Hoofdpijn/spanningshoofdpijn/migraine

Hier ook jaren migraine gehad, bepaalde triggers probeerde ik ook te vermijden en dit hielp wel.
2 jaar geleden begon de migraine frequenter en erger te worden, bleek dat ik te hoge bloeddruk had.
Sindsdien neem ik hier medicatie voor en bijgevolg geen enkele migraine aanval meer gehad.
 
Als kind dagelijks hoofdpijn. Nu valt dat heel goed mee en als ik dan eens hoofdpijn heb, doet paracetamol heel goed zijn werk.

Migraine, ik weet niet of het onder die noemer valt. Maar al 2-3 keer (over jaren verspreid) heel erge hoofdpijn gehad gecombineerd met misselijkheid. Ik kwam dan op een bepaald punt dat ik echt moest gaan liggen of het kwam niet goed. Dat was telkens na een periode van heel weinig slaap en veel stress.

De hoofdpijn die ik soms heb is volgens mij spanningshoofdpijn. Weinig slaap en stress zijn altijd de uitlokkende factoren.

O ja, als ik alcohol drink moet ik 100% zeker een dafalgan nemen de dag erop.
 
Mijn vriendin heeft migraine... Stress lijkt grote trigger te zijn. Moet geregeld Imitrex 6mg inspuiten.
 
Van migraine geen last. Gewone hoofdpijn af en toe maar is redelijk vlug weg. Waar ik wel regelmatig last van heb, is een stekende pijn rechtsonder achteraan mijn hoofd (tussen oor en nek) en enkel op die plaats. Zou te maken hebben met de monnikskapspier en wordt vooral getriggerd door veel stress etc. Kan na enkele uren gedaan zijn, maar kan ook enkele dagen duren (en verschillen van sterkte ook). Is om de 10-30 seconden dat je een "steek" voelt, afhankelijk van de sterkte is het toch iedere keer eventjes in elkaar krimpen.
Kan er een paar maanden geen last van hebben en dan een maand lang iedere week wel eens.
 
Als tiener had ik veel vaker last van hoofdpijn, zelfs te laat avondeten kon bij mij hoofdpijn uitlokken. Nu gelukkig veel minder vaak last van, en zware migraine dat ik meteen mijn bed moet inkruipen na het werk komt gelukkig maar 1 à 2 keer voor op een jaar. Daar ben ik wel echt blij om, want mijn moeder heeft zo'n zware migraine zeer regelmatig en ook echt al verschillende jaren. Zij geraakt daar maar niet verlost van.

Minder zuipen +

 
Zonet migraineaanval nr 6 van deze maand mogen registreren, hopelijk helpen de spuitjes wel en gaat het volgende maand in dalende lijn 🙈😞
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Ik voelde het grootste verschil pas na 3 spuitjes, dus dat komt wel goed! Niet opgeven! :D
Ik heb 2 weken geleden ook mijn Ajovy spuitje gezet en voel toch al wel wat beterschap (misschien omdat er nog wat in mijn lichaam zit van vroeger?). Ik heb al terug meer fut om dingen te doen. Ik voel me alvast weer een stuk positiever! :D
 
2de spuit nu gezet, helaas in juli nog 9 migraine aanvallen, hopelijk deze maand een pak minder! 💪
 
Hier ook jaren migraine gehad, bepaalde triggers probeerde ik ook te vermijden en dit hielp wel.
2 jaar geleden begon de migraine frequenter en erger te worden, bleek dat ik te hoge bloeddruk had.
Sindsdien neem ik hier medicatie voor en bijgevolg geen enkele migraine aanval meer gehad.
B blokkers die gegeven worden bij hoge bloeddruk, worden ook preventief gegeven bij mensen met veel migraine. Kan een win-win zijn dus door medicament eerder dan bloeddruk als oorzaak wegnemen
 
Ik kreeg m'n eerste migraine aanval toen ik in het 6e leerjaar zat. Ik zag plots de juffrouw haar gezicht maar voor de helft en kon de zinnen op het bord niet meer lezen. De aanvallen waren altijd heftig en begonnen steeds met lichtflitsen, 'verdwijnen' van delen van het zicht om dan na 15 min om te slaan in enorme hoofdpijn en soort van verlamming van m'n hand/arm, vaak rechterkant. Na uurtje begon dan het herhaaldelijk overgeven... en blijven overgeven, tot ik echt niet meer kon, enorm pijnlijk. Vanaf mijn 16e werd het soms nog erger, waardoor ik soms niet meer kon spreken, echt vies. Ik probeerde zo goed als het kon erdoor te slapen in een pikdonkere kamer... een stipje licht ergens kon ik gewoon niet verdragen.
Medicatie hielp destijds niet bij mij. Ben toen ik 18 was ook 6 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ik maanden aan een stuk lichte en zware aanvallen achter elkaar bleef krijgen. Allemaal stress door het school. Ik ben dan ook in het 6e middelbaar gestopt met school. Het was toen de beste oplossing, en echt nog geen seconde spijt van gehad! De aanvallen verdwenen. Sindsdien echt maar heel sporadisch een migraine aanval gekregen. Ik denk de laatste zo'n 3 jaar geleden, maar dat was wel een hele zware, dat m'n vriend gewoon schrik kreeg omdat ik helemaal niet kon reageren. Ikzelf was toen ook wat ongerust omdat ik het gevoel in m'n rechterarm na 2 dagen nog niet helemaal terug had. Gelukkig was dat na een paar dagen verdwenen. Dus ik ben nu heel content dat het maar zelden voorkomt... al heb ik vaak wel schrik dat ik een aanval krijg, maar dan check ik snel m'n rechterhand en als ik dan al m'n vingers kan zien, ben ik weer gerust. :)
 
Vroeger had ik wekelijks hoofdpijn, regelmatig zware hoofdpijn, tegenwoordig is dat nog 1 keer per maand ofzo. En als ik dan hoofdpijn heb dan is het meestal wel goed te bestrijden met ibuprofen (indien op tijd ingenomen).
Voldoende buiten sporten heeft mij geholpen. Nu heb ik ook meer hoofdpijn bij langdurig slecht weer (wanneer ik dus nauwelijks buiten ga) of wanneer het weer omslaat.

Katers niet meegerekend :) Onlangs een kater gehad die 3 dagen duurde. Geen zware kater, maar die hoofdpijn kwam telkens terug als mijn pijnstillers waren uitgewerkt ...
En E621 kan ik ook maar beter vermijden. Zou dat in de burgers van Burger King zitten? Indien ja was dat misschien de oorzaak van mijn 3 dagen durende "kater".
Of minder koffie/caffeïne dan normaal kan ook hoofdpijn veroorzaken, vroeger ook vergeten te eten of te laat eten.
 
Laatst bewerkt:
wel schrik dat ik een aanval krijg, maar dan check ik snel m'n rechterhand en als ik dan al m'n vingers kan zien, ben ik weer gerust. :)
Zeer herkenbaar , zelfde taktiek hier. Ook in lagere school eerste aura. Nadat de aura weg is ook nog een dag wat vaag zien. En gevoelsstoornissen tijdens aura met gevoelsverlies in hand / onderarm en rond mond/tong verplaatsend, gelijk verdoving bij de tandarts
 
Zeer herkenbaar , zelfde taktiek hier. Ook in lagere school eerste aura. Nadat de aura weg is ook nog een dag wat vaag zien. En gevoelsstoornissen tijdens aura met gevoelsverlies in hand / onderarm en rond mond/tong verplaatsend, gelijk verdoving bij de tandarts
Beste tactiek inderdaad.... als de pink niet meer zichtbaar is, heb ik het vlaggen. Gevoelsverlies hier ook hand/arm en verplaatsen naar mond/tong... Je weet zelf al wat er gaat volgen, altijd dezelfde volgorde. En dan vooral hopen dat het niet te erg is.
 
Beste tactiek inderdaad.... als de pink niet meer zichtbaar is, heb ik het vlaggen. Gevoelsverlies hier ook hand/arm en verplaatsen naar mond/tong... Je weet zelf al wat er gaat volgen, altijd dezelfde volgorde. En dan vooral hopen dat het niet te erg is.
Inderdaad ! Vorig jaar dezelfde gevoelsstoornissen ineens in halve lichaam van poep tot en met gezicht, kwam en ging hele tijd. Heel vies. Bleek toen ook iets anders te zijn
 
Inderdaad ! Vorig jaar dezelfde gevoelsstoornissen ineens in halve lichaam van poep tot en met gezicht, kwam en ging hele tijd. Heel vies. Bleek toen ook iets anders te zijn
Maar je dacht toen wel dat je een migraine aanval had gekregen?
 
Ik weet dat er velen zijn die er veel meer last van hebben en bij wie de aanvallen veel langer duren ook. Dus ik ben, zeker tegenwoordig ook, blij dat het op zich nog wel meevalt. Maar soms is het echt wel klote want als er dingen gepland zijn gooit het echt veel roet in het eten.
Aan de mensen hier die regelmatig een aanval krijgen: Als je een zware aanval krijgt, hoe kan je dan nog deftig functioneren op het werk? Of word je dit na een tijdje zo gewoon dat het nog wel lukt dan?

k heb sinds vrijdag voor het eerst in mijn leven zware migraine, ik ben ook serieus duizelig ik heb een drukkend gevoel in mijn hoofd, een beetje grieperig gevoel ... héél het weekend niet kunnen slapen, tijdens de nacht van zondag op maandag is het doodleuk nog verergerd!

Ik heb mijn arts gebeld, en die zei meteen dat dit een neveneffect is van de cortisonespuit die ik vorige week in mijn schouder gekregen heb (Ik was dat al bijna vergeten). Allé bon, nu weet ik hoe migraine voelt. :confused: Maar ik dacht al wel dat het daarvan kwam,want dit was/is niet normaal .. ik heb echt moeite dit neer te pennen trouwens, het draait hier ook gewoon echt rond .. en koppijn !! Tintelingen ... swoit ik ga alles hier nie opsommen ..
 
Aan de mensen hier die regelmatig een aanval krijgen: Als je een zware aanval krijgt, hoe kan je dan nog deftig functioneren op het werk? Of word je dit na een tijdje zo gewoon dat het nog wel lukt dan?

Gewoon word ik het nooit. Ik heb het "geluk" dat ik het eigenlijk quasi enkel in het weekend heb, als het gebeurt. Meestal probeer ik wat pijnstilling te nemen en de dag zo goed en zo kwaad het kan door te zetten, maar het is ook al voorgevallen dat ik afspraken moet afzeggen of mijn vrouw alleen met de kinderen laat gaan en ik noodgedwongen in bed blijf.
 
Aan de mensen hier die regelmatig een aanval krijgen: Als je een zware aanval krijgt, hoe kan je dan nog deftig functioneren op het werk? Of word je dit na een tijdje zo gewoon dat het nog wel lukt dan?
Ik heb meestal een aanval in't weekend, of 's avonds dus de ergste momenten ben ik niet aan het werk. Maar de dagen erna moet ik zeker 's morgens nog paracetamol nemen om het onder controle te houden en is het toch nog steeds wazig in mijn hoofd, zand tussen de radertjes, en heb ik heel veel moeite om me te kunnen concentreren.
 
Aan de mensen hier die regelmatig een aanval krijgen: Als je een zware aanval krijgt, hoe kan je dan nog deftig functioneren op het werk? Of word je dit na een tijdje zo gewoon dat het nog wel lukt dan?

k heb sinds vrijdag voor het eerst in mijn leven zware migraine, ik ben ook serieus duizelig ik heb een drukkend gevoel in mijn hoofd, een beetje grieperig gevoel ... héél het weekend niet kunnen slapen, tijdens de nacht van zondag op maandag is het doodleuk nog verergerd!

Ik heb mijn arts gebeld, en die zei meteen dat dit een neveneffect is van de cortisonespuit die ik vorige week in mijn schouder gekregen heb (Ik was dat al bijna vergeten). Allé bon, nu weet ik hoe migraine voelt. :confused: Maar ik dacht al wel dat het daarvan kwam,want dit was/is niet normaal .. ik heb echt moeite dit neer te pennen trouwens, het draait hier ook gewoon echt rond .. en koppijn !! Tintelingen ... swoit ik ga alles hier nie opsommen ..
Hoe weet ge dan dat het migraine is, wanneer ge nog nooit migraine gehad hebt? Als het echt ondraaglijk is, zou ik toch langsgaan bij de arts, of eisen dat hij langskomt ... Duizeligheid en tintelingen zijn toch zaken die serieus moeten genomen worden, tenzij je 100% zeker bent dat het door migraine komt.
 
Terug
Bovenaan