Dat einde was vooral zo'n teleurstelling omdat iedereen te dom was om het te zien aankomen. Ik had dat allemaal al van in het begin gezien maar niemand wou mij geloven!

Imo wel de moeite. Toch zeker het eerste seizoen dat is top tv. Daarna wordt het al snel onnozele pulp maar er blijven wel leuke stukken inzitten. Ik weet niet of ik heel ver zou geraakt zijn als ik het achteraf op mijn eentje had bekeken. Een groot deel van de fun was het game of thrones topic op 9lives.
Seizoen 1 tot en met 6 was geniale TV hoor.
7 zat vol goeie scenes maar het werd al rap duidelijk dat er nog weinig afleveringen waren voor het slotstuk.
8 was enorm gerushed.
De waarheid ligt imo ergens in't midden. Snel pulp is wat overdreven imo. Seizoen één staat wel met stip bovenaan imo.
Maar seizoenen twee en drie zijn ook heel goed. Daarna gaat het bergaf. Ik herinner me best al wel wat kritiek op seizoenen vijf en zes.
 
De waarheid ligt imo ergens in't midden. Snel pulp is wat overdreven imo. Seizoen één staat wel met stip bovenaan imo.
Maar seizoenen twee en drie zijn ook heel goed. Daarna gaat het bergaf. Ik herinner me best al wel wat kritiek op seizoenen vijf en zes.
Vooral de reistijden klopten toen niet volgens de meeste. Wat wel grappig is want onlangs The Last kingdom bekeken en daar hebben ze toch ook wel express diensten om ergens ter plaatse te geraken.

Bij Got Stoorde ik me vooral aan Dorne (die echt niets voorstelde behalve the Red Viper) en Euron.
 
Ik vind het gewoon belachelijk dat alles is afgelopen op 1 nacht. Ook de manier waarop is belachelijk. Arya komt daar ineens aangevlogen met een dolk en gedaan. En dat was dan zo een grote bedreiging over zoveel seizoenen.

Voor de rest vond ik dat wel een hele goede en indrukwekkende aflevering.
Visueel en qua sfeer (zeker het begin van de aflevering) top inderdaad.

De minpunten die je zelf aanhaalt, zijn terecht.

Je hebt immers een hele lange opbouw in het verhaal rond de White Walkers en de Night King en dan is dat einde toch iets te plat. Ook de manier waarop ze uiteindelijk over The Wall zijn geraakt, vonden velen toch te flauw en te gemakkelijk. Begrijpelijk.

Al zaken die GoT in het begin goed maakte: sterke personages die goed uitgewerkt waren, onvoorspelbaar, goed tempo, ... die waren op het laatst toch helemaal weg.

Sommige zaken gingen te snel of voelden zelfs te Hollywoodiaans aan. Andere zaken gingen dan weer te traag of kregen te veel aandacht.

De goesting groeit wel om GoT er nog wel eens helemaal opnieuw door te draaien. Helaas moet je daar ook tijd voor vinden...

We zullen ons maar al focussen op House of Dragons :)
 
Visueel en qua sfeer (zeker het begin van de aflevering) top inderdaad.

De minpunten die je zelf aanhaalt, zijn terecht.

Je hebt immers een hele lange opbouw in het verhaal rond de White Walkers en de Night King en dan is dat einde toch iets te plat. Ook de manier waarop ze uiteindelijk over The Wall zijn geraakt, vonden velen toch te flauw en te gemakkelijk. Begrijpelijk.

Al zaken die GoT in het begin goed maakte: sterke personages die goed uitgewerkt waren, onvoorspelbaar, goed tempo, ... die waren op het laatst toch helemaal weg.

Sommige zaken gingen te snel of voelden zelfs te Hollywoodiaans aan. Andere zaken gingen dan weer te traag of kregen te veel aandacht.

De goesting groeit wel om GoT er nog wel eens helemaal opnieuw door te draaien. Helaas moet je daar ook tijd voor vinden...

We zullen ons maar al focussen op House of Dragons :)
 
Vooral de reistijden klopten toen niet volgens de meeste. Wat wel grappig is want onlangs The Last kingdom bekeken en daar hebben ze toch ook wel express diensten om ergens ter plaatse te geraken.

Bij Got Stoorde ik me vooral aan Dorne (die echt niets voorstelde behalve the Red Viper) en Euron.
Met dat verschil dat Engeland maar een scheet groot is in vergelijking met Westeros natuurlijk :)
 
Dit blijft er toch wel cheap uitzien.

GgrcIYcG.png
 
Leuke 2e aflevering, ben benieuwd waar het heen gaat. Ik probeer zo weinig mogelijk over het boek te lezen of spoilers van de boeken te lezen zodat ik me kan laten verrassen (integendeel tot GOT waar ik de boeken reeds gelezen had).
 
Mijn zwangere vriendin heeft wel fameus moeten wegkijken.
Ik ook en ik ben niet eens zwanger. Had net ervoor zitten snoepen. Mijn kop zag die keuze van de koning al lang aankomen natuurlijk, mijn maag niet (enfin, alles is blijven zitten hoor maar werd wel even mottig :unsure:).

Tot nu toe wel een zekere voorspelbaarheid in het plot, maar bon, zoals al gezegd vooral opbouw. Zeer aangename karakters, alleen staat Matt Smith toch echt niet met dat witblond haar.
 
Aah! We zijn er! Leuke dialogen, steken onderwater en een spanning die niet altijd tot bloedvergieten moet overgaan. Good old GoT.

Keizersnede tot daar aan toe, maar dat dat jong meisje zei ‘Mama zei dat ik pas van mijn 14 jaar met jou naar bed’ moet is imo veel pijnlijker.

Ik zoek nog één of ander mysterie (zoals de white walkers) om je bezig te houden en te laten fantaseren.
 
Wie geen Streamz heeft en benieuwd is naar de serie, HBO heeft de eerste episode gewoon op Youtube gezet. Ook te bekijken bij ons (ik weet wel niet hoe lang ze het daar laten, denk enkele weken):
 
Wie geen Streamz heeft en benieuwd is naar de serie, HBO heeft de eerste episode gewoon op Youtube gezet. Ook te bekijken bij ons (ik weet wel niet hoe lang ze het daar laten, denk enkele weken):
Nee toch? Is enkel in HBO-landen te kijken. Je kan het bekijken met een VPN, maar dan kan je evengoed...

Ik zoek nog één of ander mysterie (zoals de white walkers) om je bezig te houden en te laten fantaseren.
Die gast daar aan't krabbenstrand is voor u al duidelijk? Is toch een compleet nieuw ras/volk, zelfs voor wie de boeken heeft gelezen.

Wordt zeker een leuke serie. Ook zal er niets zijn waaraan ik me zal storen, gezien het voor mij allemaal nieuwe characters zijn. In de vorige reeks waren er toch een aantal characters waar ik moest om lachen/wenen.
 
Terug
Bovenaan