Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West

Hoe werkt dat eigenlijk. Als je de PS4 versie in je PS5 steekt, downloadt hij dan automatisch de PS5 versie? En heb je de cd dan nog nodig om de game te spelen of is het dan volledig digitaal?
Uiteraard heb je de disc nog steeds nodig aangezien je die anders gewoon terug zou kunnen verkopen.

Hoe werkt dat eigenlijk. Als je de PS4 versie in je PS5 steekt, downloadt hij dan automatisch de PS5 versie? En heb je de cd dan nog nodig om de game te spelen of is het dan volledig digitaal?

Ik weet het niet meer vanbuiten, maar ik meen dat er eerst gewoon vanuit gegaan wordt dat je de PS4 versie hebt, en die dan ook geïnstalleerd wordt dmv de backward compatibility. De PS5 versie is dan een expliciete aankoop/upgrade (Option knop indrukken op de PS4 tegel en dan Versies klikken). Het is alleszins al veel verbeterd in vergelijking met de begindagen waar het een rommeltje was en mensen zelfs niet doorhadden dat ze van een spel de PS4 versie aan het spelen waren.
En ja, ook met de PS5 versie moet je dan toch telkens zorgen dat je PS4 schijfje inzit, anders zou je gewoon het PS4 schijfje kunnen verkopen na de upgrade. Overigens wordt elk spel volkomen digitaal afgespeeld, en dient de schijf (na install) nog puur om te checken of je het schijfje wel hebt.

Uiteraard heb je de disc nog steeds nodig aangezien je die anders gewoon terug zou kunnen verkopen.
Dat leek met inderdaad logisch
Ik weet het niet meer vanbuiten, maar ik meen dat er eerst gewoon vanuit gegaan wordt dat je de PS4 versie hebt, en die dan ook geïnstalleerd wordt dmv de backward compatibility. De PS5 versie is dan een expliciete aankoop/upgrade (Option knop indrukken op de PS4 tegel en dan Versies klikken). Het is alleszins al veel verbeterd in vergelijking met de begindagen waar het een rommeltje was en mensen zelfs niet doorhadden dat ze van een spel de PS4 versie aan het spelen waren.
En ja, ook met de PS5 versie moet je dan toch telkens zorgen dat je PS4 schijfje inzit, anders zou je gewoon het PS4 schijfje kunnen verkopen na de upgrade. Overigens wordt elk spel volkomen digitaal afgespeeld, en dient de schijf (na install) nog puur om te checken of je het schijfje wel hebt.
Thanks.

Van mij mag een briljante AAA-game gerust 70-80 euro kosten. We betalen al 10 jaar €60 en de games worden alleen maar groter en complexer.
Maar dat een digitale game uit te store meer kost dan een fysieke kopie bij de lokale gameboer, is toch echt een schande.
Ik begrijp dat ze anders de fysieke winkels zouden kapot concurreren maar dat is toch echt iets dat niet klopt. T scheelt bijna €20 via een random Hollandse webshop en dat wordt dan nog is aan de deur geleverd én je verkoopt dat spel een maand later weer door voor 80% van de prijs. Kost dus makkelijk €50 meer om het milieu wat te sparen.

Onlangs deel 1 begonnen in anticipatie van deze.. en het is me toch maar zeer euhm, "vanilla". Grafisch top wel, maar qua gameplay en world building zo basic en ook teveel geforceerd verhaal wat altijd wel gepaard gaat met de grote producties. Absoluut niet mijn ding.

Ik heb deel 1 bijna afgerond en ik ben echt gecharmeerd door de wereld maar het is toch allemaal iets te veel net niet. Combat is desondanks het repetitief is, best leuk.

Kan iemand me zeggen (zonder iets te spoilen over HZD aub), hoe het nu gesteld is bijvoorbeeld met de dialogen met NPC's, nog steeds houterig en inspiratieloos of hebben ze dat verbeterd? Buiten Erend en Rost moet ik eigenlijk al eens goed nadenken, welke "memorabele" NPC's er nog waren.

Ik heb deel 1 bijna afgerond en ik ben echt gecharmeerd door de wereld maar het is toch allemaal iets te veel net niet. Combat is desondanks het repetitief is, best leuk.

Kan iemand me zeggen (zonder iets te spoilen over HZD aub), hoe het nu gesteld is bijvoorbeeld met de dialogen met NPC's, nog steeds houterig en inspiratieloos of hebben ze dat verbeterd? Buiten Erend en Rost moet ik eigenlijk al eens goed nadenken, welke "memorabele" NPC's er nog waren.
Dat laatste zou één van de punten zijn die het meest verbeterd zijn in FW.

Tegen een game collector zeggen ik snap niet waarom mensen games bij houden 😅 opening pandora's box.

Ik snap niet dat sommige mensen anderen hun hobby's niet snappen... Ik heb ook soms dingen bij iemand anders die ik niet "snap", maar als zij dat leuk vinden hoef ik dat ook niet te "snappen". Het belangrijkste is dat je snapt dat niet iedereen hetzelfde is en dat iedereen andere dingen leuk vind om te doen. Deez, hoeveel keer kunt ge snappen gebruiken.

Er van uit gaan dat iemand een game maar één keer speelt is ook gewoon je eigen beeld spiegelen aan dat van anderen. Ik speel veel games meer dan één keer, wat eigenlijk best wel suckt want dat helpt mijn backlog niet. Dat ter zijde snap ik perfect waarom mensen die gewoon graag gamen en games eens ervaren het gewoon kopen/spelen/verkopen etc etc. Niet alleen financieel maar ook ruimtelijk slim gezien, zou dat misschien ook wel doen moest ik niet into collecting zijn. Maar ik heb maar één hobby, gamen en mijn games verzamelen en ook retro stuf kopen. Ik heb hier dan ook een aparte ruimte voor, helemaal ingericht ter ontspanning en uitstalling van mijn hobby. Voor sommigen is dit misschien raar, maar ik vind het dan bv raar dan anderen wekelijks geld op roken en drinken op café etc. Anderen gaan graag naar de voetbal wat ook veel geld kost, naft, drinken abo, .. of zelf sporten beoefenen kost ook veel geld soms, krijg je toch ook niks van terug... Mensen die card games spelen, kopen elke keer nieuwe kaarten etc, comic book of manga readers, Board game spelers, lego verzamelaars. Zijn allemaal zaken die je ook kan kopen en verkopen, of zelf lenen/huren. Iedereen heeft daar toch zijn eigen visie over hoe hij dat wil doen en wat hij of zij waard vind.

Zoals ik denk ik al zei, als er één iets niet te snappen valt, dan is het hoe sommige mensen niet kunnen snappen dat hun eigen visie niet voor iedereen de correcte is en vooral dat zij niet kunnen in zien dat andere mensen misschien dingen graag anders doen dan hun.
game collector zijn is wel nog iets anders dan zoals de meeste mensen het doen en die spellen gewoon ergens in een kast smijten ipv ze tentoon te stellen. Dat vind ik nu ook nog wel cool. Zeker als er ook nog collectors editions bijzitten enz

Vond ik ook wel het grootste minpunt van HZD. Wat ik van de video-reviews zag, zijn de animaties en conversaties van de NPCs wel een heel pak verbeterd. Al las ik in een van de meer 'slechte' reviews dat sommige NPCs gewoon veel te veel praten :).
Bizar genoeg vond ik (opnieuw volgens wat ik in reviews zag) eigenlijk Aloy duidelijk mindere goede animaties hebben dan de NPCs.

game collector zijn is wel nog iets anders dan zoals de meeste mensen het doen en die spellen gewoon ergens in een kast smijten ipv ze tentoon te stellen. Dat vind ik nu ook nog wel cool. Zeker als er ook nog collectors editions bijzitten enz
Ja, misschien dat sommige ze beter terug verkopen nadien. Maar ken ook veel mensen die zich daar gewoon niet graag mee bezig houden. Of erger, uit gemak ze binnen brengen bij GM of zo, kwestie van veel geld weg te gooien. Ik zou soms ook bete de collectie wat in kleinen, maar anderzijds denk ik dan, kheb atm geen geldproblemen en het staat niet in de weg, dus meeh ik hou het nog wel even :p

hahaha. Nvm. Ik zat nog op pagina 13 toen ik op men telefoon wou reageren op de vraag van lemme. Man man man

Als ik toch 1 minpuntje moet geven over de graphics.

Enkel het haar ingame kan wel beter. En jammer dat het door je boog enz gaat.

Voor de rest allemaal top!

die geluiden van de thunderjaw of hoe die t-rex robot ook heet van de eerste, hopelijk hebben ze die gehouden. daar kreeg ik dus echt een spontane rilling van de eerste keer dat ik die hoorde, zo.

die geluiden van de thunderjaw of hoe die t-rex robot ook heet van de eerste, hopelijk hebben ze die gehouden. daar kreeg ik dus echt een spontane rilling van de eerste keer dat ik die hoorde, zo.

Idd qua geluid was de eerste top. Die glinthawks vindk ook zalig als die zo zitten te rusten op zo’n rots

Ik zou soms ook bete de collectie wat in kleinen, maar anderzijds denk ik dan, kheb atm geen geldproblemen en het staat niet in de weg, dus meeh ik hou het nog wel even :p

Niet enkel dat, maar ook het feit dat je bijna niets meer krijgt voor oude games. Bij DVDs is het nog erger trouwens. DVDs die nieuw nog te krijg zijn voor €10 mag je blij zijn als je er een euro voor krijgt tweedehands. Ga deze week nog een doos met dubbels naar de kringloopwinkel brengen :p.
Moet ook toegeven dat toen ik verzamelwoede van games had, dit voor 90% tweedehandsgames waren, dus echt veel geld heb ik er eigenlijk niet in gestopt. DVDs daarentegen, daar hebben we serieus wat geld aan verbrand (5-cijfer bedrag for sure).

Om dan terug on-topic te gaan. Ik was eigenlijk niet van plan om HFW full-price te kopen. Ik koop mijn meeste games eigenlijk bijna altijd in de Sales, jaren na release :p. HZD heb ik bvb eind 2019 gekocht/gespeeld, terwijl die ook al van bij aankondiging op mijn radar stond. Moet wel zeggen met de hype nu, en dan nog die LEGO set, ga ik nu wel zo lang niet meer kunnen wachten, denk ik. Verder is er ook het risico op spoilers eigenlijk. Da's het voordeel van games pas jaren later te spelen, als je al een spoiler gelezen hebt, ben je die tegen dan al lang vergeten (toch op mijn leeftijd) :D.

Niet enkel dat, maar ook het feit dat je bijna niets meer krijgt voor oude games. Bij DVDs is het nog erger trouwens. DVDs die nieuw nog te krijg zijn voor €10 mag je blij zijn als je er een euro voor krijgt tweedehands. Ga deze week nog een doos met dubbels naar de kringloopwinkel brengen :p.
Moet ook toegeven dat toen ik verzamelwoede van games had, dit voor 90% tweedehandsgames waren, dus echt veel geld heb ik er eigenlijk niet in gestopt. DVDs daarentegen, daar hebben we serieus wat geld aan verbrand (5-cijfer bedrag for sure).

Om dan terug on-topic te gaan. Ik was eigenlijk niet van plan om HFW full-price te kopen. Ik koop mijn meeste games eigenlijk bijna altijd in de Sales, jaren na release :p. HZD heb ik bvb eind 2019 gekocht/gespeeld, terwijl die ook al van bij aankondiging op mijn radar stond. Moet wel zeggen met de hype nu, en dan nog die LEGO set, ga ik nu wel zo lang niet meer kunnen wachten, denk ik. Verder is er ook het risico op spoilers eigenlijk. Da's het voordeel van games pas jaren later te spelen, als je al een spoiler gelezen hebt, ben je die tegen dan al lang vergeten (toch op mijn leeftijd) :D.
Idem, ik koop ook ver alles used, denk dak het hier al eens ergens gezet had. Heb nog maar 3 van de 12 of 13 PS5 games full price gekocht.
Demon's ( samen met mijn PS5 ), Horizon omdat ik de SE heb besteld en Elden Ring vanwege de CE versie. Alle andere games waren max €35 ofwel nieuw ofwel used. Er zijn toch zodanig veel games dat ik niet in zie waarom ik alles day one zou kopen, kan dat toch niet spelen. Dus een goeie planning en keuzes helpen je veel geld te besparen. Los van dat staat hier hoe dan ook om veel geld games boven. Gaat ook meer dan 5 getallen zijn. Retro heb ik minder uitgegeven dan dat het waard is, sowieso. Bij de current/new/next gen zal ik meer uitgegeven hebben dan het nog waard is, maar dat komt ook gewoon omdat die waarde zelf al koop je de games goedkoop, uiteindelijk toch in elkaar zakt. Je kan nog elke PS4 game gekocht hebben voor 30 euro, nu met de PS5 is alles mss nog 15-20 euro waard max. It is what it is...

Ook terug on topic en uw reactie, ik ben ook wel iets meer hyped geworden voor Horizon door die Lego set hahaha. Maar ook omdat ik nu weet dat de game niet overdreven lang is en easy en snel te platten valt. Ik complete graag al men games en bij die open world games hou ik altijd mijn hart wat vast omdat je niet weet hoe ver het gaat (Assassins Creed bv..) Dus nu ik weet dak ik gewoon men ding kan doen en beetje free roamen en daarmee de kous af is, ben ik wel blij. De extra tijd om niet alles te moeten doen kan ik steken in het bouwen van de coole Lego set

Ik koop zelf ook nog ZEER weinig op release. HZD heb ik een maand later gekocht, God Of War ook een maand, RDR2 op release (en dat was persoonlijk een teleurstelling) en dan nu HFW. Maar daarvoor? Dan moet ik al terug naar GTA V in 2013.

En qua spoilers... Ik vergeet zo veel, maar ik heb een probleem dat ik ZO dingen gewoon niet vergeet. Vermoedelijk omdat ik op dat moment besef hoe belangrijk die spoiler is :D

Ook terug on topic en uw reactie, ik ben ook wel iets meer hyped geworden voor Horizon door die Lego set hahaha. Maar ook omdat ik nu weet dat de game niet overdreven lang is en easy en snel te platten valt. Ik complete graag al men games en bij die open world games hou ik altijd mijn hart wat vast omdat je niet weet hoe ver het gaat (Assassins Creed bv..) Dus nu ik weet dak ik gewoon men ding kan doen en beetje free roamen en daarmee de kous af is, ben ik wel blij. De extra tijd om niet alles te moeten doen kan ik steken in het bouwen van de coole Lego set

De reviews die ik gezien heb, noemen het nochtans een massive game en leggen echt nadruk op hoe lang de game zou kunnen duren. Did I miss something?

Laatst bewerkt:
Heb gisteren de PS4-versie besteld via Mediamarkt en die is net aangekomen.
Spel installeert ook en op het eerste zicht kan ik gewoon spelen... straf :)

Ik zie wel nergens de optie voor de PS5-upgrade te doen, misschien dat die pas 18 februari beschikbaar wordt ofzo?

Terug
Bovenaan