Het is volgens mij vooral een geval van:
- een IT'er
Opnieuw, ik vind als chemicus ook dat chemie in het middelbaar stiefmoederlijk wordt behandeld, maar misschien is mijn mening daarin niet zo neutraal.
Allezja, als je denkt dat na je 12-13 jaar de spelling wel ok moet zitten en studenten gewoon zouden op laptops moeten leren typen, vind ik dat redelijk absurd als je ziet hoe 30+ mensen op dit forum soms nog zaken
typen die ontcijferd moeten worden. Mensen die 12-13 jaar waren toen de PISA-rankings voor ons nog ok waren.
Ik snap niet echt die drang om alles om te gooien en meer toegepast te maken, terwijl wat vooral lijkt achteruit te gaan de absolute basis is. Wat zijn we ermee als onze kinderen blind leren typen wanneer ze enkel blind koeterwaals typen? Ze zullen dan ook veel sneller code kunnen schrijven, maar zonder enig logisch denken zal die code misschien kwalitatief niet zo sterk zijn? Soit, wat
@JorisBlack was uitgebreider en mooier zegt.
En om
@KnightOfCydonia bij te treden: mensen kunnen vandaag de dag alles opzoeken via google. Spijtig genoeg ontbreekt vaak de basiskennis en scholing om de absolute onzin te scheiden van betrouwbare feiten. Met de overmaat van informatie die iedereen dagelijks kan opzoeken denk ik dat de nood voor een betrouwbaar en correct denkkader, dat gebaseerd is op enkele belangrijke feiten, eigenlijk nog nooit zo groot is geweest.