Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Heb m'n Breitling ook van timepiece bank. Zeer tevreden van hen 👌

Als je tijd hebt moet je hun prijzen eens in het oog houden, deze fluctueren vaak naargelang de vraag. M'n moeder had interesse in een 'Mother of pearl' en op een week tijd steeg deze met ettelijke 100'en euro's...
Ook m'n avenger 2 gmt aan een extreem mooie prijs gekocht bij hen, paar dagen na mijn aankoop was deze plots duurder op de site.
 
https://www.chrono24.nl/breitling/c...el-bracelet-ab01343a1l1a1-new--id17609926.htm

Hij staat hier te koop via Timepeace Bank voor €6950. Adviesprijs website Breitling is €7900. Lijkt jullie dat een faire prijs?
Op hun eigen site is hij nog een €150-tal goedkoper trouwens.

 
Toen mijn moeder gestorven was, wou ik iets mooi geven aan mijn man. Ik had nog nooit ‘een cadeau’ kunnen doen. Is een Ballon Bleu van Cartier geworden, deze blauwe. Iets wat hij dan later kan doorgeven aan de oudste zoon. Echt heel mooi.

w1500_q80.jpg
 
Pff, foto's posten naar deze topic opgegeven...
Imgur, ImgBB,... Niks lukt om ze hier te krijgen.
Imgur wil niets meer uploaden en bij al die andere uploaders krijg ik foutmeldingen om de foto's hier te zetten! Ervoor lukte het wel, nu plots niet meer.

Dus wil je de nieuwste foto's volgen:
Instagram Racerke083
 
Nu het mij opgevallen is dat deze topic er ook is, eens informeren. Mijn pa heeft eigenlijk nooit horloges gedragen maar had deze van Omega vroeger van mijn grootmoeder gekregen. Ongeveer ca. 1980 moet dat geweest zijn, denkt hij.

Is dat nog iets waard? Na opwinden werkt ze nog wel. Ik vind ook niet meteen het specifiek type terug (zelf ook geen kenner).

 
Nu het mij opgevallen is dat deze topic er ook is, eens informeren. Mijn pa heeft eigenlijk nooit horloges gedragen maar had deze van Omega vroeger van mijn grootmoeder gekregen. Ongeveer ca. 1980 moet dat geweest zijn, denkt hij.

Is dat nog iets waard? Na opwinden werkt ze nog wel. Ik vind ook niet meteen het specifiek type terug (zelf ook geen kenner).

Zal rond de 300€ a 600€ hangen naar gelang deze nog een onderhoudje krijgt of niet.
 
Ben normaal niet zot van Rolex maar de 122610LV vind ik de laatste tijd geweldig schoon. Ik dacht eens te kijken hoeveel dat kost. Ik dacht aan iets van 9k ofzo. Mai, vanaf 16k op de grijze markt/2dehands. En bij een AD waarschijnlijk niet aan te schaffen.

Dus ik ben eens aan het kijken naar een hommage. Steinhart maakt een redelijke goeie Kermit met hun Ocean 1 en is toch iets verschillend van een echte Sub. San Martin maakt eigenlijk een 1:1 met andere logo's en een SW200 movement... Toevallig nog iemand ideeën van horloges die er op lijken? En nee, dat geld uitgeven aan een echte is geen optie :p
 
Die Certina biedt toch niet zoveel voor zijn geld vind ik. En de Rado gaat eerder naar Seiko-looks toe :unsure:

Yeh, 't is lastig eigenlijk. Is onmogelijk bijna exact hetzelfde model te kopen zonder dat je in namaakgebied komt. Het is echt de combinatie van die groene bezel, zwarte dial, de afmetingen, case en bracelet die het hem doen voor mij. Zodra je er iets aan verandert (gelijk die blokkerige hour markers op de Rado), meh... Maar 16k is echt teveel van het goeie :(
 
Die Certina biedt toch niet zoveel voor zijn geld vind ik. En de Rado gaat eerder naar Seiko-looks toe :unsure:

Yeh, 't is lastig eigenlijk. Is onmogelijk bijna exact hetzelfde model te kopen zonder dat je in namaakgebied komt. Het is echt de combinatie van die groene bezel, zwarte dial, de afmetingen, case en bracelet die het hem doen voor mij. Zodra je er iets aan verandert (gelijk die blokkerige hour markers op de Rado), meh... Maar 16k is echt teveel van het goeie :(
Spring eens binnen bij een AD? You never know…
 
Terug
Bovenaan