Huis Gemaakt 2023

Ik heb alle vorige seizoenen bekeken, maar ben nu al een paar afleveringen afgehaakt. Dat dat andere koppel het niet gehaald heeft in Hasselt kan ik echt niet vatten. En sindsdien is het alleen maar bergaf gegaan. Was dat vorige seizoenen ook dat ze zo'n slow motion beelden lieten zien van de 'verbouwers'? Er gebeurt precies echt absoluut niks in de afleveringen.

Een kijkcijferkanon is het ook niet echt...
Ik denk dat het probleem is dat het programma te lang duurt en mss is het te veel van hetzelfde geworden, ook al gaan ze meer voor de emotionele verhalen. Veel stakes zijn er ook niet, de tussentijdse winnaars staan bovenaan maar bij de kijker is het niet echt duidelijk of iemand echt vooraan staat, 8 of 6 punten, waarvoor, wat geeft dat? Geen idee en mss ook who cares.

Idd, wij gaan onze gyproc ook gewoon rechtstreeks tegen de muur kleven. Wel niet met gips want da's teveel gedoe, gewoon met daarvoor bedoelde montagePUR. Werkt snel, je behoudt meer binnenruimte, stuk goedkoper dan nog OSB of profielen te moeten kopen en het kleeft tegen de muur dus je kan pluggen gewoon in de muur vastzetten. Ik begrijp niet goed waarom hier zoveel commentaar komt op gyproc kleven, aangezien dat gewoon een courante methode is om gyproc te plaatsen als ik zo online kijk.
Denk dat het afhangt van de muur waar je dat tegen kleeft. Mijn vorige woning was er eentje van 100+ jaar en daar was de methode blijkbaar: oude pleister afkapen, bakstenen muren fixeren met een primer, voorzetwand met metalstuds of hout, Isolatie, OSB en dan een gipsplaat.

je kan perfect gyproc op een bakstenen muur kleven ….gewoon zien dat hem niet meer stoffig is (fixeren dus ) want anders kan hij inderdaad terug los komen .
Waarom zou je uwe muur fixeren als uwe wand ervoor komt te staan op een geraamte ???lijkt me gewoon weggegooid geld .

Afwerking in Aalst is echt dramatisch. Bijna heel die badkamer moet gewoon opnieuw gedaan worden. Als dat huis niet wint krijg je dat toch nooit verkocht? Welke makelaar gaat zich daaraan verbranden? Ze vinden zichzelf wel heel wat, steekt me meer en meer tegen. Uitbrander van de jury was vlgs mij ook vooral naar hun gericht en in mindere mate naar Antwerpen.
Verre van af, dat klopt. Maar afwerking toch een pak beter dan Aalst.

Van alle 3 seizoenen is het algemene niveau wel het laagst denk ik muv Harry en Jerina.

Mijn favo koppel blijft gewoon Bavo en Kayleigh, gewoon omdat dat erg luchtige tv is. Met die kerel kan je volgens mij goed lachen en zeveren.

Anna en Enis ook gewoon een sympathiek koppel.

Eigenlijk kan ik gwn Aalst niet af :unsure:

Anna en Enis gaan denk ik wel de stem van de kijker halen met de kaart van de kinders en oorlog.

Tegen 2 kinderloze koppels :p

Kayleigh zit meer niks te doen... :p
Die scène waar hij dat gebroken raam zit op te kuisen, en zij staat dan kwaad naast hem niets te doen. Respect voor iedere man die moet samenleven met die Kayleigh. Veel geblaf langs de zijkant.

Waarom Aalst met zulke afwerking wint van Antwerpen (bijna perfecte tegels!) is mij een raadsel. Die badkamer in Aalst moet gewoon helemaal opnieuw gedaan worden.

Die scène waar hij dat gebroken raam zit op te kuisen, en zij staat dan kwaad naast hem niets te doen. Respect voor iedere man die moet samenleven met die Kayleigh. Veel geblaf langs de zijkant.

Waarom Aalst met zulke afwerking wint van Antwerpen (bijna perfecte tegels!) is mij een raadsel. Die badkamer in Aalst moet gewoon helemaal opnieuw gedaan worden.
Simpel, elk koppel moet minstens 1 keer winnen om het "spannend" te houden.

Vond het week 1 al volledig onterecht dat Aalst won van Antwerpen. Gatenkaas in de muur en gewoon gaten in de plafonds bij de spots is blijkbaar minder erg dan wat slordige afwerking bij de vloer.

Hasselt had altijd het voordeel van hun kleine kamers... Ben benieuwd van hun tuin, is een serieus stuk groter dan de rest. Denk dat Aalst en A'pen elk een stadstuin hebben?

Beetje gelijkaardig verhaal zoals vorig jaar.

Die hangkasten :D

En hebben die nu serieus geen kabelgootje ingebouwd om de kabel van de hangtv weg te werken...
Je zit met Gyproc muren dus dat kan je gewoon achter de wand steken
Huis in Laakdal van seizoen 1 staat weer te koop.
Eigenlijk best triest dat die niet eens EPC A halen
En dat KI zo laag is ook wel belachelijk, van ons is meer dan het dubbel en ons huis is kleiner
Vraag me wel af wat die 2 extra klussers er dan een hele dag hebben gedaan in Antwerpen, want tegelen en dat bad hebben ze zelf gedaan en die wc was niet af.
Wc inbouw, oa kastje in de badkamer

Net de 2 aflevering van vorige week gezien. Conclusie.
-Douche Aalst moet er volledig uit die voegen zijn na 1 maand water zwart.
- Aalst krijgt kamerprijs en budget voor een dwaze stofzuiger? Hasselt breekt een dure douchewand en niemand die op de vingers tikt van wat dat juist kost. Dat extra budget is gewoon dikke bullshit iedereen mag plaatsen wat hij wil (of toch wat in de catalogus staat) en de sponsor brengt het.
- de enige die in mijn ogen het huis mag winnen is Ana. Dat lijkt mij een echte straffe madam die de boel (en het gezin) recht houdt.

- Aalst krijgt kamerprijs en budget voor een dwaze stofzuiger? Hasselt breekt een dure douchewand en niemand die op de vingers tikt van wat dat juist kost. Dat extra budget is gewoon dikke bullshit iedereen mag plaatsen wat hij wil (of toch wat in de catalogus staat) en de sponsor brengt het.
- de enige die in mijn ogen het huis mag winnen is Ana. Dat lijkt mij een echte straffe madam die de boel (en het gezin) recht houdt.
Niet onderschatten hoe enis gesupporterd heeft toen de rest het bad de trap op droeg. Zonder hem was het niet gelukt.

Die douchewand breken zal wel "gemoeten" hebben van de productie, de eerste keer moesten ze die zelf de trap opdragen en tweede keer stond die ineens boven in de gang.

Dit mag je deftiger verwoorden
Trouwe fan van dit programma. My 2 cents:
  • Anna & Enis zijn er los over. Hij kan letterlijk niets en elke aflevering moet hij emotioneel worden en het erin wrijven dat het 'voor de kindjes is' dat ze het doen. Ze hebben zogezegd een heel supporter team achter hen, maar als hij in de kliniek lag mocht wel zijn zus hem vervangen. Je gaat mij niet wijsmaken dat dit de beste verbouwster van de familie was? Enfin, ik ben er totaal niet voor. Hun enige kans op winst, is de gevoelige snaar raken van de kijker, en dat weten ze.
  • Bavo & Kayleigh. Ocharme Bavo. Samen zijn met zo een vrouwmens is al een opgave, laat staan verbouwen. Hebben al veel drama zien passeren, maar die Kayleigh spant toch de kroon. Commentaar geven, hele afleveringen niets doen, in haar bed blijven liggen.
  • Anouk & Martijn is het enige koppel dat enige sympathie opwekt bij mij. Nemen zichzelf niet te serieus, en proberen er het beste van te maken. Ze weten dat ze niet de beste verbouwers zijn, maar proberen alleszins. Voor mij zijn zij de verdiende winnaars.
Edit mod: belediging over uiterlijk hoort niet bij de insteek van het programma en werd weggehaald.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die douchewand breken zal wel "gemoeten" hebben van de productie, de eerste keer moesten ze die zelf de trap opdragen en tweede keer stond die ineens boven in de gang.
De tweede heeft Bavo toch ook naar boven gedragen, met hulp van zijn kameraad ipv Kayleigh.

Enerzijds vind ik dat iedereen hier veel te streng is voor hun handigheid. Ga eens na hoeveel gasten tegenwoordig weten hoe ze pakweg plamuren en weet ik veel wat allemaal.
Ge kunt het ietwat 'leren' via YouTube ja en zelf opzoeken, maar het beste blijft rechtstreeks leren van eender welke plekker, loodgieter of elektrieker. En wie heeft allemaal familie in de bouw.
Anderzijds is dit geen DobbitTv, want dat kunt ge op van die ouderwetse monitorkes uitzenden binnen de Gamma, Brico of Janssen Bouwmaterialen en dat is saai.

Drama is het dat verkoopt, en wees maar zeker dat dat via Enis die iedere keer huilend verkoopt dat het voor de kinderen is. En alsof Kayleigh en Bavo zo'n stabiel koppel is, met zo'n meisje wiens prinsessengedrag het bloed onder de nagels uithaalt.

Terug
Bovenaan