Hoge levenskost baart zorgen

Pan

Well-known member
Crowdfunder FE
Sommigen hebben toch rare prioriteiten. In de kou gaan zitten maar wel voor 1000 euro autoleningen...

 
Sommigen hebben toch rare prioriteiten. In de kou gaan zitten maar wel voor 1000 euro autoleningen...


Ja, want je kan warm zitten en werkloos zijn omdat je niet meer op je werk geraakt omdat je de auto hebt buitengesmeten en niet met de fiets kan (te ver) of geen OV hebt
 
Ja, want je kan warm zitten en werkloos zijn omdat je niet meer op je werk geraakt omdat je de auto hebt buitengesmeten en niet met de fiets kan (te ver) of geen OV hebt
He ik heb een idee, koop geen auto die boven uw stand is, dan komde da Nie tegen! Stel u voor dat ze met nen occasie van wat ouder moeten rijden, durf wedden dat der van beide nen recente Duits op den oprit staat..
 
Sommigen hebben toch rare prioriteiten. In de kou gaan zitten maar wel voor 1000 euro autoleningen...

Over die man kan ik niks zeggen maar zij heeft toch een wagen nodig als thuiszorgkundige? Ze rijdt met een Clio, da's nu toch ook niet overdreven zot doen lijkt me.

Eigenlijk straf, hoe kwistig er ook bedrijfs- of salariswagens worden uitgedeeld... Maar een thuisverzorger kan blijkbaar zelf voor vervoer opdraaien.

Anderzijds lijkt die 36 cent per kilometer nog niet zo slecht als vergoeding. Prijs benzine is 2,18 euro (ongeveer) en een Clio verbruikt 5l / 100 km (ongeveer) dus das ongeveer 11 cent per kilometer...

Ik weet het niet... was beetje afgeleid door die honden op de foto :)
 
He ik heb een idee, koop geen auto die boven uw stand is, dan komde da Nie tegen! Stel u voor dat ze met nen occasie van wat ouder moeten rijden, durf wedden dat der van beide nen recente Duits op den oprit staat..
Kaboem, daar is het oordelend toontje al...

Zij rijdt met een Renault Clio. Hij met een Mercedes. Je oordeel is dus al 50% verkeerd :)
 
Kaboem, daar is het oordelend toontje al...

Zij rijdt met een Renault Clio. Hij met een Mercedes. Je oordeel is dus al 50% verkeerd
Feit blijft dat 1000 euro per maand af betalen voor 2 auto's belachelijk is als je niet eens uw verwarming kunt aanleggen met manieren.
Kaboem, mooi de essentie van mijn bericht genegeerd en focussen op 1 detail om toch maar te kunnen melken.
 
Maar dan blijft er toch nog 2000 euro over? Als ze daar nog niet mee toekomen of zich zorgen moeten maken zullen er nog wel wat dingen zijn die ze niet vertellen.

Disclaimer: artikel niet gelezen wegens + artikel
 
Het is 3900€ + 300€ maaltijdcheques als je verder leest. Dat is toch opeens al wat meer, al heb ik het gevoel dat het bij hun vooral door hun keuzes komt.
160€ per maand voor water ? Dan zit ge toch wel ergens met een lek

50€ sparen voor een huis, en 75€ voor een trouw
Dat is dan enkel voor het mentale want als je wat logisch nadenkt weet je dat je daar nergens mee komt

Die Mercedes voor 31k, dat kan ook gene hele nieuwe zijn, verre van zelfs en dan 550€ per maand
Wetende dat zij al een vorige auto leasde die ze niet kon kopen uiteindelijk.. sterk
 
He ik heb een idee, koop geen auto die boven uw stand is, dan komde da Nie tegen! Stel u voor dat ze met nen occasie van wat ouder moeten rijden, durf wedden dat der van beide nen recente Duits op den oprit staat..

ne mercedes van 31K en ne clio.

den benz zal wel 2dehands zijn.
 
Ma het blijft 1000 euro eh :')

Ik ga er op mijn eentje al boven, als ik de afschrijving van mijn auto tel + verzekering zit ik al aan 1200 euro per maand. En tis dan nog geen premium duitser :laugh:

Maar ik kan hem inbrengen in de zaak, heb ik daarom dan automatisch recht op een duurdere auto? Als ze beide een auto nodig hebben voor de job dan vind ik dat ze verstandig gekocht hebben.
 
Ik ga er op mijn eentje al boven, als ik de afschrijving van mijn auto tel + verzekering zit ik al aan 1200 euro per maand. En tis dan nog geen premium duitser :laugh:

Maar ik kan hem inbrengen in de zaak, heb ik daarom dan automatisch recht op een duurdere auto? Als ze beide een auto nodig hebben voor de job dan vind ik dat ze verstandig gekocht hebben.
Eigenlijk niet hé. Zij had haar vorige auto op 5jaar particulieren leasing.
Als ze die dan niet kan cash kan kopen, dan had ze beter voor het openstaande bedrag een kleine lening genomen ipv nu weer voor een nieuwe 5 a 6 jaar te lenen.
 
Eigenlijk niet hé. Zij had haar vorige auto op 5jaar particulieren leasing.
Als ze die dan niet kan cash kan kopen, dan had ze beter voor het openstaande bedrag een kleine lening genomen ipv nu weer voor een nieuwe 5 a 6 jaar te lenen.
Ze mocht hem blijkbaar niet overkopen.
 
Ah, ik dacht dat er stond "kon"
Zonet kon het ik het artikel nog lezen als ik inlogde, nu is het enkel nog voor mensen met een abo :d
Amber: “Mijn vorige auto, die ik leasde. Ik dacht dat ik die na een tijd zou kunnen kopen voor het restbedrag, maar dat bleek toch niet mogelijk. Ik heb vijf jaar betaald voor een auto die nooit van mij kon worden. Dat was dus 12.000 euro in de vuilbak.”
 
Amber: “Mijn vorige auto, die ik leasde. Ik dacht dat ik die na een tijd zou kunnen kopen voor het restbedrag, maar dat bleek toch niet mogelijk.
Staat niet bij of dat het niet mocht, of omdat ze het geld niet had he....
Ik heb vijf jaar betaald voor een auto die nooit van mij kon worden. Dat was dus 12.000 euro in de vuilbak.”
Een contract LEZEN had dat idd kunnen voorkomen... 🤷🏼
 
Amber: “Mijn vorige auto, die ik leasde. Ik dacht dat ik die na een tijd zou kunnen kopen voor het restbedrag, maar dat bleek toch niet mogelijk. Ik heb vijf jaar betaald voor een auto die nooit van mij kon worden. Dat was dus 12.000 euro in de vuilbak.”
Daar staat toch niet dat het niet mocht ?
Dat systeem van leasing ken ik toch niet dan precies

Nuja ik zou als ik hun was eens uitzoeken hoe ze aan +100€ per maand aan water zitten (tenzij ze een hoop terug krijge)
Net hetzelfde met hun energie voorschotten, als je belt kan je die wel lager laten zetten dan wat kan in de app

Met 4200€ netto per maand (loon + MC + ambulancier) zou je toch niet in de problemen mogen komen - tenzij je jezelf in de problemen brengt.
 
Staat niet bij of dat het niet mocht, of omdat ze het geld niet had he....

Een contract LEZEN had dat idd kunnen voorkomen... 🤷🏼

aangezien ze direct daarna een lening voor een nieuw genomen heeft zou ze zoals silence gezegd had beter een lening voor de restwaarde van de auto genomen hebben indien ze de cash niet staan had.
 
Terug
Bovenaan