Huis Gemaakt 2022

In de ranking van de huiskamers, werd Boortmeerbeek daar nu echt boven Antwerpen geplaatst?

Dat snap ik dan weer echt niet, want Boortmeerweek was daar toch nu weer gewoon niet afgewerkt (de rare ruimte in het midden nog buiten beschouwing gelaten). Dan zijn die in antwerpen afgerekend op hun te grote zetel :unsure:.
begreep ik ook niet

Als dat huis van Boortmeerbeek verkocht gaat worden, dan moeten ze toch die betegeling gans opnieuw doen? Want die stonden inderdaad echt schots en scheef...

Als dat huis van Boortmeerbeek verkocht gaat worden, dan moeten ze toch die betegeling gans opnieuw doen? Want die stonden inderdaad echt schots en scheef...
Ik vroeg me vooral af hoe je er in slaagt om de tegels te laten loskomen als je de kruisjes er uit haalt. Zelfs als de lijm nog niet droog is, lost dat niet. Dat gaat hoogstens wat naar beneden schuiven, maar er af vallen? No way. Die hebben dat daar gewoon niet ingedrukt of hun lijm niet goed gemixt toch?
En ik vermoed het eerste, want toen die tegels loslieten, zag je nog mooi de sporen van de lijmkam.

Die puntentelling is nu toch ook een lachertje. Nu wordt er plots een ranking opgesteld terwijl er daar in de vorige afleveringen nooit van gesproken werd zelfs niet na de eerste kamerproef. En hoe en wie en hoeveel punten in de finale nog te verdelen zal worden gaan ze ook maar eens last minute bekijken zodat iedereen nog kan winnen in de finale.

Ik vroeg me vooral af hoe je er in slaagt om de tegels te laten loskomen als je de kruisjes er uit haalt. Zelfs als de lijm nog niet droog is, lost dat niet. Dat gaat hoogstens wat naar beneden schuiven, maar er af vallen? No way. Die hebben dat daar gewoon niet ingedrukt of hun lijm niet goed gemixt toch?
En ik vermoed het eerste, want toen die tegels loslieten, zag je nog mooi de sporen van de lijmkam.

De lijm had nog de patronen van de kam er in waar je de lijm mee aanbrengt...
Ik ben geen tegelaar, maar moet je een tegel niet een beetje schuiven om de lijm effen te zetten.

Met wat geluk krijgen de verliezers weer wat geld van de mensen door crowdfunding :) Die ranking waar ze opeens mee afkomen is inderdaad bs..

Badkamer in Antwerpen is mooi maar gaat heel snel een vuile boel worden... Die keien gaan niet mooi wit blijven, haar en zeepresten overal... Hoe ga je dat in godsnaam kuisen?

Die keien zullen ze nog wel vervangen met een andere, meer onderhoudsvriendelijke vloer, want ze vielen ook al gewoon door dat rooster heen. Mij leek dat gewoon een tijdelijke oplossing om de kamer te kunnen opleveren. Slim gezien van hen, aangezien de jury vooral naar het esthetische en de afwerking hebben gekeken.

Ik dacht ook dat ze hadden gezegd dat alle koppels voor een losstaand bad hadden gekozen. Alexia en Emiel hebben het waarschijnlijk toch aan een wand bevestigd uit plaatsgebrek dan?

Cedric en zijn papa was wel een schattig momentje, alle 2 met diezelfde huehuehue lach. :p

Dat waren geen 'kruisjes' hé. Dat was een niveleersysteem waar de voetjes onder beide tegels zitten en waar je normaal een soort spies onder het lipje dat eruit steekt duwt. Op die manier trek je de 2 tegels op hetzelfde niveau.

Dat systeem mag je er echt niet uittrekken met natte lijm. Gewoon een dag wachten tot alles gedroogd is en dan kan je met een hamer (of op de vloer met u voeten) die topjes afschoppen/kloppen. Wat ze nu doen is gewoon hun tegels lostrekken want in plaats van dat uitstekend lipje af te kloppen trekken zz de boel met voetjes en al van de muur en pakken ze hun tegels gewoon mee. Ze snappen het systeem duidelijk niet... wij hebben het gebruikt en ge moet ne grote sukkelaar zijn om u tegel zó scheef te zetten.

Met wat geluk krijgen de verliezers weer wat geld van de mensen door crowdfunding :) Die ranking waar ze opeens mee afkomen is inderdaad bs..

Badkamer in Antwerpen is mooi maar gaat heel snel een vuile boel worden... Die keien gaan niet mooi wit blijven, haar en zeepresten overal... Hoe ga je dat in godsnaam kuisen?
Wie gaat nu die emiel en zen raging vriendin sponsoren :rofl:

Wie gaat nu die emiel en zen raging vriendin sponsoren :rofl:

s-pdpxl.file

Cedric die rustig even weg loopt en zoekt naar een oplossing als het mis gaat (douchewand) in plaats van direct ruzie te zitten maken zoals de andere koppels wel zouden doen. Die 2 mogen van mij winnen.
Zoals eerder gezegd hier heb ik ook wel bedenkingen bij het proper houden van hun badkamer, maar dat zullen ze snel genoeg ondervinden. Prachtig is het wel.

Wel een beetje mixed feelings toch die tuin van Younes en Eline… das echt 5 keer meer werk dan de andere…

Bij mij staat unit van warmtepomp ook in tuin.
Da koerke in antwerpen heeft ook ni veel nut denk ik.

Bij mij staat unit van warmtepomp ook in tuin.
Da koerke in antwerpen heeft ook ni veel nut denk ik.
Goh, idee van Bartel vond ik wel correct: dat is inderdaad een weinig interessante ruimte maar je kan daar wel een fijn minituintje maken die verbinding maakt met de feel en look van de badkamer. Je kon daar amper twee stoelen zetten. En ja, je kan daar ook vuilbakken zetten maar daar ga je geen kamerprijs mee winnen.

Maar Antwerpen wordt wel héél moeilijk te vergelijken met Beringen, dat een vrij grote tuin heeft. Wel een supermooi uitzicht vanuit die tuin. Als je daar héél veel tijd in steekt kan dat belachelijk mooi worden.

Boortmeerbeek is ook een stadstuin, maar dan wat groter. Geeft een ingesloten "doos"-gevoel, dus goed idee van Bartel om die wand op het einde te bedekken met groen om dat gevoel wat te breken.

Terug
Bovenaan