Hoe ziet jouw boekenkast eruit?

Over welk boek gaat het doen @exCite :biglaugh:

Een Mein Kampf ofzo zeker? Die staat hier ook in de kast, een van de eerste Nederlandse vertalingen.

Die dus, ik wou er eerst niks over zeggen hoor, maar dacht het toch maar te doen voor de zekerheid, ge weet nooit welk idee mensen ineens krijgen ofzo :unsure:. Ik ben er eerlijkheidshalve ook nog nooit in begonnen.

Ooh, ik dacht dat het over de Bijbel ging.
:biglaugh:, mijn vrouw is buiten geschiedenis ook godsdienstleerkracht, dus de aanwezigheid van de Bijbel is hier wel een zekerheid.
 
Die dus, ik wou er eerst niks over zeggen hoor, maar dacht het toch maar te doen voor de zekerheid, ge weet nooit welk idee mensen ineens krijgen ofzo :unsure:. Ik ben er eerlijkheidshalve ook nog nooit in begonnen.
Staat ook in mijn bibliotheekkast, maar op zich niet zo goed. De auteur wist wel hoe hij de wereld moest veroveren en politiek moest drijven, maar boeken schrijven is nooit zijn forte geweest. De dagboeken van Goebbels daarentegen zijn aanraders.

De Wereld van Sofie staat er bij mij ook tussen btw, maar al sinds mijn 17e niet meer vastgehad.
 
e0Lr0am.jpeg


Mijn bibliotheek hoekje. Wel een beetje rommelig. Door gebrek aanplaats eindigen andere voorwerpen en af en toe een souvenir ook bij de boeken 😅

Nieuwe boeken die ik gelezen heb voeg ik er een keer per jaar aan toe tijdens een grote opruimbeurt. Tussendoor eindigen ze op een stapeltje in de kast.
 
e0Lr0am.jpeg


Mijn bibliotheek hoekje. Wel een beetje rommelig. Door gebrek aanplaats eindigen andere voorwerpen en af en toe een souvenir ook bij de boeken 😅

Nieuwe boeken die ik gelezen heb voeg ik er een keer per jaar aan toe tijdens een grote opruimbeurt. Tussendoor eindigen ze op een stapeltje in de kast.
De merch en collectibles zijn mijn ding niet, maar het ziet er verder prachtig en cosy uit. Ik zou er wel nog ergens een kamerplant proberen bijproppen.
 
@Aprella Nice, ziet er warm en uitnodigend uit. Al die poppen/knuffels/vlagjes/... zou ik wel in een doos steken en ergens in een hoek op zolder plaatsen :tongue:

Wij hebben geen zolder 😅 vandaar plaatsgebrek. Normaal zouden ze een eigen plaatsje krijgen maar tot nu toe is dat er dus nog niet van gekomen (mede door plaatsgebrek). Met katten is het ook niet evident om een plaatsje te vinden voor zo'n dingen.

Ik wou ze graag op een schap in de bureau maar daar hangen nu dus replica zwaarden 😅.
 
En waarom zien we daar geen foto van ????
Geïnteresseerden kunnen zich in deze nieuwe thread melden. :)

 
Hier ook een update omdat ik al een tijd aan't dubbel stapelen was in mijn twee kasten, er is dus een derde bij gekomen. Kleine quizvraag: welke van de drie kasten heb ik net bij gekocht?

EE5xCLi_d.webp


Alles staat gewoon alfabetisch, enkel mijn weinige graphic novels en kookboeken staan apart. Had even overwogen om fictie/non-fictie te scheiden, maar eigenlijk heb ik relatief weinig non-fictie boeken. Suggesties voor wat planten ofzo om de lege ruimtes op te vullen zijn welkom. De kast heeft wel weinig tot geen rechtstreeks zonlicht.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een update omdat ik al een tijd aan't dubbel stapelen was in mijn twee kasten, er is dus een derde bij gekomen. Kleine quizvraag: welke van de drie kasten heb ik net bij gekocht?

EE5xCLi_d.webp


Alles staat gewoon alfabetisch, enkel mijn weinige graphic novels en kookboeken staan apart. Had even overwogen om fictie/non-fictie te scheiden, maar eigenlijk heb ik relatief weinig non-fictie boeken. Suggesties voor wat planten ofzo om de lege ruimtes op te vullen zijn welkom. De kast heeft wel weinig tot geen rechtstreeks zonlicht.
De middenste is nieuw!

Het voordeel van bij ikea kopen: de billy gaat nooit uit productie, dus we hebben hier 3 identieke kasten op verschillende momenten kunnen bemachtigen. :p
 
Suggesties voor wat planten ofzo om de lege ruimtes op te vullen zijn welkom. De kast heeft wel weinig tot geen rechtstreeks zonlicht.
Ik zou er bijvoorbeeld langs 1 kant een mooie hoge plant (of eentje op een tafeltje) naast zetten en langs de andere kant een mooie lamp!
 
De middenste is nieuw!

Het voordeel van bij ikea kopen: de billy gaat nooit uit productie, dus we hebben hier 3 identieke kasten op verschillende momenten kunnen bemachtigen. :p
Leve de Billy! Goedkoop, ziet er oké uit en past in zowat ieder interieur. De mahoniehouten boekenkast zal dan toch maar iets zijn als ik de lotto win.

Er is wel een verschil: de dopkes die je in de gaatjes moet duwen zijn wat veranderd.
 
De middenste is nieuw!

Het voordeel van bij ikea kopen: de billy gaat nooit uit productie, dus we hebben hier 3 identieke kasten op verschillende momenten kunnen bemachtigen. :p
Ik keek vreemd op toen ik de verpakking opende en de kleur helemaal anders was maar op de plaatsen waar de leggers liggen kan je zien dat die oude twee kasten oorspronkelijk ook die lichtere kleur hadden. Ik ga er van uit dat de nieuwe na een tijdje ook wel zal verkleuren en beter past bij de andere twee. Ik stoor me er niet zo aan, leve de imperfectie.
Ik zou er bijvoorbeeld langs 1 kant een mooie hoge plant (of eentje op een tafeltje) naast zetten en langs de andere kant een mooie lamp!
Momenteel staat er al een extra plantje in de kast, een gitaar aan de ene kant ernaast en aan de andere kant komt inderdaad een hogere plant!
Leve de Billy! Goedkoop, ziet er oké uit en past in zowat ieder interieur. De mahoniehouten boekenkast zal dan toch maar iets zijn als ik de lotto win.

Er is wel een verschil: de dopkes die je in de gaatjes moet duwen zijn wat veranderd.
Met wat handigheid en creativiteit kan je die Billy kasten ook wel omvormen tot relatief mooie ingebouwde kasten. Als deze weer helemaal vol staan, kan ik nog in de hoogte uitbreiden blijkbaar.

Momenteel geef ik alvast liever nog het geld uit aan boeken voor in de kast dan aan de kast zelf. Ik had me begin dit jaar voorgenomen om een tijdje niks nieuws te kopen maar dat heb ik volgehouden tot... Gisteren. De kast oogt immers wat leeg nu!
 
Momenteel geef ik alvast liever nog het geld uit aan boeken voor in de kast dan aan de kast zelf. Ik had me begin dit jaar voorgenomen om een tijdje niks nieuws te kopen maar dat heb ik volgehouden tot... Gisteren. De kast oogt immers wat leeg nu!
Geweldig wel, de kast staat te vol, nieuwe kast dus, maar nu is de kast te leeg, koopt boeken.
Repeat :biglaugh:.
 
Ik heb gelukkig nog wel wat ruimte over voor extra kasten, want door deze post eens de vergelijking gemaakt met hoe mijn boekenkast er nu een jaar later uit ziet...

20230324-132659.jpg

Gaat precies toch snel weer helemaal vol staan. :unsure:

Ooh leuk 😍

Wat vond je trouwens van Jonathan Strange and Mr Norrell? Ik heb die al jaren in mijn kast staan maar hij is zo dik en ik durf er niet zo goed aan beginnen.
 
Onze nieuwste boekenkast is intussen ook weer bijna volledig gevuld. We zijn vorig jaar eigenlijk niet slim geweest en hadden beter meteen 2 kasten extra gekocht, want de nieuwe kast stond quasi meteen vol met boeken die voordien als dubbele rijen in de andere kasten stonden... En sindsdien zijn we uiteraard boeken blijven kopen.

Ik ga eens beginnen rondkijken voor een mooie kast op maat gemaakt, om beneden in de woonkamer te zetten.
 
Terug
Bovenaan