Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

• 0 - 100 EUR

Stemmen: 33 12,5%
  • 101 - 200 EUR

Stemmen: 47 17,7%
  • 201 - 300 EUR

Stemmen: 31 11,7%
  • 301 - 400 EUR

Stemmen: 28 10,6%
  • 401 - 500 EUR

Stemmen: 26 9,8%
  • 501 - 600 EUR

Stemmen: 10 3,8%
  • 601 - 1000 EUR

Stemmen: 32 12,1%
  • 1000+ EUR

Stemmen: 58 21,9%

• Totaal aantal stemmers
    265
Ik weet het niet precies, daarvoor ken ik er te weinig van. Maar ik kan me wel voorstellen dat als er iets met het balanswiel of de veer scheelt dat het misschien niet voldoende power reserve opbouwt en op een stil moment er even de brui aan geeft 🤷‍♂️
Vandaag was het echt enkele uren vooruit want de datum was zelfs veranderd naar morgen.

Ik hoop dat de horlogeexperts op het forum hier meer raad mee weten :)

Ik heb ooit een horloge gezien (van een duur merk) met een blauwe achtergrond en een wijzer met als achtergrond een maan en vervolgens een zon....Was een Frans merk, iemand een idee welk?
Ik zou dan gokken op Jaeger Lecoultre?
(

Vandaag was het echt enkele uren vooruit want de datum was zelfs veranderd naar morgen.

Ik hoop dat de horlogeexperts op het forum hier meer raad mee weten :)

Ik zou dan gokken op Jaeger Lecoultre?
(
Met automatische horloges heb ik altijd begrepen: zodra 't mechanisme rariteiten vertoont, binnenbrengen bij horlogemaker voor nazicht & onderhoud. Die dingen zijn te complex om zelf te "diagnoseren".

Uw MIDO heeft de powermatic 80-beweging dacht ik; dat zou je normaliter kunnen binnen brengen overal waar ze Tissot & Certina kennen.

Vorige week externe meeting gehad.
6 van de 8 met zo een sporthorloge aan.
Eentje en mezelf met een klassiek uurwerk aan.

We raken in de verdrukking !

Vorige week externe meeting gehad.
6 van de 8 met zo een sporthorloge aan.
Eentje en mezelf met een klassiek uurwerk aan.

We raken in de verdrukking !
De garmins zijn bij ons ook ENORM populair. Blijf het toch maar niks vinden.
Heb net hoofd sales kunnen overtuigen om zijn garmin te vervangen door een Seiko SPRE. Ziet er al meteen een pak beter uit.

Tijdens de week draag ik mijn apple watch, maar als ik ergens naartoe ga of op restaurant ofzo dan draag ik mijn gewoon horloge.

Die Aquis blijf ik zo gek vinden.
Vind 'm aan de ene kant enorm knap en strak, met die geïntegreerde lugs en sterke ronde plaat zonder lugs.
Aan de andere kant lijkt ie zo lomp en over the top groot/zwaar.

Die Aquis blijf ik zo gek vinden.
Vind 'm aan de ene kant enorm knap en strak, met die geïntegreerde lugs en sterke ronde plaat zonder lugs.
Aan de andere kant lijkt ie zo lomp en over the top groot/zwaar.
Ik snap wat je bedoelt, maar hij is ideaal qua draagcomfort en gewicht

Ik ben nog niet zo lang bezig met horloges, maar ik heb een voorliefde voor Tudor.
Wat denken jullie van deze?

Als jij het mooi vindt, de prijs waard vindt en meent te gaan dragen, by all means do.

Je kan ook objectief kijken naar specs (uurwerk, waterdichtheid, materialen) en afwerking etc. Maar dan ga je vooral vergelijken met wat je nog in die prijscategorie kan krijgen.

De Black Snoopy MoonSwatch op de kop kunnen tikken. Prima cadeauke voor de oudste hier die bijna jarig is.

MSN-Featured-2024-04-05T175103.534.jpg

Ah. Das wel ne mindere. Mja. Hoeveel keer is dat nodig?
Ik vond da eerst ook, maar die is in de zomer wel sweet hoor...

Is keer iets anders, zie wel dat er toffe bandjes zijn op amazon, mss zo eentje bestellen erbij, ga volgende week wss eens langs op de grote markt, been long overdue

41oAq1EeHmL._AC_SY780_.jpg

Laatst bewerkt:
Hoe ben je daaraan geraakt? Of hoeveel heb je moeten dokken?

Gewoon in de Swatch shop in’t Stad. Iets van een 330€ dacht ik zo vanbuiten.

Eigenlijk niet gepland; was tegen de big chief over die uurwerken bezig, en wou haar die eens tonen. In de winkel wilden ze me eerst een van die nieuwe earth missions tonen, maar toen ze hoorde dat ik over de hele serie bezig was en het ook over zwarte en witte moons had, gaven ze aan er net enkele binnen gekregen te hebben.

Gezien onze oudste gek is op de ruimte en al wel ff bezig is over een horloge, was de call snel gemaakt.

Terug
Bovenaan