Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,6%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,2%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 27 12,2%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 9,9%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,7%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,5%

  • Totaal aantal stemmers
    222
Mai, de thread was al ver gezonken. Het is dan toch een Steinhart geworden in mijn zoektocht naar een goedkope 126610LV :).
Het was bijna een San Martin geworden die meer eigenschappen overneemt maar goed, dan zit je met een half chinees uurwerk en weinig garantie voor meer geld.

6wRCges.jpg
 
Veel te diep, nog eens spam men met mijn IG foto's dan 😁😎💪

BGMgO5l.jpeg


cuLvNsb.jpeg


95LrpeK.jpeg




De Seiko Turtle PADI is ondertussen al onderweg naar een nieuwe eigenaar...

Voor volgend jaar wil ik er graag een Oris diver 65 voor in de plek 😊
Nice. Gewoon uit curiositeit, als je er zoveel hebt is het dan niet vervelend om altijd het uur goed te zetten als je een andere aandoet? Of gebruik je soms van die watch winders?
 
Heb m'n Breitling ook van timepiece bank. Zeer tevreden van hen 👌

Als je tijd hebt moet je hun prijzen eens in het oog houden, deze fluctueren vaak naargelang de vraag. M'n moeder had interesse in een 'Mother of pearl' en op een week tijd steeg deze met ettelijke 100'en euro's...
Ook m'n avenger 2 gmt aan een extreem mooie prijs gekocht bij hen, paar dagen na mijn aankoop was deze plots duurder op de site.

Hoe komt het dat de horloges bij timepiece bank goedkoper zijn dan bij AD?
 
Is een grijze dealer.
Ze kopen stock op bij de ad aan veel lagere prijzen zodat de ad aan z'n quota kan voldoen.
Iedereen blij zo. De ad dat hij steeds aan zijn quota kan blijven voldoen en de grijze dealer die aan mooie prijzen wereldwijd (vaak is een grijze een online shop) kan verkopen.

Voor veel merken is de grijze goedkoper, maar evengoed voor bv Rolex, PP, AP ed is de grijze dealer fors duurder maar kan vaak wel snel leveren zonder wachtlijsten...

Vaak zie je de prijs bij een grijze fluctueren naargelang vraag en aanbod. M'n Breitling zag ik op een maand tijd paar 100€ schommelen.
 
Nog eens een macro shot geprobeerd met de seamaster 😊
avt6KFM.jpeg


Een nieuw armbandje voor bij de Prince is ook aangekomen, wordt deze iets meer casual 😎
L7N0g8V.jpeg


En een custom bandentool voor de Prince (op vakantie was mijn pols savonds dikker dan smorgens, dus telkens een gaatje in de sluiting verstellen). Mooi project van horlogeforum.nl, volledig titanium gemaakt met bergeon inserts...
ZDFkDwV.jpeg


En nog één foto voor de reeks af te sluiten met een koffie 🤣
mRb8u09.jpeg
 
Toffe thread, het wordt hier ook nog eens tijd voor een nieuwe horloge (see what I did there?).

Welke merken vallen onder 'kwalitatief'? Nu heb ik een 'Fossil' en ik ben daar ook wel content van. Ze heeft al serieus wat meegemaakt en ziet er nog goed uit.
 
Met Seiko, Tissot, Certina, Hamilton kan je in het lager segment niets mis doen. Zolang je weg blijft van Armani, Daniel wellington en consoorten kan je niveel mis doen 😊
 
Die tudor prince day date is erg mooi en ook leuke macro shot van de seamaster met die blauwe en groene lume!

Ikzelf heb een Davosa Ternos Ceramic als goedkoop alternatief voor de Submariner, iets duurder dan Steinhart. Eigenlijk best tevreden mee na meerdere jaren. :)
 
En een custom bandentool voor de Prince (op vakantie was mijn pols savonds dikker dan smorgens, dus telkens een gaatje in de sluiting verstellen). Mooi project van horlogeforum.nl, volledig titanium gemaakt met bergeon inserts...
Zoveel last van? Ik merk dat ook wel maar moet zeggen dat mijn jubilee bracelet daar toch wat in meewerkt.
Lastiger is op dagen dat ik precies magerder sta en het bandje helemaal los zit.
 
Deze zomer op vakantie toch wel een verschil tov de eerste dagen en de laatste dagen... Warmte, veel alcohol gedronken en gigantisch veel gegeten helpen natuurlijk ni 🙈😁

Gebruikte de oorbel van m'n vrouw om de kleinverstelling van de sluiting aan te passen en daar dient dit tooltje volgende vakantie goed voor 😊

Mede dat het een mooi iets is dat dankzij het horloge forum tot stand is gekomen. Titanium met bergeon inserts, gaat nooit stuk 😎
 
Iemand aanraders voor goede Belgische merken? Ik vind wat zaken als Pontiac, Jules&Fils, Artuur of Fjordson die nog schone modellen hebben, vind ik. Maar dat lijken mij vooral internet direct merken en is moeilijk in te schatten hoe die horloges er int echt uitzien qua afwerking en dergelijke.
 
Terug
Bovenaan