Hoge levenskost baart zorgen

Daar staat toch niet dat het niet mocht ?
Dat systeem van leasing ken ik toch niet dan precies

Nuja ik zou als ik hun was eens uitzoeken hoe ze aan +100€ per maand aan water zitten (tenzij ze een hoop terug krijge)
Net hetzelfde met hun energie voorschotten, als je belt kan je die wel lager laten zetten dan wat kan in de app

Ik ben dat al es tegengekomen. Maandbedrag laag, maar op het eind van de rit moest de auto wel terug en kon de garage hem verder verkopen.
 
Zolang ze niet in de schulden gaan (genre niet kunnen betalen, ik heb het niet over een gewone lening) dan heeft niemand daar toch over te oordelen. Zij is blij in haar job en die auto is daarvoor nodig, zijn job klinkt ook als een smerig werkje dat niet iedereen zal willen doen. Hoe vaak zie je in die reeks geen bakfietskoppel staan dat ‘zwaar afziet’ omwille van hun €1600 per maand lening voor een huis dat ze dan nog zelf moeten opkalefateren en hun ‘maar’ twee keer per jaar vakantie met de drie kindjes en die dat half oplossen door mevrouw ‘kleurrijke en faire kadootjes online te laten verkopen’ als ‘Madame Bakfiets’ of zo.

On topic glimlach: kleinste op schoolreis naar Planckendael, heel content ventje.
 
Ik ben dat al es tegengekomen. Maandbedrag laag, maar op het eind van de rit moest de auto wel terug en kon de garage hem verder verkopen.
Als het maandbedrag laag is zou me dat nog niet storen eigenlijk. Dan huur je die auto eigenlijk goedkoop
Maar geen 400-500€ per maand
 
Zolang ze niet in de schulden gaan (genre niet kunnen betalen, ik heb het niet over een gewone lening) dan heeft niemand daar toch over te oordelen. Zij is blij in haar job en die auto is daarvoor nodig, zijn job klinkt ook als een smerig werkje dat niet iedereen zal willen doen. Hoe vaak zie je in die reeks geen bakfietskoppel staan dat ‘zwaar afziet’ omwille van hun €1600 per maand lening voor een huis dat ze dan nog zelf moeten opkalefateren en hun ‘maar’ twee keer per jaar vakantie met de drie kindjes en die dat half oplossen door mevrouw ‘kleurrijke en faire kadootjes online te laten verkopen’ als ‘Madame Bakfiets’ of zo.

On topic glimlach: kleinste op schoolreis naar Planckendael, heel content ventje.
Ja en nee.
Als zij zitten te klagen dat ze hun stroomfactuur, waterfactuur etc niet kunnen betalen en moeten verwarmen met kacheltjes.
Dan mag er wel commentaar/kritiek op komen dat ze hun prioriteiten fout hebben en het toch zeker gedeeltelijk door hunzelf komt met hun inkomen
 
Als het maandbedrag laag is zou me dat nog niet storen eigenlijk. Dan huur je die auto eigenlijk goedkoop
Maar geen 400-500€ per maand

ze heeft 12000 euro betaald over 5 jaar, dus 200 euro per maand aan een lease.
 
Ja en nee.
Als zij zitten te klagen dat ze hun stroomfactuur, waterfactuur etc niet kunnen betalen en moeten verwarmen met kacheltjes.
Dan mag er wel commentaar/kritiek op komen dat ze hun prioriteiten fout hebben en het toch zeker gedeeltelijk door hunzelf komt met hun inkomen
Maar ze zeggen niet dat ze het niet kunnen betalen, ze maken bewust de keuze om de hoge prijzen te vermijden door die kacheltjes.
 
Wat best wel peanuts is he, voor een auto mét onderhoud, herstellingen,... Inclusief. 🤷🏼

dat staat er niet bij, maar met zo een afbetaling per maand hoef je niet verstomd te staan dat er geen goedkope afkooprestwaarde zal openstaan.
 
Maar ze zeggen niet dat ze het niet kunnen betalen, ze maken bewust de keuze om de hoge prijzen te vermijden door die kacheltjes.
“Alles is zo duur geworden dat we ons afvragen hoe we dat allemaal gaan kunnen blijven betalen”

Dat is toch wel wat klagen
 
“Alles is zo duur geworden dat we ons afvragen hoe we dat allemaal gaan kunnen blijven betalen”

Dat is toch wel wat klagen
Ik stel mij anders ook die vraag, hoor en ik denk velen hier. Heb jij geen klachten of onrust over hoe duur alles geworden is?
 
Ik stel mij anders ook die vraag, hoor en ik denk velen hier. Heb jij geen klachten of onrust over hoe duur alles geworden is?
Maar jij hebt geen inkomen van 4200€ per maand of hoger ? en kinderen, Dan is die zorg/klacht ook gewoon terecht natuurlijk.
Bij hun is het gewoon een kwestie van foute prioriteiten en gemakzucht precies

Persoonlijk ? Ik zucht wel een als ik moet gaan tanken of als ik de winkel sta, maar we zijn wel bewust bezig met onze inkomsten & uitgaven en de keuzes die we maken waardoor onrust er niet is
 
Los van dat koppel hun rekeningen die we blijkbaar goed kunnen maken... Ik vind dat een zorgkundige gerust een bedrijfswagen mag krijgen... Dat lijkt me toch een werkinstrument. Dat is alsof we aan de postbodes zouden vragen om hun ronde met een privé vervoersmiddel af te leggen.
 
Los van dat koppel hun rekeningen die we blijkbaar goed kunnen maken... Ik vind dat een zorgkundige gerust een bedrijfswagen mag krijgen... Dat lijkt me toch een werkinstrument. Dat is alsof we aan de postbodes zouden vragen om hun ronde met een privé vervoersmiddel af te leggen.
Bij de ganse overheid is dat systeem van kilometervergoeding terwijl bij een hele hoop ambtenaren de wagen nodig is voor hun werk.
 
Los van dat koppel hun rekeningen die we blijkbaar goed kunnen maken... Ik vind dat een zorgkundige gerust een bedrijfswagen mag krijgen... Dat lijkt me toch een werkinstrument. Dat is alsof we aan de postbodes zouden vragen om hun ronde met een privé vervoersmiddel af te leggen.
Tot ong 20 jaar geleden reed elke postbode met zijn eigen fiets. Ze kregen daar wel een vergoeding voor per maand, maar als beginnende postbode was dat wel een investering die je moest maken.
 
Los van dat koppel hun rekeningen die we blijkbaar goed kunnen maken... Ik vind dat een zorgkundige gerust een bedrijfswagen mag krijgen... Dat lijkt me toch een werkinstrument. Dat is alsof we aan de postbodes zouden vragen om hun ronde met een privé vervoersmiddel af te leggen.
Ga ik wel mee akkoord.
Maar als je natuurlijk die 0.36€c per km enkel en alleen aan je auto budget zou besteden, dan geraak je ook wel al ergens natuurlijk. Dat is trouwens vrij van belastingen en sociale bijdrage, een bedrijfswagen niet

En zoals @Pan al zegt, ik heb er hier thuis ook één zitten die al haar werkverplaatsingen met onze privé auto moet doen, en die km vergoeding is (nog) niet aangepast
 
Ik vind dat een zorgkundige gerust een bedrijfswagen mag krijgen...
De mensen van het Wit-Gele kruis zie ik alvast met bedrijfswagens rondrijden.

135384D8-4730-44AD-94A4-75993400D3D3.jpeg
 
Sommigen hebben toch rare prioriteiten. In de kou gaan zitten maar wel voor 1000 euro autoleningen...

En dan nog. Na lening en huur hebben ze dus nog 2000 euro per maand over. En dat lukt niet? Kom zeg.
 
En dan nog. Na lening en huur hebben ze dus nog 2000 euro per maand over. En dat lukt niet? Kom zeg.

Artikel niet gelezen? ze verwarmen op electrische accumulatoren en dat verbruikt tussen de 30-40 euro per uur.

Da's tussen de 21000 en 28000 euro per maand aan verwarming héééé
 
Terug
Bovenaan