesmeerd worden met een spaan met gleufjes in
Op de chape deden ze ook lijm waar ze dan met een lijmkam doorgingen, uitstrijken op de tegel is voldoende voor de hechting.

Zal wel effectief chape geweest zijn ipv stabilisé, veel mensen zeggen altijd stabilisé voor beide.

Ik ben nog altijd het meest voor 'nat in nat' plaatsen van tegels. Dus stabil invoeren, aandammen en a la minute mortel en tegel plaatsen. Dan heb je nog speling Qua werking want de stabil is nog niet uitgehard en heeft dus ook nog wat speelruimte. Zeker met natuursteen die niet 100% vlak en even dik is nog zo aangenaam en gemakkelijk te plaatsen en de hechting van mortel/stabil is beter.
Ik heb zelf zo gewerkt bij mijn tegels binnen in mijn nieuwbouw met vloerverwarming. Ik heb alles beneden gevloerd in een verlengd weekend toen de centrale gesloten was. Stabil en mortel zelf gedraaid met de nodige toeslagstoffen erin en na 11jaar ligt alles nog perfect. Bij velen een no go en vragen om problemen maar ik wist gewoon dat dit ging lukken.

Ik ben nog altijd het meest voor 'nat in nat' plaatsen van tegels. Dus stabil invoeren, aandammen en a la minute mortel en tegel plaatsen. Dan heb je nog speling Qua werking want de stabil is nog niet uitgehard en heeft dus ook nog wat speelruimte. Zeker met natuursteen die niet 100% vlak en even dik is nog zo aangenaam en gemakkelijk te plaatsen en de hechting van mortel/stabil is beter.
Ik heb zelf zo gewerkt bij mijn tegels binnen in mijn nieuwbouw met vloerverwarming. Ik heb alles beneden gevloerd in een verlengd weekend toen de centrale gesloten was. Stabil en mortel zelf gedraaid met de nodige toeslagstoffen erin en na 11jaar ligt alles nog perfect. Bij velen een no go en vragen om problemen maar ik wist gewoon dat dit ging lukken.
Alle deelnemers hebben gekozen voor keramische tegels, deze worden altijd gelijmd op chape. Voor natuursteen wordt inderdaad mortel met eventueel wat lijm in gebruikt, maar zelfs dan leg je eerst een laag verse chape waarop de mortel komt, de onderfunding is meestal in stabilisé. Mortel hecht zo goed als niet aan stabilisé.

Bijna niks hecht aan stabilise uiteindelijk, dat blijft altijd veel losser en korreliger omdat daar onvoldoende cement in zit om echt een homogene, vaste massa te vormen.
Stabilise is goed voor grote hoogtes op te vullen of om "droog" op te werken. Bvb stoepdallen of dikke betontegels.

Alle deelnemers hebben gekozen voor keramische tegels, deze worden altijd gelijmd op chape. Voor natuursteen wordt inderdaad mortel met eventueel wat lijm in gebruikt, maar zelfs dan leg je eerst een laag verse chape waarop de mortel komt, de onderfunding is meestal in stabilisé. Mortel hecht zo goed als niet aan stabilisé.
heb jij die deelnemers nu al eens 1x iets goed zien doen dan?

Dat huis zal sowieso verkocht worden hoor. Vraag daar 180k voor en dat is binnen de maand verkocht.

Ze moeten er natuurlijk geen 250k voor vragen

Dat huis zal sowieso verkocht worden hoor. Vraag daar 180k voor en dat is binnen de maand verkocht.

Ze moeten er natuurlijk geen 250k voor vragen

Denk dat jij niet goed mee bent met de prijzen voor vastgoed.

Dat huis van Younes vorig seizoen verkocht voor 400k.

Dat huis staat op enkele honderden meters van mijn vorig huis, het zou voor 430k verkocht zijn en is echt niet zo groot.
Het ziet er vandaag ook nog zo uit als het opgeleverd was, woonkamer in de oranje kleur etc.

Dat kan je nooit vragen in Aalst van een rijhuis in zo'n slechte staat. Over andere gemeentes spreek ik mij niet uit.

*edit: eerste link op immoweb - dat is dus fantastisch vergeleken met wat je op televisie ziet

*edit: tweede link op immoweb

*edit: nog eentje (ook terug veel beter dan alles wat ik zie in aalst op televisie)

Dat kan je nooit vragen in Aalst van een rijhuis in zo'n slechte staat. Over andere gemeentes spreek ik mij niet uit.

*edit: eerste link op immoweb - dat is dus fantastisch vergeleken met wat je op televisie ziet
Die zijn ook loco gegaan met de spots in leefruimte/keuken.
En dan precies nog kebabzaak spots in de keuken.
Afgrijselijk.

Ale misschien is dat een techniek die ik niet ken en moet dat niet. Maar toch raar dat er niemand in gans dat proces hen zou zeggen dat er een ondervloer bij moet? Zeker omdat ze dat materiaal gewoon gratis krijgen van Quick-step..

*edit: tweede link op immoweb

*edit: nog eentje (ook terug veel beter dan alles wat ik zie in aalst op televisie)
2 van uw links zijn energetische krotten
Enis in Antwerpen legt een Quick-stepvloer in de keuken, zonder een ondervloer?
Heeft die vloer al geen ondervloer er aan gekleeft?

Kayleigh doet me echt aan mijn ex denken. Maar goed dat ik daar dus niet mee verbouwd heb, want ik ken er zelfs geen kloten van.

Bavo toen Kayleigh aan het wenen was over die dwijl.
Brute held.

Vraag me wel af wat ze gaan doen, want er blijkt dus een groter probleem te zijn dan vocht op de stenen. Als er geen keuken is dan is het toch totaal oneerlijk en maken ze geen realistische kans op een kamerprijs?

Ge kunt Quickstep of andere vloeren leggen zonder ondervloer …
Soms zoals hier al gezegd is er al een ondervloer onder gekleefd maar die ondervloer is niet nodig om de vloer persé te leggen .
Als uwe vloer perfect pas en dempend op zichzelf is kan je die gewoon zonder ondervloer leggen . Ieder zijn keuze . ;)

Denk dat ze daar met die natte muren ofwel met een lek zitten ofwel met grondwater dat opgezogen wordt .
Is echt niet normaal dat die muur niet uitdroogt zelfs met zo een droger .

Terug
Bovenaan