Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

• 0 - 100 EUR

Stemmen: 33 12,5%
  • 101 - 200 EUR

Stemmen: 47 17,7%
  • 201 - 300 EUR

Stemmen: 31 11,7%
  • 301 - 400 EUR

Stemmen: 28 10,6%
  • 401 - 500 EUR

Stemmen: 26 9,8%
  • 501 - 600 EUR

Stemmen: 10 3,8%
  • 601 - 1000 EUR

Stemmen: 32 12,1%
  • 1000+ EUR

Stemmen: 58 21,9%

• Totaal aantal stemmers
    265
Het is zover, eindelijk een automaat rond de pols!
Ik draag al van kindsaf aan een horloge; er geen aanhebben voelt intussen aan als het niet dragen van een onderbroek. Het mag dus wel wat zijn.
Begonnen met een eenvoudig Mickey Mouse dingetje, maar omdat je je daar al snel te oud voor voelt, heb ik dan dit afdankertje gekregen:
(ik schat dat ik toen een jaar of 10 was). Heb ik overigens (tesamen met het eerste) wel nog ergens liggen bij m'n ouders op zolder.
limited_edition_jaguar_fragrances_mens_watch_1570284303_acd625640_progressive

Op latere leeftijd kwam je niet meer weg met zo'n analoog gevalletje en heb ik twee Casio'tjes gehad. Exacte typenummers ken ik niet meer, maar de Casio Easyrec was er één van. Je kon er zowaar 30 sec aan audio mee opnemen! Het andere had ook een geheugen waar je telefoonnr's in kwijtkon (of als spiekbriefje op school kon gebruiken...)

s-l1600.jpg

De laatste van die twee ben ik dan eens kwijtgesukkeld; om dan, als vervanging, toch terug analoog te gaan; een simpele Festina 16170/3. Deze heeft tot op de dag vandaag perfect z'n diensten bewezen (~2009). Blijft er in mijn ogen op zich wel goed uitzien.
festina.jpg

Maar intussen begon het te kriebelen voor een "echt" (lees: mechanisch) horloge. Dus begon de zoektocht: Dit topic doornemen, internet afstruinen, voor etalages staan gluren ... Uiteindelijk is het dit automatiekske geworden:
Seiko Pressage SSA347J1

pols.jpg

Zeer content van. Staat goed. Het effect van die blauwe dial is, zeker onder de juiste belichting, echt knap.
Prachtige dial vooral! Heel sierlijk.
Enjoy!

Deze is enkel in één kleur te krijgen dacht ik? Het is deze: RA-AK0808S
Er zitten wel twee kleuren bandjes bijgeleverd, het donkerbruin vind ik het mooist.
Oh, met die zon en maan. Zalig.

Draagt ie goed? Was hier ook naar aan het kijken maar leek me op eerste zicht wat groot/dik.

Orient was ook m'n eerste (serieus) mechanisch horloge. Leuk merk :)

Oh, met die zon en maan. Zalig.

Draagt ie goed? Was hier ook naar aan het kijken maar leek me op eerste zicht wat groot/dik.

Orient was ook m'n eerste (serieus) mechanisch horloge. Leuk merk :)
Ik vind hem oke qua afmetingen, maar ik ben dan ook een 44mm galaxy watch gewend.

Ghoja amper te betalen, batman heeft ook al stevige meerprijs tov AD.
Maar idd nog een stevige klets bij natuurlijk.
Jouwe wel via AD kunnen scoren?

Nee grijze markt, gekocht bij Steiner in Maastricht. Deze was al 6k boven retail (2 maanden oud, ongedragen). Pepsi zat op dat moment nog is 4k boven die prijs van deze.

Dan zit ge al 10k boven retail. Beetje erover 😅 Dag van vandaag blijft het jammer genoeg nog altijd zo of ge moet gruwelijk veel chance hebben bij uw AD of eerst 10-15k dokken aan ander gerief voor ge een kansje krijgt op ne gewilde stalen GMT.

Nee grijze markt, gekocht bij Steiner in Maastricht. Deze was al 6k boven retail (2 maanden oud, ongedragen). Pepsi zat op dat moment nog is 4k boven die prijs van deze.

Dan zit ge al 10k boven retail. Beetje erover 😅 Dag van vandaag blijft het jammer genoeg nog altijd zo of ge moet gruwelijk veel chance hebben bij uw AD of eerst 10-15k dokken aan ander gerief voor ge een kansje krijgt op ne gewilde stalen GMT.
Ik sta ondertussen al 5 jaar op de wachtlijst bij Tensen in Antwerpen. De jubilee band is de killer momenteel.

Ondertussen dan maar voor de 16710 gegaan.

Ik weet niet hoe dat gaat, is dat dan een horloge van 5j geleden?
Nee, om het in autotermen te zetten: Er komt een model BMW X5 uit, je gaat naar de garage en zegt dat je die wil. Dit is dan bv het 2020 model.
Je zegt ook al welke velgen etc je wil (of horlogebandje in dit geval). En dan is het wachten, als je dan 5 jaar later je wagen krijgt (en nadat ze je 3 BMW 1's hebben willen verkopen), is het wel gewoon het 2025 model. Maar er is ook kans dat ze plots zeggen "Ah, een X5, die maken we niet meer. Bedankt voor het wachten maar pech."

Ik blijf het toch raar vinden dat mensen zo hard mee blijven gaan in die artificieel gecreëerde schaarste van Rolex.
Waarbij de prijs zeer zwaar opgepompt wordt en speculatie welig tiert.
Ik zei dit in 2023 en er is nog niks verandert.
Het verhaal van kunstmatig gecreëerde schaarste om zo meer geld te kunnen vragen en kopers een gevoel van voldoening te geven want “amai na lang wachten!”

Rolex is zo een prachtig voorbeeld. Lange wachtrijen, premium product, status, …
Maar tegelijk loopt wel elke oetlul met een Rolex rond.

Zoveel anderen premium merken waarbij je een net zo degelijk horloge kan kopen.
Waarbij je niet heel lang moet wachten, en waarbij je iets unieker in uw bezit hebt.

Terug
Bovenaan