Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

• 0 - 100 EUR

Stemmen: 33 12,5%
  • 101 - 200 EUR

Stemmen: 47 17,7%
  • 201 - 300 EUR

Stemmen: 31 11,7%
  • 301 - 400 EUR

Stemmen: 28 10,6%
  • 401 - 500 EUR

Stemmen: 26 9,8%
  • 501 - 600 EUR

Stemmen: 10 3,8%
  • 601 - 1000 EUR

Stemmen: 32 12,1%
  • 1000+ EUR

Stemmen: 58 21,9%

• Totaal aantal stemmers
    265
K vind Tudor’s wel nice. Die Black Bay spreekt me wel aan maar ligt dan qua design weer dicht bij men GMT.

Nee, t enigste in zo’n price range dat er hier ooit nog in zou komen is een OP of ik wacht tot ik men pa zen Explorer erf.

Trouwens idd zoals hierboven al gezegd, staan precies krasjes op die bezel?

Hier nu al paar weken de Rolex dssd te leen.
Mooie maat en iets minder saai dan een sub vind ik.
HoZHC67.jpeg

C9qLJCk.jpeg

blazp7u.jpeg

Hier nu al paar weken de Rolex dssd te leen.
Mooie maat en iets minder saai dan een sub vind ik.
HoZHC67.jpeg

C9qLJCk.jpeg

blazp7u.jpeg
Mooi! Niet te groot/dik? Telt als ik me niet vergis toch enkele mm extra tov de sub he, zowel in diameter als dikte?
Het is deel van de charme natuurlijk maar ik vind mijn sub al meer dan groot genoeg.

Iets dikker en groter idd. 44mm als ik me niet vergis.
Iets minder 'saai' als ik het zo grof mag zeggen dan een gewone sub. Mede door die extra ring, dikte, presence en helium valve.

Bevalt me beter dan ik dacht.
Ook die microverstelling van die band is subliem 👌

Mag er nog heel dit jaar van genieten en dan gaat die terug naar de eigenaar 😊

We wisselen regelmatig wat uit. Hij heeft m'n seamaster en avenger 2 gmt, ik heb momenteel zijn dssd en avenger.
Kunnen we beiden verschillende modellen eens uittesten zonder aankoop. Voor mij persoonlijk zou ik een dssd als deze nooit kunnen kopen waarschijnlijk. Dus is een leuke kans.

Om terug te komen op mijn vorige posts:
De interesse in de Explorer 1 was er inderdaad niet. Bij deze is hij dus weg, en ter vervanging is er 16570 pepsi gekomen in absolute topstaat.
Nu zijn de 16570 en 16710 wel praktisch dezelfde horloge (zelfde kast, uurwerk, wijzers, ...), dus ik denk er nu aan om de Explorer weg te doen.

In ieder geval, heel blij met de pepsi en enorm blij dat ik deze na +-10 jaar eindenlijk rond mijn pols mag hebben.

Hier een tijdje terug eens beginnen lezen in dit topic, en sindsdien is mijn interesse in horloges steeds meer en meer gegroeid.
Zelf nog geen aankoop gedaan, maar mijn youtube geschiedenis de laatste maand is toch 60% horloge filmpjes ondertussen :p

Ik zou toch graag eens beginnen met een instapmodel te kopen en te kijken of ik er op termijn plezier uit haal van het effectief te dragen. Kijken naar reviews en vergelijkingen en collecties is 1 ding, maar kopen en dragen iets anders :)

Ik draag eigenlijk al 4 jaar alleen maar mijn apple watch, en mijn budget is door omstandigheden serieus beperkt, maar toch kriebelt het om zo'n instap model van een Tissot of Seiko te kopen.

Intéressant op Black Friday af te wachten voor Tissot / Seiko?
Deels, Tissot verwacht ik iets minder. Maar bij Seiko ga je zeker hier en daar wat deals vinden.
Als je voor Sieko kijkt, kijk ook zeker eens bij de "niet horlogewinkels". Denk een Bijenkorf etc. Die geven al eens sneller korting op gewilde modellen.

Al een idee wat je specifiek zou willen?

Heb sinds een paar jaar een Tissot Chrono XL Classic, blue dial met donkerbruin lederen bandje.
Is helaas niet meer waterdicht, maar gebruik die toch niet onder water.

Een heel mooi horloge, imho. Heb die toen in het Wijnegem Shopping Center gekocht in die horloge winkel op de hoek, over de Dunkin' Donuts. Was volgens mij toen in promo, want heb geen €400 betaald.

Dit model:
ovITtBs.jpeg[\img]

Deels, Tissot verwacht ik iets minder. Maar bij Seiko ga je zeker hier en daar wat deals vinden.
Als je voor Sieko kijkt, kijk ook zeker eens bij de "niet horlogewinkels". Denk een Bijenkorf etc. Die geven al eens sneller korting op gewilde modellen.

Al een idee wat je specifiek zou willen?

Bedankt voor de tip!
Ik heb nog helemaal geen idee welk model juist, budget +- € 500, liefst iets tijdloos

Bedankt voor de tip!
Ik heb nog helemaal geen idee welk model juist, budget +- € 500, liefst iets tijdloos
Ben zelf meer een Seiko persoon, de SRPE51 heeft me enorm veel draagplezier gegeven. Ook een half jaartje geleden de ssk003 gekocht. Beide binnen je budget, en ik ben er oprecht enorm tevreden van. Als je er dan nog een bandje van strapcode op zwiert, heb je helemaal een top horloge.

Ter referentie, dit komt van iemand die ondertussen ook grand seiko's, rolex etc in de collectie heeft. Met Seiko's heb je echt gewoon top value en een kwalitatief goede betrouwbare horloge!

Verder als je meer een fieldwatch zoekt kan je nog naar een Hamilton Khaki kijken, ook heel tof!

liefst iets tijdloos
No pun intended.

Bedankt voor de tip!
De Seiko's en Tissot's van de wereld zijn zeker goede start als eerste. Maar er zijn echt véél merken waar je deftig horloge vindt voor die prijs.

Als je niet weet waar te beginnen kan ik je aanraden op Chrono24 te zoeken. Filter op nieuw; locatie EU; prijs <550e.
En dan pagina na pagina doorlopen, favoriteren en kijken wat je nu feitelijk het leukste vind, en dan je filters finetunen.
Dan ga je vanzelf merken "ik wil precies alleen maar automatische horloges, met stalen bracelet maar zonder bezel, die niet te dik zijn en een kleurrijke dial hebben".

Iemand hier ervaring met MIDO?
Heb een mooie ocean star gmt zien staan voor een schoon prijzeke.
De textiel strap erbij is echt prachtig.

Zou een mooie aanvulling zijn aan mijn beginnende collectie :p

Terug
Bovenaan