Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Geen idee of hier Ferrari-liefhebbers zijn, maar heb toch de indruk dat het niet meer is zoals vroeger.

Herinner me de tijd op de vroegere Ferrari-webstore. Om de zoveel tijd gigantische kortingen in je bus...Het gekste wat ik ooit kunnen inslaan heb is een F1-horloge, die de maanden voordien geprijsd stond op 400 euro, kunnen kopen voor minder dan 100 euro. Die was kwalitatief vergelijkbaar met mijn andere horloges van rond de 300-400. 'Swiss made', mooi carbon backplate, heel knap afgewerkt met oog voor details en logo's op de juiste plekken. Het doosje waar de horloge inzat was zelfs kwalitatief top: metaal, groot, lederen kussentje...Schoonbroer heeft een horloge van 750 euro kunnen kopen voor een 400-en-nog-wat...toch altijd lichtelijk jaloers op geweest, was een knap ding.

En dan nu... Onlangs een 'standaard' horloge gekocht van rond 300 euro. Toen ik de verpakking open deed gaf het alles al weg. De horloge zat in een kleine kartonnen doos met logo, gewoon tussen 2 vellen karton gedrukt. Het horloge en de doos bulkt van de opschriften: Made in China/Made in Japan. Alhoewel best nog knap, het horloge, is er toch een duidelijk verschil met de vroegere reeksen (die evenveel kostten). Het oogt gewoon goedkoper aan, minder detail, de afwerking is beduidend minder top.

In het vervolg koop je beter op tweedehands een deftig exemplaar van een 5-tal jaar terug, pas op voor teleurstellingen.
 
Voor zover ik weet, worden die Ferrari-horloges in China gemaakt samen met de andere Fossils en Emporio Armani's van deze wereld. Niks mis mee, maar quality control is daar dikwijls niet de belangrijkste activiteit. Ik denk dus eerder dat dit toeval is dan een trend.
 
Iemand ervaring met smartwatches? Ik vind de Fossil Gen 5 of de Skagen Falster 3 (beiden in het zwart) wel enorm knap. Heb alleen schrik van de duur van de batterij.
 
Ik heb enkele jaren een smartwatch (Vivoactive) gedragen, nu ligt ze stof te vergaren. Dat had 2 voorname redenen:

-Afhankelijkheid. Ik begrijp het: Waarom draag je anders een smartwatch? Maar klaarblijkelijk moet je het dragen om het te beseffen. Ik kreeg het op den duur van die meldingen/trillingen. Trillen als je smartphone batterij leeg is, trillen als je batterij leeg is van je smartwatch, trillen bij oproepen en berichten...je kijkt er op den duur constant naar, want die hartslagmeter is ook wel leuk, niet? Je kijkt al behoorlijk wat naar je smartphone, met een smartwatch wordt het alleen maar meer. Meer schermkijken.

-Batterij: leuk...in het begin gaat dat ding bijna een week mee. Na 2-3 jaar zie je de autonomie kelderen als gek. Ik zat op het laatste bij te laden om de 3-4 dagen en toen werd ik het beu. Ik schakelde de bluetooth verbinding af en er kwamen terug enkele dagen bij, maar dan realiseer je je: ik kijk alleen nog maar naar dat ding om het uur te weten. Waarom dat niet terug een gewone horloge kopen? Dat heb ik gedaan, nog geen spijt van gehad.
 
Geen idee of hier Ferrari-liefhebbers zijn, maar heb toch de indruk dat het niet meer is zoals vroeger.

Herinner me de tijd op de vroegere Ferrari-webstore. Om de zoveel tijd gigantische kortingen in je bus...Het gekste wat ik ooit kunnen inslaan heb is een F1-horloge, die de maanden voordien geprijsd stond op 400 euro, kunnen kopen voor minder dan 100 euro. Die was kwalitatief vergelijkbaar met mijn andere horloges van rond de 300-400. 'Swiss made', mooi carbon backplate, heel knap afgewerkt met oog voor details en logo's op de juiste plekken. Het doosje waar de horloge inzat was zelfs kwalitatief top: metaal, groot, lederen kussentje...Schoonbroer heeft een horloge van 750 euro kunnen kopen voor een 400-en-nog-wat...toch altijd lichtelijk jaloers op geweest, was een knap ding.

En dan nu... Onlangs een 'standaard' horloge gekocht van rond 300 euro. Toen ik de verpakking open deed gaf het alles al weg. De horloge zat in een kleine kartonnen doos met logo, gewoon tussen 2 vellen karton gedrukt. Het horloge en de doos bulkt van de opschriften: Made in China/Made in Japan. Alhoewel best nog knap, het horloge, is er toch een duidelijk verschil met de vroegere reeksen (die evenveel kostten). Het oogt gewoon goedkoper aan, minder detail, de afwerking is beduidend minder top.

In het vervolg koop je beter op tweedehands een deftig exemplaar van een 5-tal jaar terug, pas op voor teleurstellingen.
Of je wacht op de Richard Mille Ferrari ;)
 
Ik ben nog altijd op zoek naar een horloge. Ben er eens een aantal gaan passen. De Breitling Chronomat stak er wel bovenuit. Deze met blauwe wijzerplaat: https://www.breitling.com/be-en/watches/chronomat/chronomat-b01-42/AB0134101C1/.

Heb ook enkele Omega's gepast waaronder de speedmaster pro moonwatch, maar die vond ik toch wat saai in real life in vergelijking met op foto.

Ik heb niet zo een grote pols dus 42mm is wel het max denk ik. Hebben jullie nog aanraders in de stijl van de Breitling Chronomat die ik kan overwegen?
 
Ik ben nog altijd op zoek naar een horloge. Ben er eens een aantal gaan passen. De Breitling Chronomat stak er wel bovenuit. Deze met blauwe wijzerplaat: https://www.breitling.com/be-en/watches/chronomat/chronomat-b01-42/AB0134101C1/.

Heb ook enkele Omega's gepast waaronder de speedmaster pro moonwatch, maar die vond ik toch wat saai in real life in vergelijking met op foto.

Ik heb niet zo een grote pols dus 42mm is wel het max denk ik. Hebben jullie nog aanraders in de stijl van de Breitling Chronomat die ik kan overwegen?
Heel mooi met die blauwe plaat 👌
Wel niet bij een ad kopen, want dan betaal je voor een breitling gemakkelijk 2000€ teveel 😉
 
Ook eens mijn horloge posten. Gekocht voor mn verjaardag enkele maanden geleden. In de komende jaren misschien een kleine verzameling van 5 tal horloges opbouwen.
 
Iemand ervaring met smartwatches? Ik vind de Fossil Gen 5 of de Skagen Falster 3 (beiden in het zwart) wel enorm knap. Heb alleen schrik van de duur van de batterij.
Ik draag een Garmin forerunner. Kan letterlijk niet meer zonder… die notificaties etc moet je echter zelf wat tweaken. Anders word je er idd gek van.
 
Iemand ervaring met smartwatches? Ik vind de Fossil Gen 5 of de Skagen Falster 3 (beiden in het zwart) wel enorm knap. Heb alleen schrik van de duur van de batterij.
Ik heb de Fossil Carlyle gen 5 sinds zaterdag. Mijn eerste smartwatch en ben er wel tevreden over. Alleen de batterij is een minpuntje, maar aan gezien ik er niet mee slaap, gaat het nog.
 
Terug
Bovenaan