Huis Gemaakt 2023

Moeilijk te vergelijken tuinen natuurlijk. Als ik moet kiezen tussen dat en zo'n stadstuintje dan is het idd niet close maar niet iedereen wil zo'n grote tuin waar ook nog onderhoud aan is en in een stad is dat ook gewoon niet realistisch. Uiteindelijk hebben ze in Antwerpen ook wel gedaan wat ze konden. Hoewel... dat terras, WTF was dat zeg? Het is ergens moeilijk te verdedigen dat je langs de ene kant zegt "dat terras mochten ze bij mij gewoon afbreken en opnieuw beginnen" maar dan Antwerpen wel als winnaar kiest terwijl er in Hasselt toch belange niet zo'n kemels geschoten zijn.

Ik ben verre van een expert in terrassen leggen maar hoe het er in Aalst aan toe ging, wat kwakjes mortel op de stabilsé kappen en tegel er op duwen leek mij ook niet echt koosjer?

Ik ben verre van een expert in terrassen leggen maar hoe het er in Aalst aan toe ging, wat kwakjes mortel op de stabilsé kappen en tegel er op duwen leek mij ook niet echt koosjer?
Ik heb de aflevering niet gezien, links en rechts wat flarden terwijl mijn vrouw zat te kijken.

Nee, wat kwakjes mortel en dan u tegel leggen is eigenlijk vragen om een compleet verbrokkeld terras na een paar jaar. Maar als ik zag hoe ze hun gipsplaten aan het zetten waren in de living met 15cm gips daarachter dan verschiet ik hier ook écht niet van. Eerlijk gezegd, ik zou in geen van die 3 huizen willen gaan wonen. Das volledig afbreken en terug beginnen...

Ik begrijp ook niet dat de programmamakers die allemaal zo in beeld brengen... zij moeten toch ook weten dat die verkoopswaarde van die huizen sterk doet dalen? :unsure: Aan de andere kant, wat kent de gemiddelde mens nu van technisch correct verbouwen? Als het eindresultaat maar instagrammable is...

Hun chape was niet mooi gekuist, vooraf de chape niet vochtig gemaakt en de lijm leek te droog. Het ideale recept voor losse tegels :)

Vraag mij af of ze zelf hun tegels mochten kiezen, want alle 3 hadden precies de grootste/zwaarste tegels gekozen die ze konden vinden. Als ge dat nog nooit hebt gedaan, lijkt me dat wel problemen zoeken. Ook raar dat ze tuinen tegen elkaar vergelijken voor punten, die van Hasselt was 200+ grasmatten groot en hun terras was even groot als die andere 2 hun hele 'tuin'. Aalst en Antwerpen kon je vergelijken maar tov Hasselt toch langs geen kanten.

Vraag mij af of ze zelf hun tegels mochten kiezen, want alle 3 hadden precies de grootste/zwaarste tegels gekozen die ze konden vinden. Als ge dat nog nooit hebt gedaan, lijkt me dat wel problemen zoeken. Ook raar dat ze tuinen tegen elkaar vergelijken voor punten, die van Hasselt was 200+ grasmatten groot en hun terras was even groot als die andere 2 hun hele 'tuin'. Aalst en Antwerpen kon je vergelijken maar tov Hasselt toch langs geen kanten.
Dat was vorig jaar ook een issue. Hasselt had een gigantische tuin, terwijl Antwerpen dat totaal niet had. Dat is moeilijk vergelijkbaar, vind ik maar je kan daar in beide gevallen wel creatief mee omgaan. Kleine stadstuintjes kunnen enorm veel charme hebben.

Antwerpen was zeer geslaagd, maar de totaalcombinatie had Hasselt àltijd moeten winnen.
Alles was af, slechts enkele schoonheidsfoutjes, concept volledig doorgetrokken... Schandalig dat Hasselt die prijs niet won.
Maar ja, ik zei het op voorhand, het gaat gewoon 6-6-6 eindigen.

Antwerpen was zeer geslaagd, maar de totaalcombinatie had Hasselt àltijd moeten winnen.
Alles was af, slechts enkele schoonheidsfoutjes, concept volledig doorgetrokken... Schandalig dat Hasselt die prijs niet won.
Maar ja, ik zei het op voorhand, het gaat gewoon 6-6-6 eindigen.
mijn vriendin en ik zeiden het ook tijdens het kijken. Hasselt moet dit altijd winnen maar VTM kennende gaan ze Antwerpen laten winnen om het spannend te maken

Hasselt hun manier van tegels leggen vond ik ook maar raar, zit toch niks van specie onder die tegel ze strijkte het gewoon helemaal uit, dit kan alleen lukken als uwe stabilizee 100% vlak ligt. Bij mijn weten moet een tegel ingesmeerd worden met een spaan met gleufjes in

dat programma zit vol met van die domme keuzes voor wanneer je moet werken tegen de klok en nul ervaring hebt.

Alleen in Aalst hadden ze een 60-60 tegel gekozen. Door wat beter doordachte keuzes kan je het jezelf zoveel makkelijker maken in zo'n programma. Gebruik geen hangkasten als je dat nog nooit gedaan hebt, koop geen bad van 150 kg als je weet dat dit naar boven moet, gebruik geen gigantische douchewanden die je niet boven kan krijgen zonder de vloer open te zagen, ....

Verder wat betreft Hasselt: dit zag er nu relatief goed uit omdat het allemaal vers is. Maar die tuin moet je maar eens bekijken binnen een paar maanden. Nergens boordstenen geplaatst tussen gazon, plantvakken, wandelpaden, .... Die tegels die kan je na de eerste winter ook allemaal één voor één oprapen.

natuurlijk is het opzet van het programma snel snel broddelwerk afleveren want dat is goede tv. Dus in dat opzet zijn de programmamakers geslaagd in hun opzet.

Ik hoorde vooral dat ze overal stabilisé gebruikt hebben als verharding. Dit lijkt me nu toch ook geen aanrader om tegels op te verlijmen. Tenzij ze in de mortel gelegd zijn?

Ik vraag mij telkens af na het winnen krijgen ze een extra 2000 euro budget.
Maar nergens heb ik al eerdere budgetten gezien waar ze mee moeten werken.
Wat is de meerwaarde hier dan van?
Zonder prijzen te zien lijkt het of iedereen gewoon maar wat doet en aankoopt waar ze goesting in hebben.

Ik vraag mij ook af of ze dat wel echt aankopen. Zou dat niet eerder een soort van leasing of staging zijn waar alleen de winnaar zijn items kan/mag houden ( eventueel voor een prijsje) en de rest gewoon terug naar de leverancier gaat?
Want uiteindelijk hebben die deelnemers al een eetkamer, slaapkamer, kastjes,decoratie,....allez ja, een heel huishouden.
Want als ik zie dat ze bvb staanlampen van 1600€ winkelprijs zetten denk ik niet dat budget echt een issue is.

Toevallig vandaag 2 afleveringen gezien omdat er niets op tv was. Ik snap dus niet dat mensen hieraan beginnen. Het kost je letterlijk veel lichamelijk dan en het kan zijn dat je er niks aan overhoudt voor 2 koppels. Want als je verliest ben je het kwijt. Moet toch zuur zijn.

Terug
Bovenaan