Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West

Tussen lvl 10 en 20 is het wat doorzetten nadien speelde hij heel goed( de eerste ) Ga hem wel halen dankzij die actie maar het is nog zo kort geleden dat ik de eerste bijna 100% heb

Forumkonijn heeft Horizon Forbidden West bijgewerkt met een nieuwe update:

Horizon Forbidden West -review

Lees onze review via onderstaande link:

Lees meer over deze update...

Ja tuurlijk, daarom dat ik ook zeg, dat ik liever 10 euro meer betaald, daarom niet een ander ofc.

Toch wel een rare reden eigenlijk. Want eens de upgrade gebeurd is, is er volgens mij totaal geen verschil meer tussen het spel spelen met het PS4 schijfje of het PS5 schijfje. In beide gevallen moet immers sowieso de hele game op SSD geinstalleerd worden. Dus om nu voor die eenmalige stap van upgrade 10 euro meer te willen betalen ?!
Dan kan ik nog beter begrijpen dat iemand 10 euro meer wil geven gewoon om een PS5 doosje en schijf te hebben.

Ik vind overigens nog altijd dat wie in zo'n geval een PS5 versie koopt, eigenlijk gewoon in 't zak gezet wordt. Want wie de PS4 versie koopt, kan het spel zowel op PS4 als PS5 spelen en krijgt dus meer waar voor zijn geld dan wie de PS5 versie koopt. Maar wellicht ben ik wat biased omdat ik ook nog altijd een PS4 heb (in andere ruimte).

Toch wel een rare reden eigenlijk. Want eens de upgrade gebeurd is, is er volgens mij totaal geen verschil meer tussen het spel spelen met het PS4 schijfje of het PS5 schijfje. In beide gevallen moet immers sowieso de hele game op SSD geinstalleerd worden. Dus om nu voor die eenmalige stap van upgrade 10 euro meer te willen betalen ?!
Dan kan ik nog beter begrijpen dat iemand 10 euro meer wil geven gewoon om een PS5 doosje en schijf te hebben.

Ik vind overigens nog altijd dat wie in zo'n geval een PS5 versie koopt, eigenlijk gewoon in 't zak gezet wordt. Want wie de PS4 versie koopt, kan het spel zowel op PS4 als PS5 spelen en krijgt dus meer waar voor zijn geld dan wie de PS5 versie koopt. Maar wellicht ben ik wat biased omdat ik ook nog altijd een PS4 heb (in andere ruimte).
Ik koop altijd de ps4 versie van een ps5 game als dat spel een gratis upgrade krijgt. Waarom zou ik meer betalen. En het verkoopt ook makkelijker omdat meer mensen een ps4 hebben

Ik snap dat mensen het doen eh, de drie grootste redenen om het te doen zijn:
- Je hebt een PS4 en PS5 en speelt nog op beide, dus ge kunt op beide installeren en als de Save file goed synced is da chill.
- Ge hebt nog geen PS5 en wilt nu al spelen en later voort doen op PS5
- Ge wilt u 10 euro besparen

Waarom ik het niet wil doen:
- Ik ben niet van plan het op PS4 te spelen
- Als je via een PS4 disc een PS5 upgrade download en installeert dan komt naast die PS5 tile telkens op je home screen die PS4 versie als die disc er in zit wat ik echt irritant vind.
- Als je de game upgrade maak je gebruik van de online service om de PS5 versie te installeren terwijl bij de PS5 versie het op de disc staat zelf
- Ik ben naast gamer ook collector en ik hecht veel belang aan domme details, deze game komt uit in het PS5 era en ik wil dus ook deze versie, PS4 is voor mij over and out, tenzij voor games dat ik nog niet heb voor PS4, maar ik koop niks NIEUW meer voor PS4.

Deze redenen zijn voor andere misschien niet die 10 euro waard, maar voor mij persoonlijk wel. Ik heb er dan ook niks op tegen dat anderen dit doen, in tegendeel, als u dat allemaal niet boeit, ge zou dom zijn 10 euro meer te betalen. Maar mij boeit dat persoonlijk wel. Hier gaat maandelijks geld naar buiten voor games, die 10 euro gaat hem het verschil voor mij niet meer maken op dit moment. Ik let op andere manier op mijn uitgaven, denk dat Horizon een van de enige games is die ik zelf nieuw koop naast Demon's Souls en Elden Ring CE. Alle andere PS5 games heb ik max 35 euro voor betaald, dus ja deze keer eens 10 euro meer geven voor een versie die ik liever heb en makkelijker vind, ookal is het mss de 10 euro niet waard, is voor mij toch de betere optie. Maar dat hoeft niet zo te zijn voor anderen

Laatst bewerkt:
Ik koop altijd de ps4 versie van een ps5 game als dat spel een gratis upgrade krijgt. Waarom zou ik meer betalen. En het verkoopt ook makkelijker omdat meer mensen een ps4 hebben
Ja kijk ook dit is voor mij niet van toepassing, ik verkoop mijn games niet.

Echt EXACT bunkerbuddy zijn visie. Vrijdag ook HFW op PS5 gewoon.
Speelt ook mee dat het Horizon is. HZD is echt mijn favoriete game van de laatste tien jaar ofzo en dan heb ik er wel wat meer voor over dan bvb een Ghost Of Tsushima waar ik me gewoon de PS4 versie zie kopen idd.

Ja kijk ook dit is voor mij niet van toepassing, ik verkoop mijn games niet.
ik snap eigenlijk nooit goed waarom mensen hun games bijhouden die ze nooit nog opnieuw spelen. Gewoon om die doosjes te hebben? Waarom niet spel verkopen en daarmee een nieuw kopen. Spaar je veel geld mee uit. Moest je het opnieuw willen spelen dan koop je het dan wel opnieuw

ik snap eigenlijk nooit goed waarom mensen hun games bijhouden die ze nooit nog opnieuw spelen. Gewoon om die doosjes te hebben? Waarom niet spel verkopen en daarmee een nieuw kopen. Spaar je veel geld mee uit. Moest je het opnieuw willen spelen dan koop je het dan wel opnieuw
Tegen een game collector zeggen ik snap niet waarom mensen games bij houden 😅 opening pandora's box.

Ik snap niet dat sommige mensen anderen hun hobby's niet snappen... Ik heb ook soms dingen bij iemand anders die ik niet "snap", maar als zij dat leuk vinden hoef ik dat ook niet te "snappen". Het belangrijkste is dat je snapt dat niet iedereen hetzelfde is en dat iedereen andere dingen leuk vind om te doen. Deez, hoeveel keer kunt ge snappen gebruiken.

Er van uit gaan dat iemand een game maar één keer speelt is ook gewoon je eigen beeld spiegelen aan dat van anderen. Ik speel veel games meer dan één keer, wat eigenlijk best wel suckt want dat helpt mijn backlog niet. Dat ter zijde snap ik perfect waarom mensen die gewoon graag gamen en games eens ervaren het gewoon kopen/spelen/verkopen etc etc. Niet alleen financieel maar ook ruimtelijk slim gezien, zou dat misschien ook wel doen moest ik niet into collecting zijn. Maar ik heb maar één hobby, gamen en mijn games verzamelen en ook retro stuf kopen. Ik heb hier dan ook een aparte ruimte voor, helemaal ingericht ter ontspanning en uitstalling van mijn hobby. Voor sommigen is dit misschien raar, maar ik vind het dan bv raar dan anderen wekelijks geld op roken en drinken op café etc. Anderen gaan graag naar de voetbal wat ook veel geld kost, naft, drinken abo, .. of zelf sporten beoefenen kost ook veel geld soms, krijg je toch ook niks van terug... Mensen die card games spelen, kopen elke keer nieuwe kaarten etc, comic book of manga readers, Board game spelers, lego verzamelaars. Zijn allemaal zaken die je ook kan kopen en verkopen, of zelf lenen/huren. Iedereen heeft daar toch zijn eigen visie over hoe hij dat wil doen en wat hij of zij waard vind.

Zoals ik denk ik al zei, als er één iets niet te snappen valt, dan is het hoe sommige mensen niet kunnen snappen dat hun eigen visie niet voor iedereen de correcte is en vooral dat zij niet kunnen in zien dat andere mensen misschien dingen graag anders doen dan hun.

Laatst bewerkt:
- Als je de game upgrade maak je gebruik van de online service om de PS5 versie te installeren terwijl bij de PS5 versie het op de disc staat zelf
- Ik ben naast gamer ook collector

Dat eerste punt geldt tegenwoordig al lang niet meer. Zoals ik al zei, denk ik dat er gewoon evenveel, of zelfs hetzelfde gedownloadt wordt, als je nu de PS4 dan wel de PS5 game insteekt. Bij bijna elke game die uitkomt zit je al met een day 1 patch aan je been. En ik dacht dat er zelfs al games zijn (welliswaar op XBox) nu waarbij er op de schijf eigenlijk niets meer staat en nog louter dient als ownership tool. En dat zal in de toekomst enkel maar meer voorkomen.

Voor de rest kan ik je wel volgen, en ook hier grote game collector, maar ik ben wel al lang afgestapt van alles fysiek te willen, want een schijfje hebben is niet langer garantie dat je een spel over 10 jaar nog zal kunnen spelen. En die duizenden games, DVDs en BluRays nemen ook gewoon een hoop plaats in, en zoals @hummel wel opmerkt staat dat daar toch allemaal maar te staan (wat natuurlijk ook wel een beetje de definitie van collector is :p). Ik herkijk zelfs regelmatig films gewoon via Netflix, Prime... zelfs als ik ze op DVD heb (ook wel omdat het via streaming minstens 1080p is). Voor games te herspelen heb ik overigens gewoon niet eens de tijd meer, zelfs al staan er nog altijd een achttal consoles gewoon aangesloten en klaar om gespeeld te worden.

Dat eerste punt geldt tegenwoordig al lang niet meer. Zoals ik al zei, denk ik dat er gewoon evenveel, of zelfs hetzelfde gedownloadt wordt, als je nu de PS4 dan wel de PS5 game insteekt. Bij bijna elke game die uitkomt zit je al met een day 1 patch aan je been. En ik dacht dat er zelfs al games zijn (welliswaar op XBox) nu waarbij er op de schijf eigenlijk niets meer staat en nog louter dient als ownership tool. En dat zal in de toekomst enkel maar meer voorkomen.

Voor de rest kan ik je wel volgen, en ook hier grote game collector, maar ik ben wel al lang afgestapt van alles fysiek te willen, want een schijfje hebben is niet langer garantie dat je een spel over 10 jaar nog zal kunnen spelen. En die duizenden games, DVDs en BluRays nemen ook gewoon een hoop plaats in, en zoals @hummel wel opmerkt staat dat daar toch allemaal maar te staan (wat natuurlijk ook wel een beetje de definitie van collector is :p). Ik herkijk zelfs regelmatig films gewoon via Netflix, Prime... zelfs als ik ze op DVD heb (ook wel omdat het via streaming minstens 1080p is). Voor games te herspelen heb ik overigens gewoon niet eens de tijd meer, zelfs al staan er nog altijd een achttal consoles gewoon aangesloten en klaar om gespeeld te worden.
Het klopt dat hoe verder en verder we in de toekomst gaan dat collecting meer en meer iets zal worden voor retro. New en next gen collecting is bij mij ook al meer afgezwakt, dat zie ik aan mijn collectie, met elke nieuwe generatie heb ik minder games. één omdat ik er minder speel dan vroeger, twee er minder uit komen, maar ook omdat er vaker al eens games niet meer fysiek uit komen. Xbox en MS schieten hiermee zelf de hoofdvogel af want door hun GP service heb ik besloten mijn game collectie van Xbox te stoppen na de 360. Zeker omdat ik toch meer into PS en Nintendo ben dan MS/Xbox. Voor mij hoeft het niet meer dat ik dan 5 games koop voor xbox, ik heb me gewoon GP genomen en speel de games dat ik wil spelen wel op die manier terwijl ik momenteel nog verder collect voor PS en Switch ( zolang het nog duurt ).

Hoe werkt dat eigenlijk. Als je de PS4 versie in je PS5 steekt, downloadt hij dan automatisch de PS5 versie? En heb je de cd dan nog nodig om de game te spelen of is het dan volledig digitaal?

Terug
Bovenaan