Hoeveel wagens heeft jouw gezin?


  • Totaal aantal stemmers
    311
2 volwassenen met 2 kinderen en 1 wagen. Ik fiets elke dag met de SP naar het werk (24km enkele rit) en m’n vriendin rijdt dan met de auto naar haar werk. De kinderen brengen/halen we met de fiets van/naar school.
 
2 volwassenen, 1 kind, 2 wagens. Partner werkt thuis, 2de wagen dient tegenwoordig alleen om naar de crèche te rijden of als we beide iets aan de hand hebben of noodgevallen.

Pas bij een collega gezien dat hij naar huis moest vertrekken omdat de kleine 42 graden koorts had en hij de enige wagen mee had. Daarom alleen al blijft hier die 2de wagen.
 
2 volwassenen en 1 kind. 1 Wagen.

Ik werk 99% van de tijd thuis en doe de dochter dan ook gewoon veel met de fiets. Zo'n 2de auto zou wel eens handig zijn, maar dat is dan hoop en al 5 dagen op een jaar wat het ook niet nuttig maakt.
 
1 volwassene, 2 kinderen, 1 wagen

Als ik mijn kinderen niet heb en het weer iet of wat meevalt ga ik naar het werk met de elektrische fiets (gewone). 25 km enkel. Het wordt tijd dat ze eens aan fietsleasing beginnen op het werk zodat ik kan kijken voor een speedpedelec. Ik heb eens eentje voor twee weken te leen gehad van de provincie, qua verplaatsingstijd scheelt dat 5 minuten met de auto. Dan wordt fietsen ook haalbaar als ik de kinderen heb, zeker met de huidige files in regio Zuid-Kortrijk.
 
2 volwassene en 2 kinderen
2 gewone wagens
1 oldtimer
1 hobbywagen die al jaren stil staat
1 mobilhome

En nu wil ik nog iets voor offroad :shy:
 
2 volwassenen, 2 kinderen, 2 wagens.
Aangezien dat hier blijkbaar een ding is: in beide 2 kinderzitjes. 😅

Partner moet wekelijks 4 werkdagen fysiek werken, 52km enkel.
Andere wagen is om zelf naar het werk te gaan, +-1x per week, en om taxi te spelen voor onze kinderen.

Ene wagen doet +-30.000km jaarlijks, andere nog geen 10.000km.
 
2 wagens. 2 volwassenen, 4 kids
Zou niet goedkomen met een auto minder hoor..
Week dat de kids bij de andere ouder is, probeer ik zo veel mogelijk de fiets te nemen.
 
2 volwassenen, 2 kinderen, 1 bedrijfswagen, 1 eigen wagen.
Ik heb mijn bedrijfswagen, waar ik 2 dagen per week mee naar kantoor rijdt, mijn vrouw heeft een auto nodig voor het werk omdat dat anders praktisch niet haalbaar is (kinderen naar school brengen op bepaalde dagen i.c.m. op tijd op haar werk zijn en de tijd/afstand die ze langer onderweg zou zijn met het OV).

De bedrijfswagen doet zo'n 30 a 40 000km per jaar, onze eigen wagen gemiddeld een 3 a 4000km per jaar.
 
Laatst bewerkt:
2 volwassenen, 1 kind (+1 onderweg): 1 wagen.
We wonen op zich vrij landelijk, maar kunnen allebei met de fiets en het openbaar vervoer gaan werken. Onze auto wordt bijna uitsluitend in het weekend gebruikt of om onze dochter naar de onthaalmoeder te voeren bij slecht weer zoals vanochtend.
ons idee was ook dat onze auto erg praktisch moest zijn en veel ruimte moest hebben, en hebben daarom een Kangoo gekocht. Ik heb daarnaast ook wel een moto maar die staat al anderhalf jaar te roesten.

Wij hebben wel:
-Speedpedelec
-plooifiets
-twee trekkingfietsen
-goedkope ouwe stadfiets (handig om aan station te zetten zonder risico op diefstal)
-Thule fietskar met plaats voor 2 kinderen + 60L bagagecompartiment
 
Laatst bewerkt:
Eén eigen auto en één bedrijfswagen. Twee stuks, twee volwassenen en twee kinderen.

Het is door die laatste twee dat wagen twee er überhaupt nog is, als ik met één wagen op de baan ben en er is geen tweede moet mijn partner altijd wachten tot ik thuis ben om een wagen ter beschikking te hebben.

Partner kan naar het werk met de fiets gaan eventueel maar gaat met de wagen omdat ze dan in één keer de kinderen oppikt en boodschappen doet. Ik heb de bedrijfwagen maar ik ben te pas en onpas op de baan dus met de fiets gaan is lastig (en kantje boordje iets te ver 20km).

Concreet voorbeeld van vandaag, onze jongste is 1 jaar en heeft buikgriep, er moet naar de kinderarts gegaan worden. Mijn vrouw werkt vandaag niet dus heeft de hele dag tijd maar zonder die tweede auto had ze dus moeten wachten op mij.
 
Concreet voorbeeld van vandaag, onze jongste is 1 jaar en heeft buikgriep, er moet naar de kinderarts gegaan worden. Mijn vrouw werkt vandaag niet dus heeft de hele dag tijd maar zonder die tweede auto had ze dus moeten wachten op mij.
Terzijde, maar wonen jullie dan eerder afgelegen, of is onze situatie (gewoon aan de rand wonen van het centrum van een gemeente van 17000 inwoners) eerder uitzonderlijk? Want wij hebben op wandelafstand dus ook een praktijk met twee pediaters, een huisartsenpraktijk, een wachtpost voor huisartsen in het weekend, en via het station in principe ook een ziekenhuis op 20 minuten.

Het is maar dat wij met 1 wagen en een baby van 6 maanden in de situatie zitten dat ik met die wagen dus op minimum 35 minuten van thuis zit. In het begin maakte ik me daar ook wel druk in, maar tot hiertoe is dat nooit een factor geweest.
 
Terzijde, maar wonen jullie dan eerder afgelegen, of is onze situatie (gewoon aan de rand wonen van het centrum van een gemeente van 17000 inwoners) eerder uitzonderlijk? Want wij hebben op wandelafstand dus ook een praktijk met twee pediaters, een huisartsenpraktijk, een wachtpost voor huisartsen in het weekend, en via het station in principe ook een ziekenhuis op 20 minuten.
Ik woon in een grotere stad:
Ziekenhuis op 2.5km, wachtpost in het weekend: 15km verder, trein om de 2u.
Pediater: zit 2x 2u/week in het ziekenhuis, enkel op afspraak. Private praktijk 8km verder. Huisarts van de dochter op 1.5km, de mijne 15km.
 
2 volwassenen, 1 bedrijfswagen.

Vroeger twee wagens gehad maar tot de conclusie gekomen dat het, voor die paar keer per maand dat ze allebei tegelijk gebruikt werden, eigenlijk niet te verantwoorden was. Nu reeds drie jaar met 1 wagen en dat werkt goed. Ik doe veel met de fiets en indien nodig is er een deelwagen op anderhalve kilometer en de auto van mijn ouders op vier kilometer. Die gebruiken we een handvol keer per jaar.
Als er een kind komt zal er wel een tweede wagen komen maar dan onder de vorm van een campervan die ook gebruikt zal worden voor vakanties.
 
Bewust 1 wagen (geen bedrijfswagen) voor 2 volwassenen. Geen kinderen maar werken wel beide in shiften dus het is soms wel een geregel, maar ik fiets graag dus mijn vrouw neemt wat meer de wagen.
 
2 Volwassenen en 3 kinderen, 2 wagens. Als de fietsostrade tussen lier en aarschot er komt ben ik geneigd een speed pedelec aan te schaffen en het met 1 wagen te doen maar de verbindingen vanuit Heist met de trein zijn wat lastig. Heen is meestal geen probleem richting Brussel maar het is vooral terug dat problematisch is. Vanuit Aarschot station al veel beter maar momenteel geen fijne weg om met de fiets te doen. (https://fietssnelwegen.be/fietssnelwegen/F104)
 
Terug
Bovenaan