Berners zijn vrij gevoelig aan de darmpjes
Geef ze daarom ook voeding voor gevoelige darmen .
Zeker in het begin , de gekende lam met rijst brokken .

En weeg uw voeding af …zeker in het begin kan je wat meer geven maar nadien best terug minderen in hoeveelheid .
Nadien als ze wat ouder zijn kan je wat beter experimenteren met merken en wat ze juist willen eten . `
Ik wissel nu regelmatig eens van brokken en nu kunnen ze daar blijkbaar beter tegen ..
Ze hebben nu juist een zak van Royal Canin Digestive health gekregen maar ik geef ze nu ook brokjes van Frolic (maar ze eten liever die zachtere versie ) en brokken van friskies .
De brokjes van de Lidl (lam met rijst of rund ) lusten ze niet echt ondanks dat ze dit bij de fokker kregen maar het hoeft zeker niet het duurste te zijn .

Koop in het begin ook kleine hoeveelheden …heb zo eens brokken 3 dagen laten staan voor ze die op aten en dan heb ik gemengeld met andere maar ze lieten die soms gewoon liggen .
Mijn staan zot van kip en daarom krijgen ze ook regelmatig eens gekookte of gebakken kipfilet , kippenmagen , kippenhartjes en runderhart .
Vis lusten ze minder graag maar zalm lijkt nog te lukken .
Af en toe krijgen ze als bonus een half hardgekookt eitje .
Berner senner is een vrij grote zware hond maar het is zeker niet de bedoeling dat hem 80 kg gaat wegen dus overvoed hem niet .