Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,8%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,5%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,9%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,9%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 23 10,5%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,7%

  • Totaal aantal stemmers
    219
Gewoon onder de kraan met water en Dreft. Met een oude tandenborstel wat schrobben over de (stalen/rubber) band.
Goed naspoelen en afdrogen dat de opgedroogde zeepresten geen kringen maken op de ar coating langs de buitenkant van het glas 😉
 
Rustige nachtshift op het werk, dan me maar eens nuttig bezig houden met foto's trekken 😁😆

IHNrWFO.jpg


kfuW7j2.jpg
 
Gisteren mijn Seiko SBGR083 verkocht. Eén van de mooiste horloges die ik ooit heb gezien (en gehad), maar wegens minder interesse in horloges toch maar weggedaan omdat iemand anders geïnteresseerd was in een overname. De kans is reëel dat ik op termijn nog andere horloges ga wegdoen aangezien ik het nu veel minder draag.
 
Misschien een domme vraag , maar waarom ineens minder een uurwerk dragen?Ik draag het nog alle dagen , zou me naakt voelen zonder.
 
Sinds het thuiswerken maart vorig jaar heb ik nog amper horloges gedragen. Ik werk thuis vanop een laptop wat het lastig maakt om met een horloge te werken, zeker diegenen met een metalen bracelet. Op werk vroeger kon ik een laptop inpluggen in een docking station en werken met een gewoon toetsenbord.

Daarnaast heb ik ook andere hobby's en interesses ontwikkeld zoals bijvoorbeeld reizen waar het dragen van duurdere horloges onverantwoord is. Dan denk ik dat het voor mij interessanter is om m'n duurdere horloges te verkopen en dat geld voor andere zaken te houden.
 
Sinds het thuiswerken maart vorig jaar heb ik nog amper horloges gedragen. Ik werk thuis vanop een laptop wat het lastig maakt om met een horloge te werken, zeker diegenen met een metalen bracelet. Op werk vroeger kon ik een laptop inpluggen in een docking station en werken met een gewoon toetsenbord.

Daarnaast heb ik ook andere hobby's en interesses ontwikkeld zoals bijvoorbeeld reizen waar het dragen van duurdere horloges onverantwoord is. Dan denk ik dat het voor mij interessanter is om m'n duurdere horloges te verkopen en dat geld voor andere zaken te houden.
Waarom zou op reis het dragen van een horloge onverantwoord zijn?
En over welke horloges hebben we het dan?
 
Misschien een domme vraag , maar waarom ineens minder een uurwerk dragen?Ik draag het nog alle dagen , zou me naakt voelen zonder.
Bij mij is dit uitslag op men handen door eczeem.
Bij goede momenten draag ik een horloge maar wanneer ik dit paar dagen aan een stuk doe dan komt er toch irritatie.
Op slechte momenten, zoals laatste jaar, kan ik dit zelfs geen paar uur verdragen.
Heb verschillende horloges met verschillende bandjes, met elke combinatie heb ik last.
 
Waarom zou op reis het dragen van een horloge onverantwoord zijn?
En over welke horloges hebben we het dan?
Het gaat dan over duurdere horloges. Met m'n goedkopere exemplaren zou ik minder moeite hebben, moest ik ze verliezen. Maar het is een én verhaal, het gaat niet alleen over reizen, maar bv. ook hiken waar ik geen horloge meer draag (omdat ze misschien beschadigd kunnen geraken) en interesse in het algemeen.
 
Het gaat dan over duurdere horloges. Met m'n goedkopere exemplaren zou ik minder moeite hebben, moest ik ze verliezen. Maar het is een én verhaal, het gaat niet alleen over reizen, maar bv. ook hiken waar ik geen horloge meer draag (omdat ze misschien beschadigd kunnen geraken) en interesse in het algemeen.
Toevallig geen AP in je verzameling die weg moet?
 
Sinds het thuiswerken maart vorig jaar heb ik nog amper horloges gedragen. Ik werk thuis vanop een laptop wat het lastig maakt om met een horloge te werken, zeker diegenen met een metalen bracelet. Op werk vroeger kon ik een laptop inpluggen in een docking station en werken met een gewoon toetsenbord.

Daarnaast heb ik ook andere hobby's en interesses ontwikkeld zoals bijvoorbeeld reizen waar het dragen van duurdere horloges onverantwoord is. Dan denk ik dat het voor mij interessanter is om m'n duurdere horloges te verkopen en dat geld voor andere zaken te houden.
Geef toe, dat kan je oplossen door zelf een docking station te kopen voor een fractie van de prijs van een horloge :)

Maar ik snap wel dat interesses veranderen, en er zijn ook een hoop locaties waar ik niet als Westerling wil rondlopen met meer dan het plaatselijke jaarloon aan mijn pols.
 
Bwa, hier 4 weken door Zuid-Amerika gereisd met mijn toen nog TT Sub, geen enkele keer lastig gevallen geweest en da’s toch een redelijk opvallend exemplaar. In Barcelona daarin tegen… nooit meer 😀
 
Hoe zit dat eigenlijk met horloges op de grey market? Ik weet dat het legaal is maar klopt het dat je dan geen garantie hebt? Als ik een 2de hands horloge koop kan ik de garantie toch ook overnemen? Is dat met doos en papieren erbij etc etc?

Is dat altijd betrouwbaar? Zijn dat altijd website of ook fysieke winkels? (welke?)
 
Heb je een aantal voorbeelden van ”verdelers”? Is dat altijd online? Ik zou een horloge toch eerst willen passen voor ik het koop.
 
Hoe zit dat eigenlijk met horloges op de grey market? Ik weet dat het legaal is maar klopt het dat je dan geen garantie hebt? Als ik een 2de hands horloge koop kan ik de garantie toch ook overnemen? Is dat met doos en papieren erbij etc etc?

Is dat altijd betrouwbaar? Zijn dat altijd website of ook fysieke winkels? (welke?)
Zit de fabrieksgarantie gewoon op, mogelijks is deze wel al paar maandjes lopende...

Heb m'n eerste grail bij timepiece_bank gekocht, zeer tevreden van 👌
 
Ik had de datum van aankoop op de garantie 😊

Gewoon passen in een echte winkel.. Op Chrono24 kan je de “grijze winkels” wel makkelijk vinden als je filtert op BE en nieuw/ongedragen. Hier ook goeie ervaring met TimepieceBank.
 
Terug
Bovenaan