Hoge levenskost baart zorgen

Artikel niet gelezen? ze verwarmen op electrische accumulatoren en dat verbruikt tussen de 30-40 euro per uur.

Da's tussen de 21000 en 28000 euro per maand aan verwarming héééé
Dus ze huren een huis dat niet op orde is, maar hebben wel 1000 euro over voor autoleningen? Ja. Ok. (y)

Ik weet dat jij die 1000 zelfs slim hebt genoemd, maar wtf man? Zo'n hap uit het budget voor nen otto? Koop u nen goedkopere tweedehands en spaar. Ondertussen moet je ook niet klagen over dat je je huis niet kan verwarmen. Alsof je per se een dure (relatief) nieuwe auto nodig hebt voor uw werk?


En nu ik de bedragen die je geeft doorheb, is het nog erger. :unsure: :laugh:
 
Dus ze huren een huis dat niet op orde is, maar hebben wel 1000 euro over voor autoleningen? Ja. Ok. (y)

Ik weet dat jij die 1000 zelfs slim hebt genoemd, maar wtf man? Zo'n hap uit het budget voor nen otto? Koop u nen goedkopere tweedehands en spaar. Ondertussen moet je ook niet klagen over dat je je huis niet kan verwarmen. Alsof je per se een dure (relatief) nieuwe auto nodig hebt voor uw werk?

voor 2 auto's hé, niet voor ene.
En wie zegt dat ze die auto's nu gekocht hebben temidden de crisis? Wie had 2 jaar geleden kunnen inschatten dat de energieprijzen zo een sprong zouden nemen?
 
voor 2 auto's hé, niet voor ene.
En wie zegt dat ze die auto's nu gekocht hebben temidden de crisis? Wie had 2 jaar geleden kunnen inschatten dat de energieprijzen zo een sprong zouden nemen?
Ik weet dat het voor twee is he. Maar 1000 euro per maand? 1000. Overschat ik dat bedrag nu of hoe zit dat? Je doet alsof dat niks is.
Wij hebben ook twee auto's, nieuw gekocht zelfs, maar 1000 euro per maand geven? No way, dan kopen we liever iets van 10jr oud dat ook betrouwbaar is.
Als ik onze twee had geleend hadden we zelfs nog niet aan 1000 gekomen. Enfin, ik snap niet dat mensen die blijkbaar 25% van hun budget aan een auto op afbetaling geven, durven klagen over de prijs van iets anders.
 
En dan nog. Na lening en huur hebben ze dus nog 2000 euro per maand over. En dat lukt niet? Kom zeg.

Ze zeggen niet dat het niet lukt hé.

ze schrijven: "We verwarmen met een butaanvuurtje omdat onze energierekening anders door het dak zou gaan"

kunnen betalen =/= willen betalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Ze zeggen niet dat het niet lukt hé.

ze schrijven: "We verwarmen met een butaanvuurtje omdat onze energierekening anders door het dak zou gaan"

kunnen betalen =/= willen betalen.
Wat staan ze dan in de gazet te doen? Aandacht zoeken en ondertussen eens aan iedereen vertellen dat ze twee auto's bij de bank hebben? :unsure:
 
Ik weet dat het voor twee is he. Maar 1000 euro per maand? 1000. Overschat ik dat bedrag nu of hoe zit dat? Je doet alsof dat niks is.
Wij hebben ook twee auto's, nieuw gekocht zelfs, maar 1000 euro per maand geven? No way, dan kopen we liever iets van 10jr oud dat ook betrouwbaar is.
Als ik onze twee had geleend hadden we zelfs nog niet aan 1000 gekomen. Enfin, ik snap niet dat mensen die blijkbaar 25% van hun budget aan een auto op afbetaling geven, durven klagen over de prijs van iets anders.

er zit ook verzekering in hé.
 
Ik betaal 3x mini-omnium en dat kost ons jaarlijks een 900 euro. Dat zal de kost van 1000/mnd niet maken.

Ik snap het soms niet. Hadden dat 2 singles geweest die elk een auto nodig hadden voor het werk en betaalden elk 500 euro per maand voor een afbetaling voor een auto, inclusief verzekering: geen kat had dit erg gevonden.

Die 2 worden een koppel? Moord, brand! 1000 euro aan afbetalingen!! gekken.
 
Ik snap het soms niet. Hadden dat 2 singles geweest die elk een auto nodig hadden voor het werk en betaalden elk 500 euro per maand voor een afbetaling voor een auto, inclusief verzekering: geen kat had dit erg gevonden.

Die 2 worden een koppel? Moord, brand! 1000 euro aan afbetalingen!! gekken.
Ik vind 500 voor een alleenstaande ook veel. Dat blijft procentueel dezelfde hap uit het budget.
Nodig voor het werk? Dat kan je evengoed doen met een goedkopere occasie hoor. Het lijkt soms alsof je per se iets nieuw of bijna-nieuw moet hebben.
 
Ik vind 500 voor een alleenstaande ook veel. Dat blijft procentueel dezelfde hap uit het budget.
Nodig voor het werk? Dat kan je evengoed doen met een goedkopere occasie hoor. Het lijkt soms alsof je per se iets nieuw of bijna-nieuw moet hebben.

Sommige mensen doen een dure koop met een oudere auto.
Ik heb jaaaaren terug ook tweedehandse versleten dat het ni meer schoon was. Duurste auto's ooit in onderhoud en herstellingen.
dat jaartje garantie is niks. Soms heb je chance dat je al es 2 jaar hebt. Ik was nu toch blij met mijn 4 jaar op mijn bikkelnieuwe.
 
Alletwee nen dacia sandero (als ze toch met gaskacheltjes gaan stoken, why not?), problem solved.

EN NU GLIMLACHEN TEDZUUU
 
Ze zeggen niet dat het niet lukt hé.

ze schrijven: "We verwarmen met een butaanvuurtje omdat onze energierekening anders door het dak zou gaan"

kunnen betalen =/= willen betalen.
Maar die energie rekening is nu ook al gewoon hoog te noemen voor een appartement hé
+300€ of wat was het ? + 160€ voor water.

Die komt met haar kop in de krant in de hoop dat er haar een paar gaan opzoeken als influencer waarschijnlijk ?
 
Maar die energie rekening is nu ook al gewoon hoog te noemen voor een appartement hé
+300€ of wat was het ? + 160€ voor water.

Die komt met haar kop in de krant in de hoop dat er haar een paar gaan opzoeken als influencer waarschijnlijk ?

Dacht dat het een woning was waar ze inzaten.
 
Dacht dat het een woning was waar ze inzaten.
Dan is het nog hoog hé.
In Vlaanderen betaal je ongeveer 4,3 euro voor 1 kubieke meter (m³) water, inclusief BTW.

160€ per maand aan die prijs is bijna 450m³ water op jaarbasis.
 
En die klagen over de kosten van verwarmen in de zomer? Wat gaan die doen als de prijzen zo blijven evolueren deze winter?
 
ha da was per maand, serieus lek :laugh:

of ze doet influencer met miss wet tshirt dinges :unsure:
Ik stoor mij dan nog meer aan dat influencer gedoe. Hoeveel leerlingen ik niet had die daar legit een toekomst in zagen van ‘ja maar ik post dan x en dan krijg ik y en z gratis’ en dan zie je zo een poppemie die dan precies effectief een gsm ‘krijgt’.
 
Terug
Bovenaan