Indrukwekkende eerste aflevering.
Niet veel op aan te merken behalve dat sommige witte pruiken wel echt niet staan.
Benieuwd naar de rest van de serie! Ga hem zeker blijven volgen.

Bevalling scene was wel moeilijk, maar sterk.
 
Aangenaam verrast door de pilot :) Iets om te blijven volgen.

Een simpele verdoving voor de keizersnede zit nog niet in het gamma van de maester? :unsure:
 
Geweldige aflevering, echt die GoT feel van S 1-5.

Het geweld heeft zijn plaats en vind ik niet overdreven, hoe ga je anders van Daemon die echte schurk maken.

Qua unieke personages, die had je na 1 aflevering GoT ook nog niet echt hoor. Dat komt na acties van betreffend personage, ik vind ze tot nu toe perfect gecast.
 
Als ik de eerste aflevering van GoT in gedachten neem was het toen ook nog wat aftasten qua personages. Denk dat Corlys en Otto ook wel nog sterke rol zullen hebben.

Ze zal inderdaad de oudere rol spelen.

Je merkt toch sterke karakters in the small council.

Goed begin van serie wel. Zoals gezegd : direct GoT gevoel maar het goeie gevoel.
Geweld en sex horen er nu eenmaal bij, zolang het gepast is.
 
Je merkt toch sterke karakters in the small council.

Goed begin van serie wel. Zoals gezegd : direct GoT gevoel maar het goeie gevoel.
Geweld en sex horen er nu eenmaal bij, zolang het gepast is.
Klopt,

Ik had zo'n constant gevoel van dreiging na de geboorte. Goed gedaan dus. Ik lees hierboven ook iets over Daemon als echte schurk: niet vergeten dat dit een verhaal is van Martin en hij enkel werkt met hoofdpersonages die niet alleen maar slecht zijn. Dus ook Daemon zal zijn beweegredenen, emoties en goeie kanten hebben.
 
Enige wat ik me afvroeg bij Daemon:

Tijdens het toernooi had diens helm helemaal geen visier als bescherming tegen lansen. Zag er dan wel zeer badass bij, maar toch vrij useless niet?
 
Enige wat ik me afvroeg bij Daemon:

Tijdens het toernooi had diens helm helemaal geen visier als bescherming tegen lansen. Zag er dan wel zeer badass bij, maar toch vrij useless niet?
denk niet dat je voor historische correctheid moet kijken naar zulke series maar inderdaad normaal gesloten visier en nekbescherming ook
 
Enige wat ik me afvroeg bij Daemon:

Tijdens het toernooi had diens helm helemaal geen visier als bescherming tegen lansen. Zag er dan wel zeer badass bij, maar toch vrij useless niet?
Hij denkt van zichzelf dat hij de beste fighter is (wat ongeveer zo is) dus vanuit zelf overschatting denkt hij misschien eerder aan het esthetische ipv het functionele.
 
Klopt,

Ik had zo'n constant gevoel van dreiging na de geboorte. Goed gedaan dus. Ik lees hierboven ook iets over Daemon als echte schurk: niet vergeten dat dit een verhaal is van Martin en hij enkel werkt met hoofdpersonages die niet alleen maar slecht zijn. Dus ook Daemon zal zijn beweegredenen, emoties en goeie kanten hebben.
Ik vond hem wel al zeer gelaagd. Als je kijkt naar hoe hij met zijn nicht omgaat. Hij is ook brutaal eerlijk tegen Viserys. Los daarvan is zijn ego gigantisch met alle gevolgen van dien.
 
Ik vond hem wel al zeer gelaagd. Als je kijkt naar hoe hij met zijn nicht omgaat. Hij is ook brutaal eerlijk tegen Viserys. Los daarvan is zijn ego gigantisch met alle gevolgen van dien.

en hij is brutally efficient maar ook graag gezien door z'n troepen : zie gold cloaks
 
Hier alvast niet ontevreden met de eerste aflevering. Sfeerzetting zit goed en brengt snel terug naar wat de sfeer in de eerste seizoenen was.
Ik hoop dat dat verder gaat met oa wat smart intrigue personages à la Tyrion, Varys of Baelish (boek nog niet gelezen) en character building.

Top casting voor Rhaenyra & Daemon trouwens; bij Viserys krijg ik dan weer niet echt een Targaryen gevoel.
Voorlopig geen fan van Corlys - die blonde dreads zien er niet echt uit.
 
Ik vond het wel degelijk, maar ben nog niet helemaal mee omdat ik het boek nog niet heb gelezen. De typische GoT-sfeer met paleisintriges, gore en (een bescheiden hoeveelheid) titties is wel aanwezig.

Als ik naar de casting zie gaat dit over een langere periode en wordt Rhaenyra later gespeeld door een andere actrice?
 
Ik vond het wel degelijk, maar ben nog niet helemaal mee omdat ik het boek nog niet heb gelezen. De typische GoT-sfeer met paleisintriges, gore en (een bescheiden hoeveelheid) titties is wel aanwezig.

Als ik naar de casting zie gaat dit over een langere periode en wordt Rhaenyra later gespeeld door een andere actrice?

Correct. Zie hoger in dit topic voor de naam van de actrice.
 
Ik vond het wel degelijk, maar ben nog niet helemaal mee omdat ik het boek nog niet heb gelezen. De typische GoT-sfeer met paleisintriges, gore en (een bescheiden hoeveelheid) titties is wel aanwezig.

Als ik naar de casting zie gaat dit over een langere periode en wordt Rhaenyra later gespeeld door een andere actrice?
Klopt. Het boek waarop het gebaseerd is is ook geen boek zoals ASOIAF dat was. Het is niet verhalend geschreven met POV hoofdstukken maar het is eerder een naslagwerk van die periode.

Heel duidelijk verhaal dus waar ze geen einde moeten voor maken zoals bij GOT. Het feit dat Martin er nu terug volledig is bij betrokken stelt me gerust.

Iemand weet van hoeveel seizoenen dit zal zijn?

Ik vermoed als dit deftig bekeken is dat er mss nog series zullen volgen? Blackfyre Rebelllion of Roberts Rebellion zouden wel nice zijn
 
Terug
Bovenaan