Hoofdpijn/spanningshoofdpijn/migraine

@Visenya een vriendin van mij is bijna migrainevrij geworden door andere anticonceptie.

Ook ik moet een ontstekingsremmer nemen bij een aanval (diclofenac), gecombineerd met sumatriptan.
Geen idee of je bij hormonale migraine dat beter bespreekt met een neuroloog of gynaecoloog maar een afspraak voor jezelf boeken bij de huisarts kan al een goeie start zijn! 😉
 
@Visenya een vriendin van mij is bijna migrainevrij geworden door andere anticonceptie.

Ook ik moet een ontstekingsremmer nemen bij een aanval (diclofenac), gecombineerd met sumatriptan.
Geen idee of je bij hormonale migraine dat beter bespreekt met een neuroloog of gynaecoloog maar een afspraak voor jezelf boeken bij de huisarts kan al een goeie start zijn! 😉
De pil die ik nu heb (Zoely), is me voorgeschreven door mijn migraine. Tijdens en vlak na mijn zwangerschap, toen ik de minipil nam, had ik amper last, maar ja, de hormonale winkel ligt dan sowieso overhoop. Soit, kans dat we binnen de maand weer bij de huisarts zitten voor de dochter is groot, nu enkel me nog herinneren dat ik er iets over ging zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen ook al meer dan een maand (sinds eind juli, begin augustus), constant serieus hoofdpijn. Soms is het eens een dag wat minder, of een aantal uren beter, maar in heel die tijd nooit een moment zonder hoofdpijn.

Dat is echt om zot van te worden, ik heb dat jaren terug nog maanden aan een stuk gehad, maar kan nu totaal niet begrijpen hoe ik dat toen zo lang uitgehouden heb.
 
Ondertussen ook al meer dan een maand (sinds eind juli, begin augustus), constant serieus hoofdpijn. Soms is het eens een dag wat minder, of een aantal uren beter, maar in heel die tijd nooit een moment zonder hoofdpijn.

Dat is echt om zot van te worden, ik heb dat jaren terug nog maanden aan een stuk gehad, maar kan nu totaal niet begrijpen hoe ik dat toen zo lang uitgehouden heb.
Er zijn natuurlijk verschillende soorten hoofdpijn en dat van verschillende sterktes.

Best is om eerst via de huisarts te passeren en indien nodig daarna naar een neuroloog om de oorzaak vast te kunnen stellen èn een behandelplan.
Een maand continu hoofdpijn hebben is veel te lang om "niets mee te doen".
 
Er zijn natuurlijk verschillende soorten hoofdpijn en dat van verschillende sterktes.

Best is om eerst via de huisarts te passeren en indien nodig daarna naar een neuroloog om de oorzaak vast te kunnen stellen èn een behandelplan.
Een maand continu hoofdpijn hebben is veel te lang om "niets mee te doen".
Ik zit al langer met hoofdpijn, zware hoofdpijn zelfs, in 2012 - 2013 was het zo erg dat ik bijna niet meer sliep, dat heeft toen maanden lang geduurd. Toen heeft de huisarts mij uiteindelijk doorverwezen naar een neuroloog. Na verschillende onderzoeken was de conclusie, migraine (de woorden van de neuroloog waren "migraine achtig hoofdpijn", wat dat ook moge betekenen).
Ik neem daarvoor propranolol 160mg (inderal retard), begonnen met een lage dosis en opgebouwd naar die 160 mg, dat heeft jaren goed gewerkt en heb zelfs lang zo goed als totaal geen hoofdpijn meer gehad.
In 2020 na het eerste corona vaccin was die hoofdpijn er plots terug, toen ben ik eerst bij de huisdokter geweest, maar daarna toch zelf een afspraak gemaakt bij de neuroloog aangezien de huisdokter, een nieuwe want die van hierboven is met pensioen, het migraine verhaal niet echt serieus nam. (Hierover staat ook een stuk in één van de corona topics)
Sindsdien heb ik geregeld terug last gehad van hoofdpijn, zo goed als maandelijks, maar niet altijd even fel en soms ging er ook eens een maand voorbij zonder hoofdpijn.
Maar nu is het dus sinds eind juli begin augustus terug vollen bak, de ene dag gaat wat beter dan de andere, maar toch alle dagen last ....
 
Dan zou ik zeker terug naar een neuroloog gaan, ik zou zelfs een andere durven nemen dan de eerste.
Het feit dat de hoofdpijn zo goed reageerde op de inderal, ondersteunt vooral dat het echte migraine was.
 
Dan zou ik zeker terug naar een neuroloog gaan, ik zou zelfs een andere durven nemen dan de eerste.
Het feit dat de hoofdpijn zo goed reageerde op de inderal, ondersteunt vooral dat het echte migraine was.
En waarom een andere dan de eerste?

Ik heb nog altijd geen afspraak gemaakt omdat ik hoop dat het vanzelf wel weer beter zal gaan.
Een van mijn nonkels heeft ook migraine en die heeft ook zo van die periodes dat hij zware hoofdpijn heeft voor langere tijd waarbij niks helpt, maar dat gaat uiteindelijk altijd over.
 
En waarom een andere dan de eerste?

Ik heb nog altijd geen afspraak gemaakt omdat ik hoop dat het vanzelf wel weer beter zal gaan.
Een van mijn nonkels heeft ook migraine en die heeft ook zo van die periodes dat hij zware hoofdpijn heeft voor langere tijd waarbij niks helpt, maar dat gaat uiteindelijk altijd over.
Kan verkeerd geïnterpreteerd zijn, maar het kwam bij mij over alsof je er zelf weinig vertrouwen in hebt of die een goede diagnose heeft gesteld?

En als je spreekt over zware hoofdpijn, ga ik er van uit dat dat je dagelijks functioneren beperkt en ik zie begot niet in waarom je 5-6 weken aan 1 stuk wil blijven afzien "want het zal wel eens over gaan".

Geen idee of je medicatie neemt om die tegen te gaan, maar kan zijn dat je daarmee de hoofdpijn uitlukt (vooral als je dafalgan gebruikt) of dat je met een simpel voorschrift de hoofdpijn snel kan couperen.
Zelf krijg ik een medrolkuur als mijn migraine aanhoudt, maar dan spreek ik over een pijnscore die rond 8/10 draait en waardoor ik dus niet normaal kan functioneren (niet kan autorijden, werken, huishouden doen,...). Na 8 of 10 dagen bel ik de neuroloog en krijg ik een spoedafspraak om gelijk de juiste medicatie op te starten.
 
Kan verkeerd geïnterpreteerd zijn, maar het kwam bij mij over alsof je er zelf weinig vertrouwen in hebt of die een goede diagnose heeft gesteld?

En als je spreekt over zware hoofdpijn, ga ik er van uit dat dat je dagelijks functioneren beperkt en ik zie begot niet in waarom je 5-6 weken aan 1 stuk wil blijven afzien "want het zal wel eens over gaan".

Geen idee of je medicatie neemt om die tegen te gaan, maar kan zijn dat je daarmee de hoofdpijn uitlukt (vooral als je dafalgan gebruikt) of dat je met een simpel voorschrift de hoofdpijn snel kan couperen.
Zelf krijg ik een medrolkuur als mijn migraine aanhoudt, maar dan spreek ik over een pijnscore die rond 8/10 draait en waardoor ik dus niet normaal kan functioneren (niet kan autorijden, werken, huishouden doen,...). Na 8 of 10 dagen bel ik de neuroloog en krijg ik een spoedafspraak om gelijk de juiste medicatie op te starten.
Ik heb zeker vetrouwen in de neuroloog waarbij ik tot nu toe geweest ben. Ik vind de term "migraine achtige hoofdpijn" die zij gebruikt gewoon nogal raar verwoord.

Ik ben wel alles gewoon blijven doen met de hoofdpijn, net zoals in 2012 - 2013 voor de diagnose. Maar ik heb blijkbaar een nogal hoge pijngrens.

Buiten de propranolol neem ik niets, heb vroeger vanalles geprobeerd en niks hielp tegen die hoofdpijn, dus zie nu ook niet in waarom ik dan zaken zou moeten gaan slikken die toch niks uithalen. En ik heb heel veel zaken geprobeerd, tot heel zware pijstillers en medicatie tegen epilepsy (weet niet meer juist wat dat was).


Gisteren (woensdag) avond is de pijn eindelijk verminderd en vandaag (donderdag) was het helemaal weg, voor de eerste keer in bijna 2 maanden. Nu heb ik opnieuw een beetje hoofdpijn, maar dit is heel dragelijk in vergelijking met die zware hoofdpijn.
 
Even deze thread opdiepen.

Omdat ik al een week of twee met verstopte/ontstoken sinussen rondloop, triggert dit blijkbaar ook mijn migraine met aura. Heb het nu al 4 keer voorgehad op 10 dagen tijd terwijl ik er hiervoor al jaren geen last meer van heb gehad. (wel de hoofdpijnvariant) Ik zie enkel de vlekjes voor mijn ogen, voornamelijk links, en 2 keer gevoel in mijn hand weg/voos gevoel, gelukkig geen extra hoofdpijn. Maar zeer irritant op dit moment.

Ik was het al zo vergeten dat ik al dacht dat het een probleem met mijn bloeddruk was. Tot een keer het gevoel in mijn hand mee wegviel, viel menne frank. Zo lang geleden dus (gelukkig).
 
Terug
Bovenaan