Het was een meer dan degelijke aflevering. Heel fijn om in dit universum te vertoeven. Wat ik wel goed vond ,in tegenstelling tot GoT, was dat ze niet direct u de kop ingooien met een teveel aan personages. Eerst komen de hoofdrolspelers aan bod met enkele nevenpersonages. Zo leert ge ze makkelijker kennen.

Het eerste kwartier was het wel moeilijk doorkomen. Veel gelul, maar dat blijkt in GoT af en toe juist heel belangrijk te zijn. De eerste echte opwinding was voor mij de raid van de city watch. Oldskool GoT met veel geweld. Dat laat ook zien hoe meedogenloos Daemon is. Ook het gevecht op de paarden en dan synchroon met de bevalling is heftig.

Ik had ook op een gegeven moment niet door dat de baby ging sterven. Dat beeld toen dat klein pakketje in beeld kwam was dan ook heftig.

Daarna is het weer tijd voor de eerste complotten en intriges met Daemon die duidelijk niet kan luchten dat hij niet de opvolger is.

Dus zeker een goed begin dat naar meer doet snakken.

Olivia Cooke wel een leuke verschijning.
 
Laatst bewerkt:
Sterke eerste episode , kijk al uit naar de volgende. Leuk terugkeren in de GOT-wereld , na toch een paar jaar achterwege te laten , hopelijk rushen ze het weer niet naar het einde toe
 
Het was een meer dan degelijke aflevering. Heel fijn om in dit universum te vertoeven. Wat ik wel goed vond ,in tegenstelling tot GoT, was dat ze niet direct u de kop ingooien met een teveel aan personages. Eerst komen de hoofdrolspelers aan bod met enkele nevenpersonages. Zo leert ge ze makkelijker kennen.

Het eerste kwartier was het wel moeilijk doorkomen. Veel gelul, maar dat blijkt in GoT af en toe juist heel belangrijk te zijn. De eerste echte opwinding was voor mij de raid van de city watch. Oldskool GoT met veel geweld. Dat laat ook zien hoe meedogenloos Daemon is. Ook het gevecht op de paarden en dan synchroon met de bevalling is heftig.

Ik had ook op een gegeven moment niet door dat de baby ging sterven. Dat beeld toen dat klein pakketje in beeld kwam was dan ook heftig.

Daarna is het weer tijd voor de eerste complotten en intriges met Daemon die duidelijk niet kan luchten dat hij de opvolger is.

Dus zeker een goed begin dat naar meer doet snakken.

Olivia Cooke wel een leuke verschijning.

Volgens mij moet je je laatste zin in je spoiler nog eens goed nalezen :D.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nrt
Net de eerste aflevering bekeken, idd zalig om terug in die GoT-wereld terecht te komen

maar pfoe, die bevalling was heftig om te zien, holy fuck
 
Ik heb genoten van de pilot maar de uitgesproken gewelddadige scenes hoeven voor mij niet.
Naar GoT standaarden was dit toch wel opvallend braver. Zowel qua geweld als seksscènes.

Als eerste aflevering zeker niet slecht, en qua verhaal is de toon zeker gezet. Moest de hele reeks van het begin online staan had dit wellicht een binge nachtje geworden 😁
Ik mis enkel de unieke personages uit GoT. Op Daemon na springt er zo niet direct iemand uit.
 
Ik heb genoten van de pilot maar de uitgesproken gewelddadige scenes hoeven voor mij niet.
Ik vind dat net sterk aan deze serie. Het laat zien hoe gruwelijk die tijd toen was en hoe gruwelijk de mens kan zijn. In fictie kan ik het hebben. In non-fictie minder.
 
Fijn dat we opnieuw van GoT proeven. Leuke hints ook naar GoT. Toch een meerwaarde denk ik als je GoT al gezien hebt. Alleen al om alle huizen wat te kennen. Of de emblemen van de verschillende huizen te herkennen op de schilden.
Ik hoop wel meer van Westeros te zien dan enkel King's Landing?
 
Ik hoop wel meer van Westeros te zien dan enkel King's Landing?
Volgens de trailers zullen we buiten King's Landing komen maar het gaat niet erg snel, dus de tweede episode verwacht ik nog altijd paleisintriges. We zullen wss Daemon volgen die buiten de stad vertoeft als eerste "uitje".
 
Terug
Bovenaan