Huis Gemaakt 2022

Hoezo niet ? Die kamer was beter afgewerkt, paste op die plek, was ook niet zo lelijk met die gekleurde balk zoals iedereen laat uitschijnen, kleuren klopten gewoon. ideaal voor een kinderkamer eventueel. Die kamer beneden wat was daar het concept eigenlijk ? Dat was precies iets voor een B&B waar je een apart zithoekje in je slaapkamer hebt om eventueel wat te werken. Dressing ? Geen dressing gezien. En de afwerking was om te huilen, daar verwacht je gewoon beter van een vakman.
Mogelijk heeft de makelaar daar de doorslag gegeven, want als Lien & Melvin het niet zouden halen zouden ze een onverkoopbaar pand achterlaten met overal drollen foam art. Verlies komt voor hen duidelijk zéér hard binnen en dat krijgen ze niet verwerkt. Ik begrijp dat, maar ze zijn 23 jaar oud. Dat is nog piepjong.

Lol @ dat artikel uit de GVA, wat een twee slechte verliezers.

En ik zag ze er eerlijk gezegd graag uitgaan, met hun compleet misplaatst superioriteitsgeval omdat madame en meneer zich kunstgoeroes wanen.

In hun rant op IG vergeten ze ook even te vermelden dat het andere koppel wel een pak meer werk verzet hebben. Logisch dat het dan niet volledig afgewerkt geraakt.

Enige koppel dat recht van klagen heeft, zijn imo de cowboys. Die zijn uiteindelijk afgerekend op hun stijl. Ergens begrijpelijk, maar tegelijk ook belachelijk. Laat die mensen dan toch niet beginnen, want iedereen wist dat deze stijl de uitkomst was (waardoor VTM op het einde van de rit met een onverkoopbaar kot zit indien de cowboys niet zouden winnen).

Btw dikke kudos hoe ze met hun verlies omgaan, oprecht respect.

Ironisch dat dit komt van 'kunstenaars', dan moeten ze toch weten dat smaak ieder zijn mening is 🤡 🤡 Goed gekozen dus, want die arrogantie had ik niet weken op tv willen zien.
En de helft dat ze gedaan hebben van wat in hun post staat hebben ze zelf niet gedaan :rofl:

De slaapkamer van de andere was ook af, de uitbreiding naar de andere kamer niet.

Hoezo niet ? Die kamer was beter afgewerkt, paste op die plek, was ook niet zo lelijk met die gekleurde balk zoals iedereen laat uitschijnen, kleuren klopten gewoon. ideaal voor een kinderkamer eventueel. Die kamer beneden wat was daar het concept eigenlijk ? Dat was precies iets voor een B&B waar je een apart zithoekje in je slaapkamer hebt om eventueel wat te werken. Dressing ? Geen dressing gezien. En de afwerking was om te huilen, daar verwacht je gewoon beter van een vakman.
Maar het was geen kinderkamer... het was de master bedroom, groot verschil.

Dat zithoekje was inderdaad vreemd maar ze hebben daar willen wegmoffelen dat ze geen tijd meer hadden voor die dressing. Ik herhaal het: ze hebben gewoon véél te veel willen doen. Ze laten niet in detail zien hoelang de koppels overal mee bezig zijn, dat is uiteindelijk niet het concept van het programma (mensen willen geen techniciteit zien, ze willen drama), maar je mag er zeker van zijn dat het verplaatsen van die bestaande deur hen zéér veel tijd gekost heeft. Dat gaat ten koste van andere zaken inderdaad maar het geeft wel een (serieuze) meerwaarde aan het huis.

Nog eens: de makers hebben eieren voor hun geld gekozen en maximaal voor doorverkoopwaarde gekozen en dan scoren deze 3 opties gewoon het beste, hoewel ze voor Boortmeerbeek wel hun hart vasthouden vermoed ik. Het feit blijft dat ze in Antwerpen gewoon ne klusjesman kunnen binnensteken om die dressing te plaatsen, stopconten te goeie te plaatsen en dat soort zaken en dat is gemakkelijk (lees: goedkoop) oplosbaar. Een volledig slechte kamer is dat niet. Jij vond die blauwe balken leuk, tof maar je bent duidelijk in de minderheid. En zaken als die nisjes achter dat bed "handig voor een GSM etc"... klinkt leuk, alleen weet ik niet of je gezien hebt dat die muur niet meteen naast het bed zit maar ook naar achter geschoven. Resultaat: je kan vanuit je bed niet (deftig) aan die nisjes aan... dan kan je u GSM net zo goed ergens anders in de kamer droppen dus.

Enige koppel dat recht van klagen heeft, zijn imo de cowboys. Die zijn uiteindelijk afgerekend op hun stijl. Ergens begrijpelijk, maar tegelijk ook belachelijk. Laat die mensen dan toch niet beginnen, want iedereen wist dat deze stijl de uitkomst was (waardoor VTM op het einde van de rit met een onverkoopbaar kot zit indien de cowboys niet zouden winnen).
Ik geloof oprecht dat die dekbedovertrek hun genekt heeft... als ze dat cowboy theme hadden doorgetrokken was dat ok geweest maar daar hebben ze dan een soort vintage/retro achtige wit/groene gordijnen bij genomen en dan die schreeuwerige overtrek. Het is niet de cowboystijl an sich die het probleem was denk ik, het is vooral de clash der stijlen die hen genekt heeft (en het feit dat ze niet tegen gelijk welk van die 4 andere koppels uitkwamen).

Laatst bewerkt:
En zaken als die nisjes achter dat bed "handig voor een GSM etc"... klinkt leuk, alleen weet ik niet of je gezien hebt dat die muur niet meteen naast het bed zit maar ook naar achter geschoven. Resultaat: je kan vanuit je bed niet (deftig) aan die nisjes aan... dan kan je u GSM net zo goed ergens anders in de kamer droppen dus.
Slapen met GSM naast u is sowieso een slecht idee

Hier zou ik echt zot van worden. Btw wat hangen die ijzers daar rechts nog aan de muur. Is dat van de oude verwarming of moet daar nog verwarming komen ? Indien het tweede, waar zijn de leidingen ? Dat hadden ze er toch ook tenminste kunnen afdraaien. En die plinten hebben ook een spatie eronder. Hoe moeilijk kan het zijn. Ze laten heb nog beter overkomen imo dan in werkelijkheid.

Tja in zo een tijd alles af krijgen, die beginnen al te verven na 1 keer de gyproc af te smeren met amper droogtijd, voor te kitten is er ook 0 tijd precies. Als ik dat huis win zou ik het direct verkopen en iets beter met misschien nog beetje werk aan kopen.

Hier zou ik echt zot van worden. Btw wat hangen die ijzers daar rechts nog aan de muur. Is dat van de oude verwarming of moet daar nog verwarming komen ? Indien het tweede, waar zijn de leidingen ? Dat hadden ze er toch ook tenminste kunnen afdraaien. En die plinten hebben ook een spatie eronder. Hoe moeilijk kan het zijn. Ze laten heb nog beter overkomen imo dan in werkelijkheid.
Dat zou ik inderdaad ook niet goed afkunnen. Maar mogelijks moet er rechts inderdaad nog een radiator tegen de muur en dan gaat dat best goed uitkomen denk ik om eerlijk te zijn.

Als dat niet zo is dan begint het probleem begint daar wel bij de stopcontacten die niet gecentreerd staan op die muur, dat is dus iets dat in ruwbouwfase al misgelopen is.

Troost u mensen, als het publiek mee mag stemmen weer dan zullen Alexia en Emiel geen kans maken.

In Antwerpen was het kiezen tussen de pest en cholera. Dat blauw en die 'kunst' waren walgelijk en dat rek, tja... 'kunst'. Aan de andere kant, niks was afgewerkt bij het ander koppel en hoe dat iemand in de bouw gewoon een deel steunmuur begint af te breken zonder na te denken (vorige aflevering...tenenkrullend.

Ik zag ook die country style kamer en die houten muur opgebouwd worden en moest toch ook even kokhalzen.

Ook dit nog:

De 'vrienden' hun masker valt af, al zag je al een glimp tijdens de uitzending natuurlijk met die zaagmachine. Zielige reactie. Op zijn tenen getrapt dat zijn foam 'art' bij niemand in de smaak viel en hun gekocht kunstwerk dat mijn 2 jarige dochter kon maken.

Moest toch ook eens goed lachen met dat kunstwerk kledingrek en de zogenaamde foam art. Dat kledingrek slaat wel alles, wat is me dat voor een gedrocht. Terecht dat de jury dat onfunctioneel noemde en opmerkte dat het schots en scheef staat. Die balken waren toch ook niet goed geschilderd en ik vond de inrichting van die kamer gewoon heel basic, precies een studentenkot.

Andere kamer was niet afgewerkt, akkoord maar het geheel was gewoon beter.

En dan nu zo de slechte verliezers afhangen op sociale media, de maskers vallen af.

Het is een mission impossible, ze zitten daar maar 30-40 werkdagen van afbraak tot aflevering van de laatste kamer, theoretisch gespreid over iets van een 10-12 weken maar 48u vh weekend eraan werken kunnen ze ook niet.

Ik vond de waterresten op de spiegel erg slordig, pak dan toch een droge microvezeldoek, maar denk dat de jury het niet heeft opgemerkt:
mde3grF.png

Dat zou ik inderdaad ook niet goed afkunnen. Maar mogelijks moet er rechts inderdaad nog een radiator tegen de muur en dan gaat dat best goed uitkomen denk ik om eerlijk te zijn.

Als dat niet zo is dan begint het probleem begint daar wel bij de stopcontacten die niet gecentreerd staan op die muur, dat is dus iets dat in ruwbouwfase al misgelopen is.
Ja op zo een moment slaat mijne OCD in overdrive. Ik zou daar dus elke keer ik die kamer binnenkom een blik op slaan. Ligt eerder bij mezelf dan hoor. Zeer vermoeiend ook om zelf zo aan verbouwingen te beginnen. Heb me al kapot geergerd aan pietlulligheden.

Ja op zo een moment slaat mijne OCD in overdrive. Ik zou daar dus elke keer ik die kamer binnenkom een blik op slaan. Ligt eerder bij mezelf dan hoor. Zeer vermoeiend ook om zelf zo aan verbouwingen te beginnen. Heb me al kapot geergerd aan pietlulligheden.
Is herkenbaar hoor, ik heb hier hetzelfde. Ik ben bv zeker geen fan van Emiel & Alexia maar als ik Seb gisteren zag knoeien met die vloer... aub hé. Ik vind van mezelf ook dat ik absoluut niet handig ben maar komaan, dat is toch echt niet zo moeilijk? Je presenteert de plank die je wil leggen, je tekent dat proper af en dan is het toch maar kwestie van voorzichtig uit te zagen? En als je u mist, pak je een nieuwe. Ines kon serieus zagen maar daar had ze toch wel overschot van gelijk. Die plank laten liggen waar je 2cm te ver gezaagd hebt daar kijk je heel u leven op en zomaar effe een plank vervangen is echt niet zó easy, dat is alles terug opbreken tot daar, plinten van de muren en heel de zever. Je zag op het einde ook, die vloer dat was écht een grof schandaal en is misschien finaal wel DE hoofdreden geweest dat ze daar huis gestuurd zijn.

Als je dat vergelijkt met Younes en Eline... die hebben die vloer er blijkbaar op 1-2-3 ingeknalt. Ok, die niet zo'n vervelende balk in het midden van de kamer maar dan nog...

Dat Lien en Melvin teleurgesteld zijn, kan ik snappen, maar die hele 'dit gaan we nooit verwerken', kom op zeg. Ze denken precies dat dit hun enige kans ooit op een huis is. Newsflash: andere jongeren moeten ook eerst werken en sparen.

Hun kamer was ook niet af, trouwens. Of was het de bedoeling dat die foamart onder hun kleding(d)rek als afterthought tegen de muur werd gekanteld?

Het probleem met veel jongeren is dat ze alles ineens willen hebben. Al dan niet met dank aan Instagram en andere social media. Je zou je eisen mss wat kunnen verlagen en beginnen met een instapwoning met wat werk. En als je geen eigen inbreng kan betalen, werk dan eerst idd en spaar tot je dat wel kan, en koop er 1 als je 30 of 40 bent. Ma goed, kunstenaars en werken, altijd al een moeilijk huwelijk geweest.

Laatst bewerkt:
Ik vond Didier en Melanie veel minder terecht als afvallers. Je wist op voorhand exact dat dat hun smaak was he...

En dan nog niet afkomen met "dat hout is lelijk", maar "het dekbed is lelijk"...

Ik vond Didier en Melanie veel minder terecht als afvallers. Je wist op voorhand exact dat dat hun smaak was he...

En dan nog niet afkomen met "dat hout is lelijk", maar "het dekbed is lelijk"...
Dat was ook zo eigenlijk alleen dat dekbed en die lamp waren lelijk :p

Terug
Bovenaan