Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

• 0 - 100 EUR

Stemmen: 33 12,5%
  • 101 - 200 EUR

Stemmen: 47 17,7%
  • 201 - 300 EUR

Stemmen: 31 11,7%
  • 301 - 400 EUR

Stemmen: 28 10,6%
  • 401 - 500 EUR

Stemmen: 26 9,8%
  • 501 - 600 EUR

Stemmen: 10 3,8%
  • 601 - 1000 EUR

Stemmen: 32 12,1%
  • 1000+ EUR

Stemmen: 58 21,9%

• Totaal aantal stemmers
    265
Iemand hier ervaring met MIDO?
Heb een mooie ocean star gmt zien staan voor een schoon prijzeke.
De textiel strap erbij is echt prachtig.

Zou een mooie aanvulling zijn aan mijn beginnende collectie :p
Geen rechtstreekse ervaring, maar al wel wat over gelezen en gezien (had zelf Ocean Star 200C op oog).

Relatief onbekend Swatch group merk in Europa - focust zich vooral op Zuid-Amerika & Azië. Serieuze bang for the buck als ik het goed begrijp.
Zowat Tissot/Certina-achtig, maar iets meer upscale met wat betere afwerking en movements.

Geen rechtstreekse ervaring, maar al wel wat over gelezen en gezien (had zelf Ocean Star 200C op oog).

Relatief onbekend Swatch group merk in Europa - focust zich vooral op Zuid-Amerika & Azië. Serieuze bang for the buck als ik het goed begrijp.
Zowat Tissot/Certina-achtig, maar iets meer upscale met wat betere afwerking en movements.

Dat is ook wat ik er overal van lees en zie op youtube ervan.
Ipv price/quality is het eerder quality/prijs bij MIDO.

Ik ben al zo lang naar de seiko ssk003 aant loeren dat ik voor een paar €100 meer een MIDO GMT van 2023 kan overkopen...Via Chrono24 weliswaar, maar ziet er toch een steal uit voor die prijs (nieuw gaan ze 1200-1400)

Dat is ook wat ik er overal van lees en zie op youtube ervan.
Ipv price/quality is het eerder quality/prijs bij MIDO.

Ik ben al zo lang naar de seiko ssk003 aant loeren dat ik voor een paar €100 meer een MIDO GMT van 2023 kan overkopen...Via Chrono24 weliswaar, maar ziet er toch een steal uit voor die prijs (nieuw gaan ze 1200-1400)
Haha. Herkenbaar. Als je dan toch >€300 uitgeeft, waarom dan niet ineens wat hoger & duurder gaan kijken.

Puur op specs is de Mido best die paar honderd euro extra waard me dunkt. Stuk beter movement en deftig glas. En leukere uitstraling vind ik. QC zal ook pak beter zijn dan gemiddelde Seiko.

Mijn zinnen gezet op de Seiko Astron SSH153J1

Meningen? Alleen is 43mm net te groot voor mijn pols helaas!

Pfoe 43, toch al een serieuze kloefkapper. Ik heb het nooit gesnapt waarom iedereen van die gigantische horloges wil.
Ik heb zelf wel de polsen van een 12-jarig meisje dus mijn klok is 36mm maar groter dan 40-41 is toch wel zelden mooi imho.

Pfoe 43, toch al een serieuze kloefkapper. Ik heb het nooit gesnapt waarom iedereen van die gigantische horloges wil.
Ik heb zelf wel de polsen van een 12-jarig meisje dus mijn klok is 36mm maar groter dan 40-41 is toch wel zelden mooi imho.

Dat hangt toch af van lichaamsbouw?
Ik sta bijvoorbeeld niet met een horloge van minder dan 38mm. Ik ben 1m91 met een stevige pols en dat lijkt dan meteen een kinderhorloge.
Mn postuur vraagt een horloge van minstens 42mm. Draag nu een tissot van 45,5mm en da ga perfect. Ik let er wel op dat ze niet te dik is qua kast zelf. Dus opzich toont ze wel “slank”

Dat hangt toch af van lichaamsbouw?
Ik sta bijvoorbeeld niet met een horloge van minder dan 38mm. Ik ben 1m91 met een stevige pols en dat lijkt dan meteen een kinderhorloge.
Mn postuur vraagt een horloge van minstens 42mm. Draag nu een tissot van 45,5mm en da ga perfect. Ik let er wel op dat ze niet te dik is qua kast zelf. Dus opzich toont ze wel “slank”

Ja als je zo een kleerkast bent lukt dat wel inderdaad. Ik als asperge van 1m87 kom er alvast niet mee weg.
Ik zie wel vaak mensen die echt gaan voor oversized tegenover hun lichaamsbouw, vind ik echt geen zicht maar goed. Persoonlijke keuze I guess :)

Ja als je zo een kleerkast bent lukt dat wel inderdaad. Ik als asperge van 1m87 kom er alvast niet mee weg.
Ik zie wel vaak mensen die echt gaan voor oversized tegenover hun lichaamsbouw, vind ik echt geen zicht maar goed. Persoonlijke keuze I guess :)

Ik volg je daar volledig in! Draag een horloge dat past bij je lichaamsbouw.
Als ik mensen die lopen met iets oversized willen ze ook vaak meer bling bling tonen dan het is. Persoonlijke mening.

Collega van mij draagt zo’n horloge van Diesel, Mr Daddy.

Dat is verdekke 57 mm!

Vreselijk zicht, is wel ne stevige kerel maar blijft weerzinwekkend alleszins.

IMG_2242.jpeg

Random horlogevraag. Mijn dochter kocht via bol.com een fossil horloge. De band (met schakels) is te groot. Waar laat ik die inkorten? Kan ik dat bij een gewone horlogemaker doen of gaat die zijn neus ophalen en dan 100 euro aanrekenen voor al zijn werk?
Heb al gekeken online hoe dat moet maar ik zie het niet zitten om mij daar die speciale gear voor aan te schaffen. Huis- tuin- en keukentools waren ontoereikend tot nu toe.

Random horlogevraag. Mijn dochter kocht via bol.com een fossil horloge. De band (met schakels) is te groot. Waar laat ik die inkorten? Kan ik dat bij een gewone horlogemaker doen of gaat die zijn neus ophalen en dan 100 euro aanrekenen voor al zijn werk?
Heb al gekeken online hoe dat moet maar ik zie het niet zitten om mij daar die speciale gear voor aan te schaffen. Huis- tuin- en keukentools waren ontoereikend tot nu toe.

Van waar ben je? Ik heb hier wel wa tools liggen om een strap in te korten :-)

https://www.bellross.com/eu/en-gb/o...s-urban/BR-X5/br-x5-iridescent-steel-bracelet

Iemand die al gezien? Dat vind ik eigenlijk echt wel coole klokjes. Inspiratie gehaald bij AP ultra thin oaks maar vind ik toch wel erg vet.
Heb nog een BR-01 van vroeger, draag die wel nooit meer maar vond ik ook altijd gaaf door die vliegtuiginstrumenten. (Die was eigenlijk te groot voor mijn pols :tongue: )
Bell & Ross doet het echt niet voor mij, zeker de laatste jaren. Altijd hetzelfde design, geen top binnenwerk en dan ook nog resale value van niks. Ik zou het overslaan en gewoon die AP van je blijven dragen.
Ja dit dus idd. Vandaar erg jammer en ga ik hem dus ook niet kopen :(
Mijn polsen zijn te smal en het zou gewoon niet mooi zijn
Ga hem gewoon eens passen in de winkel, sommige horloges dragen toch wel kleiner op de pols.

Bell & Ross doet het echt niet voor mij, zeker de laatste jaren. Altijd hetzelfde design, geen top binnenwerk en dan ook nog resale value van niks. Ik zou het overslaan en gewoon die AP van je blijven dragen.

Ga hem gewoon eens passen in de winkel, sommige horloges dragen toch wel kleiner op de pols.

Heb het vooral op de dial. Die kleur dial op een day-date :drool:

Men AP laatst nog is 1 keer gedragen maar ik blijf gewoon altijd de DD daily driven. Gewoon een nette klok. Als ik is faire prijs krijg doe ik de AP wel is weg. Zonde dat die in de kast blijft liggen.

Terug
Bovenaan