Hoge levenskost baart zorgen

Omdat je dan geen grond meer kan kopen :unsure:
En dat is nu wel weggelegd voor de gemiddelde mens? :p

Maar, ik zal een ander voorbeeld nemen "die mannen in 2022 konden nog een Bitcoin kopen aan 20000€, de gelukzakken. Ge moet oerdom geweest zijn om dat toen niet te doen!"
 
  • Haha
Waarderingen: cege
Vraagje: hoe weer je dat ze binnen 30 jaar niet zeggen "die mannen in 2022 die konden spotgoedkoop grond kopen, die moeten nu niet klagen ze"?

Omdat bouwgrond reeds nu niet spotgoedkoop is, ik weet het want ik heb reeds de optie verkend om als "investering" één van de resterende bouwgronden hier in de buurt alsnog te kopen en die lening te zien als een soort van verplichte spaarboek.
Het zou kunnen dat het uiteraard van duur op het nauwelijks betaalbare af, naar belachelijk, onmogelijk te betalen duur gaat, dat wél.

Om nog maar te zwijgen van de bouwgronden die in overstromingsgebieden etc. liggen.
De corruptie van lokale politici die bouwgronden van "vriendjes" of zichzelf verkaveld hebben, zou eigenlijk ook ooit eens onderzocht moeten worden, maar helaas, dat zie ik in België niet gebeuren.

En dat is nu wel weggelegd voor de gemiddelde mens? :p

Nipt, maar degenen die ik ken hadden wel allen én een spaarboek (niets mis mee) én hulp van de familie.

En hebben we hier in belgie dan wel reden tot klagen? Want de arme kindjes in afrika, die hebben het pas slecht he.

Ik vergelijk mezelf niet met de arme kindjes in Afrika, maar wel met mijn buren.
Overigens, ze hebben in Afrika misschien héél wat zaken tekort, maar bouwgrond zal daar toch niet snel bij zijn, uitgezonderd in grote megasteden zoals Lagos, Kaapstad e.d. misschien.
 
Omdat bouwgrond reeds nu niet spotgoedkoop is, ik weet het want ik heb reeds de optie verkend om als "investering" één van de resterende bouwgronden hier in de buurt alsnog te kopen en die lening te zien als een soort van verplichte spaarboek.
Het zou kunnen dat het uiteraard van duur op het nauwelijks betaalbare af, naar belachelijk, onmogelijk te betalen duur gaat, dat wél.

Om nog maar te zwijgen van de bouwgronden die in overstromingsgebieden etc. liggen.
De corruptie van lokale politici die bouwgronden van "vriendjes" of zichzelf verkaveld hebben, zou eigenlijk ook ooit eens onderzocht moeten worden, maar helaas, dat zie ik in België niet gebeuren.



Nipt, maar degenen die ik ken hadden wel allen én een spaarboek (niets mis mee) én hulp van de familie.



Ik vergelijk mezelf niet met de arme kindjes in Afrika, maar wel met mijn buren.
Overigens, ze hebben in Afrika misschien héél wat zaken tekort, maar bouwgrond zal daar toch niet snel bij zijn, uitgezonderd in grote megasteden zoals Lagos, Kaapstad e.d. misschien.
En denk je dat mensen 40 jaar geleden dachten dat de bouwgrond spotgoedkoop was? Of 60 jaar geleden?

Of überhaupt dat je dat kon kopen als investering?
 
Nooit beweerd dat ik moet opletten, integendeel de reden waarom ik 2000€ uitgeef aan voeding is nu net omdat ik niet oplet. Ik moet niet aan budgetbeheer doen, maar ik spaar inderdaad ook niet veel, omdat ik die bedoeling niet heb. Ik "consumeer " gewoon veel en lig daar niet wakker van omdat ik gewoon in het "nu" leef. Sparen voor later of m'n ouwe dag interesseert me geen bal. Morgen kan gewoon m'n laatse dag hier zijn.

En ik lees veel van die artikels die nergens steek houden (zoals rijk vanaf 4250€). Mijn buurvrouw is verpleegster, de in media alom gehekelde categorie van onderbetaalde mensen (lower spectrum). Zij verdient nochtans ook 3000+ (netto) als alleenstaande hoor. Hoort zij dan ook bij rijke begeode middenklasse ? Als je de media gelooft is zij bij de onderbetaalde klasse.
Jongen, stop met uw incoherente gebrabbel.
Ik heb zwaar vermoeden dat je gewoon aan het trollen bent.

Meneer komt hier af met: 'ik ben arbeidersklasse', 'ik ben niet rijk' en 'wij verdienen 6500+'.

Wat is het volgende:
'ja ik bezit 3 huizen, 5 hectare grond, en 2 Ferrari's, maar ik beschouw mezelf niet rijk.'
'Want voor mij is rijk zijn 10 boten hebben, 3 privejets en een 20 huizen bezitten.'

Niemand, letterlijk niemand die een beetje gezond verstand heeft en niet wereldvreemd is zal beweren dat een gezamenlijk inkomen van €6500+ geen (hoge) middenklasse is.
Over dat hoog en laag middenklasse kan nog gediscussieerd worden.
 
Nee, zelfs de vraag of 6500+ euro lage of hoge middenklasse is stelt zich zelfs niet.
Dat is gewoon pauperklasse he.
Ontopic, mijn privechauffeur wil graag dat ik zijn loon indexeer maar daar heb ik geen zin in. Zou ik eventueel zijn proletarierwagen kunnen laten wegslepen naar een parking in polen om hem te kloten? :unsure:
 
En dat is nu wel weggelegd voor de gemiddelde mens? :p

Maar, ik zal een ander voorbeeld nemen "die mannen in 2022 konden nog een Bitcoin kopen aan 20000€, de gelukzakken. Ge moet oerdom geweest zijn om dat toen niet te doen!"
Slecht voorbeeld, crypto gaat naar 0.
En denk je dat mensen 40 jaar geleden dachten dat de bouwgrond spotgoedkoop was? Of 60 jaar geleden?

Of überhaupt dat je dat kon kopen als investering?
Midden/eind de jaren 90 kocht familie van mij 5 huizen aan 100% quotiteit omdat de huurprijs per maand toen 30 euro meer opbracht dan de volledige aflossing van de lening.

Dat leek nogal raar en debiel op het eerste gezicht, maar aangezien er na onderzoek geen adders onder het gras te vinden waren --> all in.
En nu uiteraard binnen.

Dus ja, mensen weten dat soms.

Ook USA in 2010-2013 kon je zien dat het aantoonbaar goedkoop was.
Zelf bijna een aantal huizen gekocht toen, maar de structuur (web van llc's, debiele dubbele taxatie in België) zorgden ervoor dat ik het uiteindelijk niet gedaan heb.
Huisprijzen zijn daar sindsdien +100-150% of zo, en de huur ook +50%, en je kon tot 60% lenen als buitenlander dus hefboom.
 
Waarom moeten mensen daar commentaar op hebben?
Mijn grootouders waren ook extreem zuinig (handdoeken met gaten in, koude koffie opwarmen in de micro golfoven, nooit eten weggooien, auto echt oprijden, ...).
Nu ben ik blijkbaar al extreem zuinig >.>
 
  • Haha
Waarderingen: ugar
En de 1% heeft uiteraard recht om ook te klagen over wat inflatie, ook al zijn die minstens deels beschermd door bezit van assets.

Maar de vrije meningsuiting laat mij ook toe om dat verwende wereldvreemde zaagsmoelen te vinden.
 
En de 1% heeft uiteraard recht om ook te klagen over wat inflatie, ook al zijn die minstens deels beschermd door bezit van assets.

Maar de vrije meningsuiting laat mij ook toe om dat verwende wereldvreemde zaagsmoelen te vinden.
Daar ben ik het absoluut mee eens, maar ze mogen er over klagen.
 
Dat is gewoon pauperklasse he.
Ontopic, mijn privechauffeur wil graag dat ik zijn loon indexeer maar daar heb ik geen zin in. Zou ik eventueel zijn proletarierwagen kunnen laten wegslepen naar een parking in polen om hem te kloten? :unsure:
Gewoon een sms sturen met: ”Als je ÉCHT wil kan je dit ook bereiken”

Voor dergelijke gouden raad hebben wij ons hier moeten registreren terwijl hij het gratis krijgt van u.
 
Gewoon een sms sturen met: ”Als je ÉCHT wil kan je dit ook bereiken”

Voor dergelijke gouden raad hebben wij ons hier moeten registreren terwijl hij het gratis krijgt van u.
En gij gelooft dat ik dat gratis zal geven? Sorry, zulke levenswijsheden geef ik nog niet gratis aan mijn kinderen, laat staan aan personeel. Er zelf voor werken zullen ze.
 
Rijk ben je als je niet meer hoeft te gaan werken, al de rest is werkvolk.

Al heb je 3 woningen een mooie bmw ) en een weekendhuisje naast een riviertje in la roche, zolang je je inkomsten uit werk nog nodig hebt ben je voetvolk. En of je dit zelf opdeelt in marginaal,middenklasse of hogere klasse is voor mij irrelevant.

Of je nu 20 of 40 dagen verlof hebt of naar het werk rijd in een zelfbetaalde polo of bmw van de firma. We verkopen onze tijd voor geld tot de dag we doodvallen of mogen op pensioen gaan. (Halleluja).
Moesten we allemaal met wat minder luxe content zijn was het een pak simpeler, maar zo werkt het leven nu eenmaal niet.
 
Rijk ben je als je niet meer hoeft te gaan werken, al de rest is werkvolk.

Al heb je 3 woningen een mooie bmw ) en een weekendhuisje naast een riviertje in la roche, zolang je je inkomsten uit werk nog nodig hebt ben je voetvolk. En of je dit zelf opdeelt in marginaal,middenklasse of hogere klasse is voor mij irrelevant.

Of je nu 20 of 40 dagen verlof hebt of naar het werk rijd in een zelfbetaalde polo of bmw van de firma. We verkopen onze tijd voor geld tot de dag we doodvallen of mogen op pensioen gaan. (Halleluja).
Moesten we allemaal met wat minder luxe content zijn was het een pak simpeler, maar zo werkt het leven nu eenmaal niet.
Amen!
Kon het niet beter gezegd hebben.
 
Waarom moeten mensen daar commentaar op hebben?
Mijn grootouders waren ook extreem zuinig (handdoeken met gaten in, koude koffie opwarmen in de micro golfoven, nooit eten weggooien, auto echt oprijden, ...).
Ze verhuurden een winkel en 3 appartementen, en mijn grootvader is blijven werken tot zijn 85ste...

In hun geval was dat omdat ze twee baby's hebben moeten opvoeden in de tweede wereldoorlog, en extreme honger hebben gekend. En zo heeft iedereen wel een reden.
Volgens mij heeft een rijke mens even veel recht om steen en been te klagen over de inflatie, en om bewust goedkoop in te kopen. Maar bewijs me dat ik mis ben heh...

Ze hebben uiteraard dat recht wel, ik vraag het me gewoon af waarom men in bepaalde gevallen gewoon gaat klagen over dergelijke details - het is nu niet dat je door zuinig te leven (ijs Everyday VS doos ijs van de bakker, kraantjeswater VS flessenwater) een vermogen van 10 miljoen gaat opbouwen - ofwel ben je op dat ogenblik met de normale mensen aan het lachen of ben je het gevoel met de realiteit volledig kwijt ... zo komt dat in elk geval over. Als je met een Lamborghini Urus rijdt en je komt dan zagen dat de benzine duur is en dat die wagen veel verbruikt ... nog zo een dooddoener.

Dat men soms ook effectief reden heeft om dat aan te kaarten - helemaal akkoord, maar doe dat dan liefst bij zaken die effectief een verschil maken en probeer je niet op dezelfde hoogte te stellen als meneer en mevrouw die beiden een beneden gemiddeld betaalde job hebben en hun beetje spaargeld hebben aangesproken om de gasfactuur van de voorbije winter te betalen.
 
BG leeft over het algemeen wel op een andere planeet dan de gemiddelde mens hoor..

GROTE PEILING. 4 op de 10 Vlamingen hebben amper genoeg centen om maand door te komen

 
Rijk ben je als je niet meer hoeft te gaan werken, al de rest is werkvolk.
Dus elke gepensioneerde is rijk? :unsure:

BG leeft over het algemeen wel op een andere planeet dan de gemiddelde mens hoor..

GROTE PEILING. 4 op de 10 Vlamingen hebben amper genoeg centen om maand door te komen

Wij leven op dezelfde planeet hoor

Gisteren stond de 7e dag op en was er een van de vakbond die sprak van '400-500 euro aan pompkosten om naar het werk te gaan' van personeel op luchthaven.
Voor 400-500 euro kan je met een diesel (want als je zoveel km doet heb je diesel wss) 4000+km rijden, ook aan huidige prijzen (verbruik 5l)
Dat is dus 100km enkel dat je moet rijden, sorry maar dat is gewoon een gigantische afstand in ons land
Kan me niet voorstellen dat je geen job dichter bij huis hebt (er zijn zelfs luchthavens dichter bij dan)
 
Laatst bewerkt:
Rijk ben je als je niet meer hoeft te gaan werken, al de rest is werkvolk.

Al heb je 3 woningen een mooie bmw ) en een weekendhuisje naast een riviertje in la roche, zolang je je inkomsten uit werk nog nodig hebt ben je voetvolk. En of je dit zelf opdeelt in marginaal,middenklasse of hogere klasse is voor mij irrelevant.

Of je nu 20 of 40 dagen verlof hebt of naar het werk rijd in een zelfbetaalde polo of bmw van de firma. We verkopen onze tijd voor geld tot de dag we doodvallen of mogen op pensioen gaan. (Halleluja).
Moesten we allemaal met wat minder luxe content zijn was het een pak simpeler, maar zo werkt het leven nu eenmaal niet.
Niemand hoeft te gaan werken, we hebben een sociaal vangnet dat u opvangt.
Maar of je die mensen nu rijk wilt noemen...
 
Dus elke gepensioneerde is rijk? :unsure:


Wij leven op dezelfde planeet hoor

Gisteren stond de 7e dag op en was er een van de vakbond die sprak van '400-500 euro aan pompkosten om naar het werk te gaan' van personeel op luchthaven.
Voor 400-500 euro kan je met een diesel (want als je zoveel km doet heb je diesel wss) 4000+km rijden, ook aan huidige prijzen (verbruik 5l)
Dat is dus 100km enkel dat je moet rijden, sorry maar dat is gewoon een gigantische afstand in ons land
Kan me niet voorstellen dat je geen job dichter bij huis hebt (er zijn zelfs luchthavens dichter bij dan)
5l? Ik heb een benzine (kleine stadswagen) die 8l verbruikt per 100km. En was dat dan over 1 persoon, of over het gezinsverbruik? Want dik 400 euro voor 2 mensen lijkt me zo gek nog niet, dat is eerder 25km verderop gaan werken ipv jouw zuinige diesel die 100km enkel rijdt...
 
Terug
Bovenaan