Coolguy
Well-known member
Kost de Datejust 36 al 7.850 zonder markup?Pff, 2025 komt eraan en ze slagen weer op...
Toch eens werk maken voor die Explorer 2 polar voor die nog verder stijgt. Nu weer 150€ erbij.
Link: Nieuwe Rolex prijzen

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kost de Datejust 36 al 7.850 zonder markup?Pff, 2025 komt eraan en ze slagen weer op...
Toch eens werk maken voor die Explorer 2 polar voor die nog verder stijgt. Nu weer 150€ erbij.

En gaan we ze nu wel eens gewoon in de shop kunnen kopen zonder wachtlijst?Pff, 2025 komt eraan en ze slagen weer op...
Je kan ondertussen toch al redelijk wat terug kopen zonder wachtlijst. Met de meer gewilde modellen is het natuurlijk andere koek.En gaan we ze nu wel eens gewoon in de shop kunnen kopen zonder wachtlijst?
)TofIk speel met de gedachten om ook een horlogecollectie te starten. Momenteel niets speciaal in bezit buiten een aantal fashion watches.
Ondertussen hier al wat gelezen en zelf een lijstje aan het samenstellen van potentiele kanshebbers.
Ik vind het moeilijk om te landen op 1 specifiek horloge. Mijn budget zit rond de 5.000 maar mijn kennis is nog te beperkt om een doordachte keuze te maken. Het mag uiteraard ook goedkoeper, wil enkel buyer's remorse en het had-ik-toch-maar gevoel vermijden.
Misschien is het ook leuker om het budget te spreiden over tijd en meerdere aanwinsten, en pas later voor de duurdere modellen te gaan. Het is ook moeilijk in te schatten hoe de evolutie van eigen smaak doorheen de tijd zal zijn.
Een aantal horloges die ik ben tegengekomen:
Varieert dus hard in prijs en ook bij andere brands gelijkaardige watches gezien. Hoe hebben jullie de eerste keuze aangepakt? Zaken waar ik best rekening mee hou? Ik zie hier ook veel over Chrono24 en Timepiece Bank passeren, idee is om ze via deze weg aan te schaffen.
- Seiko Prospex Speedtimer (SRQ047)
- Seiko Presage Style60's (SSA447)
- Seiko Presage Tokyo Night (SRPK93)
- Tudor Black Bay 58 GMT (uiteraard)
- Tudor Prince Date Day (hier eentje met linnen dial zien passeren
)
- Omega Seamaster 300
- Omega Speedmaster In Space
- ...

Bedankt voor de tip.Wat vind je van een citizen Forza zenshin Chronograaf CA4610-85A Eco Drive? Zowat zelfde stijl.
Staat er eentje te koop op horlogeforum.nl voor een mooie prijs (365€)...
Linkje
Ik ben "goedkoop" begonnen met een SKX009, omdat ik: A) Geen geld had B) Niet eens wist als ik zelfs een horloge zou dragen.Tof
Ik had ook eerst wat fashion watches, en dan begonnen met eerste echte aankoop; ik wou een echt deftig mechanisch horloge. Ik zocht automatisch, diver stijl, met een toffe dial voor €500 of minder. En daar begonnen zoeken, en vergelijken etc.
Ik zie niet echt een rode draad in de horloges die je aangeeft, dus ik zou vooral stuk per stuk bekijken. Zie het als iets waar je allerlei stappen maakt en wegen inslaat, en op je passen terugkomt.
Je koopt iets, je evalueert en koopt misschien nog iets, je merkt dat de eerste koop het toch niet was en verkoopt, je koopt iets hélemaal anders, merkt dat je wel eens een handwinder of een solar quartz wil proberen, of na een dikke diver wil je dezelfde stijl, maar wat kleiner/dunner/lichter en zoek je een sleeke skindiver wil of een integrated sports ding etc. etc.
Of je hebt niets van dat al, en je vindt iets dat zo je ding is dat je er klaar mee bent.
Dus ik zou me vooral afvragen: Wat is het horloge dat u nu écht aanspreekt? Van mechaniek, looks, stijl, geschiedenis/identiteit van het merk, hoe het draagt, wat het uitstraalt etc. etc. En wat is het budget dat je daar aan wil geven?
Als je die twee weet, dan weet je je eerste/volgende aankoop.
Qua platformen, check zeker ook horlogeforum.nl en uhrforum.de. die hebben elke hun v&a-sectie waar je véél kan vinden. Marktplaats en 2dehands ook niet vergeten, maar dan wel uw voorzorgen nemen.
En tot slot, ik zou sowieso jezelf een max aantal horloges/jaar opleggen. Je kan heel gemakkelijk véél en snel kopen waar je na een jaar hoofdschuddend op terugkijkt.
Waar kan ik ergens opzoeken wat de eventuele douanekosten zijn?
Ik zie veel mooie TAG’s staan in Japan maar wil niet voor verassingen komen te staan.
TnxExtra kosten verbonden aan uw pakje
fin.belgium.be

Geen zorgen, het gaat nog vaak veranderenmaar de laatste tijd heb ik precies ook de volgende aan m'n lijstje toegevoegd van "ooit zou ik die graag in m'n collectie hebben zitten"
5. Longines Master collection Chrono Moonphase
6. Rolex GMT-Master II (Batgirl)
7. Omega Speedmaster anniversary "Silver Snoopy"
Geen idee waarom die laatste 3 de laatste tijd ineens zo m'n interesse hebben gekregen, maar hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik denk dat als ik het ooit kan betallen dat ik met meer dan 4 horloges ga eindigen![]()

Is doodnormaal. Ik dacht in het begin dat ik enkel voor divers ging gaan. Dan een GMT horloge te pakken gekregen die iets minder dik was, en daar dan verder op gegaan. Toen plots een vintage 36mm horloge wat ik dan plots enorm graag om had. Dat is het leuke, zeker als je "goed" koopt. Je kan veel wisselen zonder je financieel al te veel pijn te doen.Hier toch ook even onlangs voor een of andere reden mijn "long term plan" precies wat herzien.
Mijn idee was altijd om de collectie te beperken tot 4 horloges (3 die ik nu al heb, en een 4e grail die ik graag ooit zou kopen)
De collectie zou dan de volgende zijn:
1. de Tudor Black Bay met Red bezel die ik hier een tijdje geleden had gepost nadat ik 'm gekocht heb.
2. Seiko Cocktail Time Blue Moon die ik ook al een tijdje heb en fantastisch vind
3. Garmin fenix sporthorloge die ik het meeste draag voor health data en voor al het sporten bij te houden
4. de grail zou de Omega speedmaster Apollo 8 Dark side of the moon zijn die ik ooit hoop te kopen.
maar de laatste tijd heb ik precies ook de volgende aan m'n lijstje toegevoegd van "ooit zou ik die graag in m'n collectie hebben zitten"
5. Longines Master collection Chrono Moonphase
6. Rolex GMT-Master II (Batgirl)
7. Omega Speedmaster anniversary "Silver Snoopy"
Geen idee waarom die laatste 3 de laatste tijd ineens zo m'n interesse hebben gekregen, maar hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik denk dat als ik het ooit kan betallen dat ik met meer dan 4 horloges ga eindigen
(kleine edit: als ik het zo bezie heb ik precies wel enorm veel blauw in m'n collectie of m'n droomcollectie)