Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Enkele weken terug een simpel Mondaine horloge geërfd. Is nu mijn daily als ik een horloge draag. Heb er een nieuwe batterij in laten steken, en binnenkort een nieuw bandje want dat is helemaal los aan het komen. Daarnaast heb ik een Tissot Seastar 1000 (moet dringend de knop laten losmaken want dat onding zit zo vast als iets) en nog een erfstuk waarvan de naam me nu ontglipt. Die moet ik helemaal laten herstellen want heeft wat liefde nodig.
 
Vind nochtans certina (en rado) meer value for money is dan Rolex 🤣
Wel, ik ga akkoord op puur rationeel vlak. Een Rolex is niet zoveel waard als de onderdelen en het werk dat er in kruipt (veel is gewoon bandwerk tegenwoordig). Maar de markt beslist nu eenmaal anders, en de kans dat de Rolex na een paar jaar meer waard is dan aankoopprijs is groter dan dat de Certina dat zou zijn. Dus in dat opzicht is value relatief : )
 
Inderdaad.
20 jaar geleden kreeg ik van m’n opa z’n Breitling Aerospace omdat hij eens iets anders wou. Uiteraard voor mij nu van onschatbare emotionele waarde, maar rationeel gezien verlies je enorm veel waarde op de meeste horloges.
Dan vind ik het interessanter om Rolex te kopen, uiteraard als je voeling hebt met het merk en model. Je hebt dan een horloge dat je echt wil, met als extraatje dat je weet dat het relatief z’n waarde zal houden.
 
Hangt er ook vanaf bij Breitling hoor.
Heb mijn grijs gekocht en als ik nu zie wat de prijs 2e hands is krijg ik er minstens evenveel van terug.

Breitling ad prijs is ook niet waard naar wat je ervoor krijgt. Grijze prijs dan weer wel.

Momenteel de enigste merken die iets of wat de juiste prijs/kwaliteit hebben bij de ad zijn in mijn ogen omega (niet de Limited's!), oris en zenith...
 
Ben normaal niet zot van Rolex maar de 122610LV vind ik de laatste tijd geweldig schoon. Ik dacht eens te kijken hoeveel dat kost. Ik dacht aan iets van 9k ofzo. Mai, vanaf 16k op de grijze markt/2dehands. En bij een AD waarschijnlijk niet aan te schaffen.

Dus ik ben eens aan het kijken naar een hommage. Steinhart maakt een redelijke goeie Kermit met hun Ocean 1 en is toch iets verschillend van een echte Sub. San Martin maakt eigenlijk een 1:1 met andere logo's en een SW200 movement... Toevallig nog iemand ideeën van horloges die er op lijken? En nee, dat geld uitgeven aan een echte is geen optie :p

Spring eens binnen bij een AD? You never know…
Inderdaad. Veel kans dat het toch niet zolang wachten is.

In 2017 wou ik een gewild model dat nergens in de etalage te vinden was. Toen was er, net als vandaag, een grote vraag naar bepaalde merken/modellen.

Ik las op fora dat men soms maanden/jaar op een wachtlijst stond.

AD nr 1: “Ik kan u de beide modellen eens laten passen meneer, deze zijn al gereserveerd maar volgende week komt er ééntje binnen als u wil. Geen korting mogelijk, zeer zeldzaam mijnheer”
AD nr 2: “Inderdaad meneer, ze komen moeilijk binnen. Maar ik hoor dat u van het Gentse bent, wanneer kan die AD daar leveren? “Volgende week meneer de verkoper” “Ach, ik heb nog ééntje in de kluis liggen, als je het nu wil ik zal nog een korting geven omdat je van zo ver komt”

Maw, die schaarste die je zo vaak leest is niet altijd het geval.
 
Laatst bewerkt:
Hangt er ook vanaf bij Breitling hoor.
Heb mijn grijs gekocht en als ik nu zie wat de prijs 2e hands is krijg ik er minstens evenveel van terug.

Breitling ad prijs is ook niet waard naar wat je ervoor krijgt. Grijze prijs dan weer wel.

Momenteel de enigste merken die iets of wat de juiste prijs/kwaliteit hebben bij de ad zijn in mijn ogen omega (niet de Limited's!), oris en zenith...
Inderdaad, De Navitimer heb ik altijd al wijs gevonden. Maar de prijsverschillen zijn echt exuberant groot soms. AD retail tov grey dealer/chrono 24.

En ik volg je ook wat Omega betreft. Ik heb een oude seventies speedmaster mark2, maar moest ik nu iets nieuw kopen in het betere segment 99% kans dat het opnieuw Omega is. Aan retail zou ik wel niet kopen, want de laatste keer ik in de luchthaven was zei de verkoopster dat ze een korting gaven ter hoogte van het btw bedrag.
 
Binnen Europa al sowieso niet. Daar betaal je BTW in het land waar je koopt. Buiten de EU kan dat wel, met de Voorwaarde dat je niet vergeet dat je bij aankomst in ons land de BTW moet voldoen.

Op Zaventem bvb geven ze gewoon een korting van net geen 18% om te doen alsof het zonder BTW is als je binnen Europa reist.
 
Ben normaal niet zot van Rolex maar de 122610LV vind ik de laatste tijd geweldig schoon. Ik dacht eens te kijken hoeveel dat kost. Ik dacht aan iets van 9k ofzo. Mai, vanaf 16k op de grijze markt/2dehands. En bij een AD waarschijnlijk niet aan te schaffen.

Dus ik ben eens aan het kijken naar een hommage. Steinhart maakt een redelijke goeie Kermit met hun Ocean 1 en is toch iets verschillend van een echte Sub. San Martin maakt eigenlijk een 1:1 met andere logo's en een SW200 movement... Toevallig nog iemand ideeën van horloges die er op lijken? En nee, dat geld uitgeven aan een echte is geen optie :p
Ik heb een Steinhart sub van een jaar of 8 terug denk ik. Heel tevreden mee. Het is wel een "hommage" of hoe je het ook wilt noemen inderdaad.

Tudor Black Bay Harrod's eventueel?
 
Die Harrod's vind ik zo vies groen :p. Steinhart heb ik al gehad, zijn idd heel goeie horloges voor het geld. Enige dat me toen nogal hard stoorde is dat de lugs erg recht zijn en niet meebuigen. En da's wel iets dat irriteert na een tijd.
 
Waarvoor staat 'AD' juist?
En als er gesproken wordt dat je iets niet 'retail' zou kopen, waar dan wel? Op tweedehands of zijn hier andere markten voor?
 
Ad staat voor authorized dealer, de officiële winkel waar dat merk mag verkocht worden.
Je hebt veel 'grijze dealers' die nemen een bepaalde hoeveelheid van de ad af zodat de ad aan zijn verkoop quota kan komen.
Hun prijzen liggen (uitgezonderd van Rolex, Ap, Pp) lager dan een ad.

M'n Breitling bv stond bij Jan Maes in Wijnegem aan 4500€ destijds. Ze wouden er een kleine korting op geven, maar deden nog moeilijk over dat. Dan moest ik al 100% zeker zijn dat ik deze bij hen kocht eer zie een bedrag wouden zeggen...
Toen bij 'timepiece bank' dezelfde gezien voor 2450€.
Dan is de keuze snel gemaakt, deze daar afgehaald en nog steeds zeer tevreden van.

Vaak ook grotere horloge liefhebbers dan 'verkopers' die er niets van af weten als het niet in de boekjes staat. Bij Jan Maes wist de verkoopster minder van dat horloge dan ik 😁🙈
 
Ai, zie voor het eerst deze thread, gevaarlijk !!
Ben sinds een jaar of 2 ook horloges beginnen aankopen

Collectie tot dusver :

Rolex Datejust Two Tone jubilee (Goud - 36mm :love2:)
Omega Seamaster Aqua Terra
Tag Heuer Aquaracer
Tissot Heritage Visodate
Hamilton Jazzmaster Regulator

En tvrouwtje heeft nog een Rado Diamaster Diamonds, Tissot en Tag Heuer
 
Eindelijk door de foto's te bewerken via een ander programma krijg ik ze geüpload...
Dus hierbij een storm aan recente foto's 🤣

EwsiIFq.jpeg


sR079bD.jpeg


c9KgGp6.jpeg


y2SWU8d.jpeg


OTCotK0.jpeg


KcADZV5.jpeg
 
Ook eens enkele foto’s genomen.
Snap niet hoe @xxxracexxx zo’n goede wrist shots neemt tbh :p
Niet speciaal bedoelt op @xxxracexxx maar blijkbaar moet je er altijd een tas koffie of whiskey naast zetten. Als dat niet lukt dan moet je zien dat het stuur van uw auto er duidelijk opstaat. Had dit al geschreven voor ik zijn laatste foto's zag trouwens :p

Maar het zijn wel hele mooie horloges en foto's.

Mijn holy grail is deze momenteel

Heb deze hier ook al zien passeren bij een forum member denk ik. Zou je daar nog veel korting op kunnen krijgen?
 
Terug
Bovenaan