Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy

Ben nog altijd aan het twijfelen voor welk platform: PS5, Series X of Steam Deck. First world problems. :unsure:

Ben nog altijd aan het twijfelen voor welk platform: PS5, Series X of Steam Deck. First world problems. :unsure:
As well as cosmetic-exclusive content for PlayStation players, there's also a huge piece of year-exclusive content that sees PS players enjoying extra gameplay and more.
Dit helpt u mss beslissen.

PS5 heeft wel wat extra's blijkbaar als je dat niet wist.
Ben er zelf pas onlangs achter gekomen.

Ik wou eigenlijk PC of Xbox gaan, maar zou een missie en shop voor een jaar exclusive zijn.
Ga wrs dan maar voor PS gaan...

As well as cosmetic-exclusive content for PlayStation players, there's also a huge piece of year-exclusive content that sees PS players enjoying extra gameplay and more.
Dit helpt u mss beslissen.

PS5 heeft wel wat extra's blijkbaar als je dat niet wist.
Ben er zelf pas onlangs achter gekomen.

Ik wou eigenlijk PC of Xbox gaan, maar zou een missie en shop voor een jaar exclusive zijn.
Ga wrs dan maar voor PS gaan...
Aah, thanks. Dat wist ik idd niet.
Dat maakt de keuze idd een pak makkelijker. ;)

Ik was enkel over de prijs aan twijfelen, na 20 jaren bijna enkel pc gaming nog maar net een xbox series X.
Maar toch besteld net, zal maar moeten wennen aan die veel hogere prijzen en wat selectiever worden in mijn aankopen. :)

Here we go :D Ik heb een achttal uren gespeeld afgelopen weekend en dit zijn mijn bevindingen:

+ Ziet er heel mooi uit, sfeer zit juist en overal is wel iets te beleven
+ De controls en vooral de combat zijn heel intuitief en vlot
+ Veel variatie qua activiteiten
+ Veel dingen om te verzamelen
+ Veel customization qua kleren en accessoires

- Framedrops soms. Regelmatig eens van 75 naar 35 en terug. (Wel nog geen D1 patch)
- Heel gemakkelijk. Precies ook geen manier om hints/tips af te zetten.
Bij quests waarbij je iets moet zoeken krijg je gewoon x-aantal puntjes op de map en dan Accio dit en Accio dat en done.
Je hebt ook portretten waarin iets dat ontbreekt moet terugvinden. Die locatie tonen ze ook gewoon op de map.
Als je een puzzel krijgt en je denkt even na roept er meestal iemand exact wat je moet doen ("Try using the Revelio spell" bvb). Er is een difficulty setting maar ik denk dat die enkel dient voor combat. Het kan ook zijn dat ik nog niet ver genoeg zit en ze een beetje mijn handje vasthouden in het begin.
- Revelio toont waar alle chests en collectables liggen dus dat maakt het ook heel gemakkelijk. Beetje te vergelijken met wat Assassin's Creed
doet om treasures te tonen. Wat wel spijtig is imo.
- Geen Quidditch
- Geen mogelijkheid om dikker te zijn of een baard te hebben (tenzij ik dat gemist heb)
- Meeste NPC's zijn gewoon opvulling en kan je geen interactie mee doen.

Qua bugs valt het zeer goed mee, soms een klein beetje clipping met cloth heb ik de indruk. Eén keer een stuk van een quest opnieuw moeten doen omdat ik Reparo op iets gebruikt had en daarna dood gegaan was. Bij de reset van mijn checkpoint was dat item nog steeds repaired
maar stond die prompt er nog om Reparo te doen, wat dus niet ging.

Dueling is ook heel plezant. Spells combineren gaat ook vlot. Je kunt 4 spells toewijzen aan de X-Y-A-B knoppen en ik had wel regelmatig dat ik een attack spell vervangen had door Lumos of Reparo en daar nogal onnozel stond met mijn lichtgevende wand tijdens een duel.

Stiekem hoop ik vooral dat het nog wat uitdagender gaat worden naarmate het spel vordert. Want dat is eigenlijk mijn grootste minpunt.
Ik weet ook niet in hoeverre de keuzes die je maakt een rol gaan spelen in de game. Want je kan wel de asshole uithangen als je wil en medestudenten "afpersen" etc. Maar dat past wel bij mijn Slytherin personage :unsure:

Ik heb trouwens wel het gevoel dat ik na 8 uur amper iets gedaan heb dus om alles te completen ben je wel even bezig.

:love:

Damn, deze ontwikkelaars hebben het fucking waargemaakt zo te zien! Impressive! :love2: Na het zien van de laatste beelden had ik wel een goed spel verwacht, maar niet zo goed. Zo te zien zal het tegen de 90 gemiddeld scoren, nice!

Can't wait :).

Heb wel een hekel aan steam release dates.
Zoals ik hierboven lees ga je de deluxe edition pas morgenavond vanaf 19u kunnen downloaden :(

Can't wait :).

Heb wel een hekel aan steam release dates.
Zoals ik hierboven lees ga je de deluxe edition pas morgenavond vanaf 19u kunnen downloaden :(
Echt hé :( ik was hier recht wel teleurgesteld over. En als.i' dan dinsdag avond begin te spelen is mijn slaappatroon omzeep.

Ik begin dus woensdag. Leuk manier om mijn verjaardag te spenderen 😁

Ik ben echt opgelucht dat de reviews positief zijn. Nu nog af wachten of het ook allemaal vlotjes loopt op PC. Maar dat zal wel zeker?

Damn, fijn om te zien dat deze zo goed scoort. Twijfel tussen deze en Dead Space om als volgende game te spelen. Zo een nostalgische gevoelen voor Harry Potter op playstation 1 (en de boeken natuurlijk) dus om nu de moderne-hd versie met rpg-mechanics en deftige combat te spelen... :love:

Terug
Bovenaan