Hoeveel wagens heeft jouw gezin?


  • Totaal aantal stemmers
    311
2 volwassen, 2 auto's. OV voor beiden geen realistische optie en beiden werken op 35-60 minuten rijden. Partner werkt ook nog eens in shiften, dus dan is OV al helemaal geen optie.
 
Neuters gonna neut, zeker? :rolleyes: Poll dient als opstart voor de discussie op BG, niet als bevraging voor het volgende rapport van Statbel.
Gast :D
Hoe een poll die letterlijk niets, maar dan ook niets, bijbrengt of enige informatie geeft over het onderwerp, een discussie kan opstarten is mij een raadsel.

Het onderwerp zelf, vind ik wel best interessant
 
Ik snap wel dat ge zelf wel eens een file wilt maken uit heimwee :unsure:
daarvoor hebben we de olifanten.

Onze "wegen" zijn eigenlijk wel redelijk hard om op te rijden, wagens zien echt af. Dus redelijk veel spare wagens. Wrl altijd 1 wagen op onderhoud of reparatie. Mijn prop schaft (geen idee nederlands woord is) paar dagen geleden uit mijn cruiser gevallen. :/
 
2 volwassenen, 2 minderjarige kinderen, 3 wagens. Doe tussen 40.000 en 50.000 km met alle drie samen. Dag dat kind volwassen wordt —> auto erbij.

Ik kan me echt niet inbeelden dat je thuis bent en geen wagen ter beschikking zou hebben. Het aantal keer dat ik (en mijn vrouw ook) plots een ingeving krijgen en 50 km rijden… iets ophalen, iets gaan bekijken, een last minute activiteit, …
 
daarvoor hebben we de olifanten.

Onze "wegen" zijn eigenlijk wel redelijk hard om op te rijden, wagens zien echt af. Dus redelijk veel spare wagens. Wrl altijd 1 wagen op onderhoud of reparatie. Mijn prop schaft (geen idee nederlands woord is) paar dagen geleden uit mijn cruiser gevallen. :/
Cardanas.
 
Hier ook 2,2,2. Vriendin heeft sinds kort wel een bakfiets die ze vaak gebruikt ipv de auto, en ik werk de helft van de tijd van thuis. Dus we doen als gezin toch een pak minder kilometers dan enkele jaren terug.
 
1 wagen, 1 motor , beide in bezit van toen ik nog single was, maar nu zijn we met 2 :)
auto is er eigenlijk gekomen om de winter te overbruggen, maar die Clio is de eerste auto waar ik echt graag mee rij en nu is een beetje regen al goed genoeg reden om toch met de auto te blijven rijden :p
 
Hier geen wagen voor ons 2, maar na al die jaren steekt het soms wel eens tegen om steeds alles met de fiets te doen.
Ik kan af en toe gebruik maken van de wagen van mijn ouders, maar is toch ook wel beetje ambetant om die dan te vragen.
Sinds kort de tweedehandswagenmarkt toch een beetje in het oog aan het houden.
 
2 volwassenen, 0 kinderen, 2 wagens.

Dat blijft nog wel eventjes zo. Ik moet ten alle tijde wat mobiel kunnen zijn en mijn vriendin haar werk ligt ongemakkelijk voor met de fiets te doen plus we hebben beide graag onze vrijheid.
 
2 vw 2 kids en 2 wagens hier ook.
Moest ik als hobby niet wedstrijdvissen geef ik eerlijk toe dat we eigenlijk met 1 genoeg hebben
 
2 volwassenen 3 kinderen 0 wagens,
Beide met fiets werken en dan nog aangesloten bij verschillende autodelen. Wagen enkel nodig als we een uitstap doen rest is alles hier in de buurt.
 
2 volwassen, 3 kinderen, 1 salariswagen en 1 eigen auto. Beide met 1 kinderstoeltje :p.

We zouden nu na de verhuis ook kunnen rondkarren met 1 wagen aangezien de kinderen op 500m van de deur naar school gaan en mijn vriendin hier achter de hoek werkt. Maar de 2de auto is betaald en heeft zeer lage vaste kosten. Dus waarom niet gewoon houden voor de dagen dat het regent...
 
1 volwassene, 1 kind, 1 wagen.
Vorig jaar bewust veel km met de elektrische fiets (nieuwe aankoop) gedaan. Omdat ik uitsluitend van huis werk, kon ik me dat permitteren. Op mijn vorige werk was het traject werk-school 17km en zou ik veel te lang onderweg zijn. (Lees als: ik zou me schuldig voelen naar de dochter toe dat ik ze zo lang in de opvang "dump" en er veel te veel stress door hebben. Ik werkte een half uur langer dan de schooltijd dus ze moest al standaard bijna een uur naar de opvang.)

Mocht er hier een deftig netwerk zijn qua autodelen (er is er totaal geen) of openbaar vervoer zou ik het zeker overwegen als de auto het begeeft om geen eigen auto meer aan te schaffen! Nog voor de dochter er was 2x een periode het zonder wagen gedaan maar het openbaar vervoer gebruiken vreet immens veel tijd in vergelijking met ergens naartoe gaan met de wagen. Mocht ik in of rond een stad als Gent wonen zou ik vanz'nleven geen auto hebben van mezelf!
 
2 volwassenen, 1 kind, 1 auto - Degene die naar kantoor gaat, heeft de wagen. Met de fiets gaan werken is geen optie.
 
Als het haalbaar was zou ik ook wel met een auto minder willen doen maar mijn werk ligt op 20 km enkel en met mijn uren is het openbaar vervoer geen optie.
Ik ga nu een elektrische fiets kopen en dan proberen om vanaf de lente toch een paar keer per week met de fiets te gaan werken.

Edit: van de vier auto's is er één oldtimer bij, één firmawagen, mijn wagen en dan de voorloper van de firmawagen die nog verkocht moet worden.
In twee auto's staat een kinderstoel EN bij de grootouders staat ook een kinderstoel in elke auto. 🤪
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan