Heeft hij niet op school geleerd.En uw kind denkt niet dat hij braaf moet zijn voor de Sint?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heeft hij niet op school geleerd.En uw kind denkt niet dat hij braaf moet zijn voor de Sint?
Ik ben daar stil over geworden omdat je het fout hebt voorgesteld en duidelijk niet luistert naar wat ik zeg. Dus het heeft geen zin en dan wordt het oninteressant geneuzel, waar ik voor pas. Maar dat was blijkbaar niet duidelijk.
Goed dat de korte broek een andere discussie is omdat het wel een gewoon kledingstuk is. Maar dan negeer je dat het een antwoord was op de vraag: welke witte Belg weigert een kledingstuk uit te laten.
Dat ís dus de discussie, alleen niet wat jij wil preken.
Wie is hier uitgemaakt voor racist omdat hij zei dat hoofddoeken niet mochten? Niemand.
Dat je ervan uitgaat dat iemand met een hoofddoek geen biologie zal kunnen geven omdat ze creationist is, dát is discriminatie. Maar iets heel anders dan de eerste stelling. Het is dus de discussie, maar niet waar jij over wou preken.
Er werd nooit geïmpliceerd dat een kruisteken een racistisch symbool is. Dat was net een voorbeeld van hoe belachelijk die redenering was: sommige racisten gebruiken dat symbool, maar daardoor is het nog NIET zo dat alle dragers van dat symbool racisten zijn.
Allemaal scheve voorstellingen, ofwel omdat je het met opzet anders wil neerzetten, ofwel omdat je een beetje oogkleppen op hebt wat betreft de boodschap en sommige boodschappers. Maar raas gerust verder, ik ben er alweer verder op ingegaan dan ik wou.
Dus heeft het weghalen van die symbolen geen effect gehad...Heeft hij niet op school geleerd.
Dat zijn dingen die ik heb verteld ... komt niet van de school.Dus heeft het weghalen van die symbolen geen effect gehad...
En stel nu dat vandaag een leerkracht dezelfde uitleg doet, maar zonder nonnenkapje, is het dan plots geen probleem?
Welke rest moet er zijn? Ik heb hier mijn mening al gegeven, moet ik nog wat pseudointellectuele uitspraken doen om bij de hoop te passen?
Brandhout was een uitspraak van Loser.
Verder is dit wel echt KoC pur sang: "ik vind je argumenten niet goed genoeg! De tegenstand is belachelijk!"
Ja ok, ik ben ook niet echt onder de indruk van jouw "iemand met een hoofddoek geeft door de band genomen slechter les over bepaalde topics want ik heb dat gezien".
Het punt, dat je lijkt te missen, is dat er werd gezegd dat "wij" ons wel zouden aanpassen aan allerhande regels om een job te vinden. In die thread staat zwart op wit van niet, voor iets dat gewoon een voorkeur is, dus geen godsdienstige regel.
De vraag is in hoeverre we uitdrukkingen van godsdienst toelaten als die personen voor de rest hun job doen. Jouw mening kennen we ondertussen al.
Mijn punt was dat de argumentatie rond een hangertje op niet veel slaat wegens het veel lager belang voor de gelovige, verder heb ik daar niets over te zeggen want ik kwam niet af met het hangertje van mijn bomma.
Al van in het begin ben jij hier de bij het haar getrokken argumenten aan het introduceren over hoe iemand met een hoofddoek niet goed kan lesgeven. Lijkt me verder te gaan dan wat je aanklaagt. Maar goed, zelfkritiek lijkt afwezig. Gelukkig kunnen we nog de grote intellectueel uithangen en mensen op basis van schrijffouten wegzetten als inferieur.
Neen, het zijn gewoon fundamentalisten natuurlijk.
Gelukkig kunnen we door hoofddoeken te verbieden filteren op fundamentalistische vrouwen die wel van hun omgeving een bachelor of master mochten halen en die willen lesgeven aan ongelovigen. Blij dat we dit belangrijk issue hebben opgelost, alweer een strijd gewonnen.
Op 9lives zat hier nog een vrij fundamentalistische moslim die aangaf leerkracht te zijn. Maar het was een man, dus geen probleem.
Nu ik erover nadenk: bij ons op school kwam ook elk jaar de Sint langs.
Het gaat niet om die ene dag. Het gaat erover dat de school meegaat in een katholiek verhaal waar kinderen worden voorgelogen over dat ze braaf moeten zijn omdat ze anders in de zak van sinterklaas vliegen, want die man kijkt heel het jaar mee...Dergelijke one-liners zonder enige onderbouw hebben een hoog trol gehalte.
Maar misschien dat je nog niet beseft dat je leeft in een historisch katholiek land, en één met katholieke tradities? Waarschijnlijk niet, of toch niet dat zo'n éénmalig feest per jaar, iets anders is dan systematisch iemand met een religieus symbool voor de klas te zetten in elke les, zeker in het gemeenschapsonderwijs?
En ondertussen zijn er in België meer mensen die de Islam actief beleven dan dat er katholieken. Dus mssn moeten we wat minder vastroesten in het vroegere en openstaan voor de nieuwe realiteit?Dergelijke one-liners zonder enige onderbouw hebben een hoog trol gehalte.
Maar misschien dat je nog niet beseft dat je leeft in een historisch katholiek land, en één met katholieke tradities? Waarschijnlijk niet, of toch niet dat zo'n éénmalig feest per jaar, iets anders is dan systematisch iemand met een religieus symbool voor de klas te zetten in elke les, zeker in het gemeenschapsonderwijs?
Het gaat niet om die ene dag. Het gaat erover dat de school meegaat in een katholiek verhaal waar kinderen worden voorgelogen over dat ze braaf moeten zijn omdat ze anders in de zak van sinterklaas vliegen, want die man kijkt heel het jaar mee...
Toch raar hoe het plots een "nationale traditie" wordt als het over "onze" cultuur gaat...
En ondertussen zijn er in België meer mensen die de Islam actief beleven dan dat er katholieken. Dus mssn moeten we wat minder vastroesten in het vroegere en openstaan voor de nieuwe realiteit?
Je hebt als ouder toch ook de keuze om tegen de leerstof die de leerkracht geeft in te gaan? Als mijn dochter thuiskomt met "God heeft de mens geschapen", dan zeg ik "nee, dat is niet waar"...Een fabeltje rond een dag waarop kinderen worden voorgelogen rond cadeautjes krijgen, en waarvan ze sowieso de waarheid te horen krijgen.
Eén waarbij de ouders dan overigens nog de keuze hebben, om hierin mee te stappen of niet. Versus als jij een moslima met een hoofddoek voor de klas van neutraal onderwijs plaats, dan ontneem je hen die keuze.
Wil je Sinterklaas ook eens afzetten tegenover wat kinderen van islamitische ouders te horen krijgen in Koranscholen bijvoorbeeld? Iets met splinters en balken...
Ah, twee posts die mooi op elkaar aansluiten. We moeten ons onderwerpen aan een nieuwe realiteit, in plaats van dat migranten zich aanpassen aan onze samenleving die van oorsprong katholiek/seculier was, is Islam nu de "realiteit". Of dat wenselijk is of niet, daar mag je best niet te veel kritiek op leveren...
Zoals ik eerder al zei in deze thread: ik hoop oprecht dat er géén zoveelste Zwarte Zondag aankomt, want ik ben niet extreem-rechts, maar met de politiek in dit land, het falen van regeringen op vele cruciale vlakken (onderwijs, begroting, toenemende migratieproblematiek, ... ) zou het me helaas niet verbazen. Als dit gebeurd zal dit het gevolg zijn van extreem-links en laks beleid onder andere op dit vlak.
Maar goed, hoe meer mensen kiezen voor het Vlaams Belang, hoe beter die hun partijprogramma wel moet zijn. Het aantal voorstanders of gelovigen in iets bepaalt immers de waarde ervan, toch?
wie is er bezig over onderwerpen want ik heb dit alvast nergens gezegd?Ah, twee posts die mooi op elkaar aansluiten. We moeten ons onderwerpen aan een nieuwe realiteit, in plaats van dat migranten zich aanpassen aan onze samenleving die van oorsprong katholiek/seculier was, is Islam nu de "realiteit". Of dat wenselijk is of niet, daar mag je best niet te veel kritiek op leveren...
Zoals ik eerder al zei in deze thread: ik hoop oprecht dat er géén zoveelste Zwarte Zondag aankomt, want ik ben niet extreem-rechts, maar met de politiek in dit land, het falen van regeringen op vele cruciale vlakken (onderwijs, begroting, toenemende migratieproblematiek, ... ) zou het me helaas niet verbazen. Als dit gebeurd zal dit het gevolg zijn van extreem-links en laks beleid onder andere op dit vlak.
Maar goed, hoe meer mensen kiezen voor het Vlaams Belang, hoe beter die hun partijprogramma wel moet zijn. Het aantal voorstanders of gelovigen in iets bepaalt immers de waarde ervan, toch?
Je hebt als ouder toch ook de keuze om tegen de leerstof die de leerkracht geeft in te gaan? Als mijn dochter thuiskomt met "God heeft de mens geschapen", dan zeg ik "nee, dat is niet waar"...
En "de nieuwe realiteit" is niet de islam, maar het feit dat er meerdere religies zijn en het christendom niet dominant is in onze regio.
wie is er bezig over onderwerpen want ik heb dit alvast nergens gezegd?
jij lijkt het voor te stellen dat het dragen van een hoofddoek accepteren, gelijkstaat met "accepteer ...ALLES VOLLEDIG..." en dat is niet het geval.Het is niet meer openstaan, maar onderwerpen wanneer het erop neerkomt "accepteer alles volledig zoals de andere het wilt".
jij lijkt het voor te stellen dat het dragen van een hoofddoek accepteren, gelijkstaat met "accepteer ...ALLES VOLLEDIG..." en dat is niet het geval.
Moslims eisen niet "halalvoedsel voor iedereen". Scholen doen dat gewoon omdat het makkelijk uitkomt.Binnen dit debat klopt dit nochtans wel. Binnen andere gerelateerde debatten gaat het ook die richting uit (cfr. de discussie rond halal voedsel voor alle leerlingen, in plaats van enkel kinderen van moslims).
Leg me gerust uit waar moslima's of moslims of migrantengemeenschappen op dit vlak wél toegevingen doen? Dat ze nog net geen faciliteiten in het Arabisch eisen? Dat we de koranscholen waar ze kinderen naartoe sturen in Brussel op woensdagnamiddag of zaterdag, niet subsidiëren alsof het gewone scholen zouden zijn?
Mij lijkt het dat moslima's in ons land al de vrijheid hebben om op straat, thuis, in winkels de hoofddoek te dragen zoals zij dat willen. In Iran of Saudi-Arabië of Qatar hebben vrouwen de vrijheid niet om er géén te dragen.
Een moslima die wilt lesgeven in een neutrale school, of bij uitbreiding werken in elke job die vraagt om de hoofddoek af te zetten omwille van neutraliteit of veiligheid, heeft ook alle vrijheid om haar hoofddoek af te zetten. Keuzes hebben gevolgen.