Verschillende stukjes verhaallijn (die soms seizoenen lang opbouwden) hadden plots in het laatste seizoen amper nog zin of een reden. Het laatste seizoen liet je toch ook vaak achter met een 'was het dat maar gevoel'. Het was plots allemaal nogal straight-forward, simpel en gehaast inderdaad. Denk dat bij velen het White Walker/Night King verhaal uiteindelijk ook maar op een teleurstelling uitgedraaid is.
 
Laat ons ook niet vergeten dat we voor de helft van het laatste seizoen onze tv-instellingen moesten aanpassen omdat je anders niet zag :crazy:
 
Verschillende stukjes verhaallijn (die soms seizoenen lang opbouwden) hadden plots in het laatste seizoen amper nog zin of een reden. Het laatste seizoen liet je toch ook vaak achter met een 'was het dat maar gevoel'. Het was plots allemaal nogal straight-forward, simpel en gehaast inderdaad. Denk dat bij velen het White Walker/Night King verhaal uiteindelijk ook maar op een teleurstelling uitgedraaid is.
Ik vind het gewoon belachelijk dat alles is afgelopen op 1 nacht. Ook de manier waarop is belachelijk. Arya komt daar ineens aangevlogen met een dolk en gedaan. En dat was dan zo een grote bedreiging over zoveel seizoenen.

Voor de rest vond ik dat wel een hele goede en indrukwekkende aflevering.
 
Klopt

Er was an sich niets mis met het einde en ook niet met sommige keuzes, het was alleen idioot snel gerushed waardoor het verhalende aspect dat in die eerste seizoenen top was, plots verviel in een happerend geheel.
Bran The Broken als nieuwe king bv. is toch compleet lachwekkend? Dat slaat echt werkelijk nergens op gezien zijn character arc? Die zijn arc was toch compleet voltooid toen hij de Three-Eyed Raven werd?

Bran over Jon Snow: "He's never been a bastard, he's the their to the Iron Throne. He needs to know, we have to tell him".

Also Bran: "Why do you think I came all this way?

Das toch gewoon ongelofelijk lachwekkend, bijna slapstick zelfs imo. Zo slecht geschreven. En dat is nog maar één simpel voorbeeld van S8.

Wat men met seizoen 8 heeft uitgestoken is voor mij de grootste teleurstelling in de TV-wereld. En dat is juist grotendeels omdat de voorgaande seizoenen gewoon geweldig waren. Ik vond zelfs seizoen 7 nog aardig te pruimen, terwijl daar ook al veel kritiek op was. Maar deze serie had het potentieel om afgetekend de beste serie allertijden te worden. 't Was geen doodnormale serie waarvan je gewoon een aflevering keek en daarmee de kous af was. Nee, na elke aflevering ellenlange discussies voeren met uw vrienden/collega's, theorieën/speculaties uitwisselen, scènes herbekijken om alles beter te begrijpen, ... en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. D&D hebben mij en veel andere fans ongelofelijk pissed gemaakt.



OT: Eerste aflevering gezien gisteren, dit smaakt naar meer. Heel lang naar uitgekeken, zeker omdat House Targaryen mijn favo is. (Ik kreeg ooit eens een tas van House Stark cadeau, ik was gewoon pissed :laugh:)
 
Bran The Broken als nieuwe king bv. is toch compleet lachwekkend? Dat slaat echt werkelijk nergens op gezien zijn character arc? Die zijn arc was toch compleet voltooid toen hij de Three-Eyed Raven werd?

Bran over Jon Snow: "He's never been a bastard, he's the their to the Iron Throne. He needs to know, we have to tell him".

Also Bran: "Why do you think I came all this way?

Das toch gewoon ongelofelijk lachwekkend, bijna slapstick zelfs imo. Zo slecht geschreven. En dat is nog maar één simpel voorbeeld van S8.

Wat men met seizoen 8 heeft uitgestoken is voor mij de grootste teleurstelling in de TV-wereld. En dat is juist grotendeels omdat de voorgaande seizoenen gewoon geweldig waren. Ik vond zelfs seizoen 7 nog aardig te pruimen, terwijl daar ook al veel kritiek op was. Maar deze serie had het potentieel om afgetekend de beste serie allertijden te worden. 't Was geen doodnormale serie waarvan je gewoon een aflevering keek en daarmee de kous af was. Nee, na elke aflevering ellenlange discussies voeren met uw vrienden/collega's, theorieën/speculaties uitwisselen, scènes herbekijken om alles beter te begrijpen, ... en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. D&D hebben mij en veel andere fans ongelofelijk pissed gemaakt.



OT: Eerste aflevering gezien gisteren, dit smaakt naar meer. Heel lang naar uitgekeken, zeker omdat House Targaryen mijn favo is. (Ik kreeg ooit eens een tas van House Stark cadeau, ik was gewoon pissed :laugh:)

Beste serie ooit zou het nooit geweest zijn mocht het einde ook goed zijn er was al een drop in kwaliteit sinds season 6.

En er zijn veel betere series dan game of thrones ik zou het zelfs niet in mijn top 5 zetten maar dit is dan weer persoonlijke smaak.
 
Laatst bewerkt:
Wat men met seizoen 8 heeft uitgestoken is voor mij de grootste teleurstelling in de TV-wereld. En dat is juist grotendeels omdat de voorgaande seizoenen gewoon geweldig waren. Ik vond zelfs seizoen 7 nog aardig te pruimen, terwijl daar ook al veel kritiek op was. Maar deze serie had het potentieel om afgetekend de beste serie allertijden te worden. 't Was geen doodnormale serie waarvan je gewoon een aflevering keek en daarmee de kous af was. Nee, na elke aflevering ellenlange discussies voeren met uw vrienden/collega's, theorieën/speculaties uitwisselen, scènes herbekijken om alles beter te begrijpen, ... en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. D&D hebben mij en veel andere fans ongelofelijk pissed gemaakt.
Vooral eens met wat je in de spoiler zegt. En dat het echt wel een fenomeen was zoals je zegt, waar je na de aflevering nog een week lang erover kon speculeren en zeveren.
Persoonlijk vind ik dat het na seizoen 4 al minder werd en ieder nieuw seizoen nadien was gewoon erger dan het vorige, met het vreselijke seizoen 8 als afsluiter.
Beste serie ooit zou het nooit geweest zijn mocht het einde ook goed zijn er was al een drop in kwaliteit sinds season 6.

En er zijn veel betere series dan game of thrones ik zou het zelfs niet in mijn top 5 zetten maar dit is dan weer persoonlijke smaak.
De eerste 4 seizoenen zijn wel bij het beste wat er al op tv is geweest imo. Smaken verschillen uiteraard ( ik ben persoonlijk nog nooit door het eerste seizoen van The Wire geraakt ) maar sommige series zijn gewoon objectief goed.
Ik zou het nu ook niet in mijn top 5 zetten, door de slechte latere seizoenen, maar what could have been...
 
S8 was inderdaad enorm gerushed waardoor de logica soms wat zoek was. Met een seizoen 7 en 8 van beide 10 afleveringen hadden ze het wel sterk kunnen afronden

Daenerys haar mental decline moest al in S7 beginnen nu ging dat echt te snel. En dan Jaime zijn 'ik ga voor Brienne' om dan als een dief in de nacht te vertrekken was echt geforceerd. Ik snap dat ge die wilt doen sterven samen met Cersei maar skip dan het Brienne deel. En Bran was met momenten ook een deus ex machina, met zijn 3 eyed raven gedoe was Littlefinger toch heel rap dood. Bij de battle met de night king reden ze zichzelf echt in een hoek om dan heel last minute toch nog Arya op te sturen

Maar langs de andere kant: Bran die koning wordt en een soort begin van semi-democratie die wordt ingevoerd is best cool. Dat Sansa haar doel bereikt en een onafhankelijk noorden bekomt is goed gedaan net als Theon en Jorah hun redemption arc waren wat het moest zijn. The Hound die efkes kamikaze gaat om zijn broer te doden was bad ass. En Jon die met de wildlings vertrekt? Ja kijk die gast wist heel goed dat de troon niks voor hem zou zijn en zit op 1 van de weinige plekken waar hij zich ooit thuisvoelde. Na 8 seizoenen met die gast mee te leven had ik geen ander einde willen zien
 
Smaken verschillen uiteraard ( ik ben persoonlijk nog nooit door het eerste seizoen van The Wire geraakt ) maar sommige series zijn gewoon objectief goed.
The Wire is objectief een meesterwerk. Staat niet voor niets in bijna alle lijsten in de top 3.

Voor GoT begon er vanaf seizoen 3 wat sleet op te zitten maar het bleef goed, na seizoen 4 was het vrij consistent naar beneden tot de bodemloze put die seizoen 7 en 8 waren. Hopelijk trekken ze de lijn van de eerste seizoenen van GoT door. Grote actie is niet nodig, gewoon een sterk verhaal met goede acteurs.
 
Maar jongens, wat leest ge hier toch. Vanaf seizoen 3 gaat het naar beneden, terwijl dat net het beste seizoen is. De eerste 6 seizoenen van GOT zijn gewoon de top van de top. Nog niet eens een discussie waard.

En The Wire. Heel degelijk en enkele geniale afleveringen, maar ontzettend langdradig. Heel overschatte serie in mijn ogen.
 
S8 was inderdaad enorm gerushed waardoor de logica soms wat zoek was. Met een seizoen 7 en 8 van beide 10 afleveringen hadden ze het wel sterk kunnen afronden

Daenerys haar mental decline moest al in S7 beginnen nu ging dat echt te snel. En dan Jaime zijn 'ik ga voor Brienne' om dan als een dief in de nacht te vertrekken was echt geforceerd. Ik snap dat ge die wilt doen sterven samen met Cersei maar skip dan het Brienne deel. En Bran was met momenten ook een deus ex machina, met zijn 3 eyed raven gedoe was Littlefinger toch heel rap dood. Bij de battle met de night king reden ze zichzelf echt in een hoek om dan heel last minute toch nog Arya op te sturen

Maar langs de andere kant: Bran die koning wordt en een soort begin van semi-democratie die wordt ingevoerd is best cool. Dat Sansa haar doel bereikt en een onafhankelijk noorden bekomt is goed gedaan net als Theon en Jorah hun redemption arc waren wat het moest zijn. The Hound die efkes kamikaze gaat om zijn broer te doden was bad ass. En Jon die met de wildlings vertrekt? Ja kijk die gast wist heel goed dat de troon niks voor hem zou zijn en zit op 1 van de weinige plekken waar hij zich ooit thuisvoelde. Na 8 seizoenen met die gast mee te leven had ik geen ander einde willen zien
Eens met je spoiler deel. Als je het plot neergeschreven ziet dan klinkt het wel uitstekend, logisch, kortom GOT. Maar de uitwerking doet zoveel teniet voor mij. Te rushed, teksten en acteerwerk die een beetje een parodie van vorige seizoenen werden, de regie die vreemde keuzes maakte...

Maar jongens, wat leest ge hier toch. Vanaf seizoen 3 gaat het naar beneden, terwijl dat net het beste seizoen is. De eerste 6 seizoenen van GOT zijn gewoon de top van de top. Nog niet eens een discussie waard.
Ah persoonlijk niet eens met eerste 6 seizoenen, 5 en 6 hadden echt wel al een groter aantal momenten waar ik een wrang gevoel had of waarbij ik dacht 'dit is niet zoals ik het gewend ben bij GOT. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Misschien moet ik toch nog eens een rewatch proberen...
 
Maar jongens, wat leest ge hier toch. Vanaf seizoen 3 gaat het naar beneden, terwijl dat net het beste seizoen is. De eerste 6 seizoenen van GOT zijn gewoon de top van de top. Nog niet eens een discussie waard.

En The Wire. Heel degelijk en enkele geniale afleveringen, maar ontzettend langdradig. Heel overschatte serie in mijn ogen.
Yeah... well... you know, that's like, your opinion man. :unsure:

Ik zeg niet naar beneden, er begon gewoon sleet op te komen. Pas na 4 was het voor mij een downward spiral.
 
Yeah... well... you know, that's like, your opinion man. :unsure:

Ik zeg niet naar beneden, er begon gewoon sleet op te komen. Pas na 4 was het voor mij een downward spiral.
Goeie quote man.

Ik vind de eerste 6 seizoenen gewoon top.

In seizoen 3 met The Red Wedding en in seizoen 4 met The mountian vs The Vaper natuurlijk als hoogtepunt.
 
Goeie quote man.

Ik vind de eerste 6 seizoenen gewoon top.

In seizoen 3 met The Red Wedding en in seizoen 4 met The mountian vs The Vaper natuurlijk als hoogtepunt.
En seizoen 5 heeft met Hardhome één van de beste afleveringen van de hele serie. Ik vind de eerste 6 seizoenen ook gewoon top.

Probleem is ook dat er naar het einde toe geen bronmateriaal meer was en dat D&D alles wouden afwerken in 2 seizoenen tenzij ze van HBO nochtans veel meer tijd kregen.
 
Bron materiaal was op het einde van season 5 op en dit kon je al zien aan season 6. Persoonlijk vind ik got ook een van de meest overhypte series van het laaste decenia.

Begrijp me niet verkeerd he ik vind het een top serie maar de drop in kwaliteit is echt wel voelbaar, alsook een serie staat of valt met een einde en net daar laat got grote steken vallen.
 
Aflevering 2 is voor mij wat minder maar bouwt naar einde wel nieuwsgierigheid op naar aflevering 3.
Mss verwacht ik ook gewoon teveel na aflevering 1..
 
Volgens een aantal recensenten zijn de eerste zes episodes nogal traag, dus ik denk dat het stramien van opbouwende spanning nog even gaat aanhouden. Ik denk dat we de draken en legers af en toe zien opduiken voor enkele minuten maar pas op het eind zien we de "grotere" scènes.
 
Maar jongens, wat leest ge hier toch.

The Wire. Heel degelijk en enkele geniale afleveringen, maar ontzettend langdradig. Heel overschatte serie in mijn ogen.
In dezelfde reactie een punt maken om dan exact hetzelfde te doen. Prima dat je the wire overschat vindt dat kan en mag perfect. Maar waarom dat bij GoT dan niet zou mogen... .

Persoonlijk GoT drie keer aan begonnen en nooit tot op het einde geraakt spreekt voor zich dat hoewel zonder twijfel kundig gemaakt het bij mij allesbehalve zonder discussie bij de top van de top hoort. Daar kan en mag dus wel degelijk discussie over zijn net als bij The Wire.
 
Mijn onbelangrijke mening: eerste 6 seizoenen GOT top, seizoen 7 overgang maar nog altijd ok, seizoen 8 weer goed met een perfect einde.

Eerste episode van HOTD is ok, maar lijkt wel wat GOT van den Aldi. Maar ik blijf verder kijken om te zien hoe het evolueert.
 
Terug
Bovenaan