Tijdloos
Active member
Prachtige dial vooral! Heel sierlijk.Het is zover, eindelijk een automaat rond de pols!
Ik draag al van kindsaf aan een horloge; er geen aanhebben voelt intussen aan als het niet dragen van een onderbroek. Het mag dus wel wat zijn.
Begonnen met een eenvoudig Mickey Mouse dingetje, maar omdat je je daar al snel te oud voor voelt, heb ik dan dit afdankertje gekregen:
(ik schat dat ik toen een jaar of 10 was). Heb ik overigens (tesamen met het eerste) wel nog ergens liggen bij m'n ouders op zolder.
![]()
Op latere leeftijd kwam je niet meer weg met zo'n analoog gevalletje en heb ik twee Casio'tjes gehad. Exacte typenummers ken ik niet meer, maar de Casio Easyrec was er één van. Je kon er zowaar 30 sec aan audio mee opnemen! Het andere had ook een geheugen waar je telefoonnr's in kwijtkon (of als spiekbriefje op school kon gebruiken...)
![]()
De laatste van die twee ben ik dan eens kwijtgesukkeld; om dan, als vervanging, toch terug analoog te gaan; een simpele Festina 16170/3. Deze heeft tot op de dag vandaag perfect z'n diensten bewezen (~2009). Blijft er in mijn ogen op zich wel goed uitzien.
![]()
Maar intussen begon het te kriebelen voor een "echt" (lees: mechanisch) horloge. Dus begon de zoektocht: Dit topic doornemen, internet afstruinen, voor etalages staan gluren ... Uiteindelijk is het dit automatiekske geworden:
Seiko Pressage SSA347J1
![]()
Zeer content van. Staat goed. Het effect van die blauwe dial is, zeker onder de juiste belichting, echt knap.
Enjoy!